Permalänk

Datorn startar om sig

När jag spelar spel så efter 1-4 minuter så startar datorn om, enda felmedelantdet ja lyckats koppla till detta från loggen är:

"Datorn har startats om efter felsökningen. Felsökningen var: 0x000000d1 (0x2a200003, 0x00000002, 0x00000001, 0xf7d7206b). Innehållet dumpades och sparades i: C:\WINDOWS\Minidump\Mini020804-04.dmp."

Och inte blev ja nå klokare av detta kan det vara fel medelande?

Detta fick jag första gången också:
"Microsoft (R) Windows (R) 5.01. 2600 Service Pack 1 Uniprocessor Free."

Visa signatur

Dahlstrom a n00b on hax

Permalänk
Medlem

Tja..... värmeproblem kan det ju vara, oftast på GPU och/eller CPU. Har datorn börjat med detta helt plötsligt så kan det vara en fläkt som lagt av......... och du har väl inte överklockat medan du felsöker?

Det kan också vara bra att uppdatera drivisarna till grafikkort och moderkort.

Nätagget kan vara en annat skäl för omstarter men då brukar den starta om direkt när man drar igång spelet.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H2o
Tja..... värmeproblem kan det ju vara, oftast på GPU och/eller CPU. Har datorn börjat med detta helt plötsligt så kan det vara en fläkt som lagt av......... och du har väl inte överklockat medan du felsöker?

Det kan också vara bra att uppdatera drivisarna till grafikkort och moderkort.

Nätagget kan vara en annat skäl för omstarter men då brukar den starta om direkt när man drar igång spelet.

Chassi: 35-40 grader
CPU: 49-54 grader

Nyaste drivisare till graffet o moderkortet

Det blev såhär när jag formaterade, innan så dumpade den fysiskt/virtuellt minne 2-3 ggr/dag

Visa signatur

Dahlstrom a n00b on hax