Permalänk
Medlem

Chello höjer hastigheten

Chello ska då höja sin fart i april är det tänkt.

Användare som har tjänsten på 640/256 kpbs får en grym höjning till 768/400 kbps! Alltså en hel ökning på 128 kbps! En avsevärd höjning på uploaden fårn 256 till 400 kbps!

Användare som har den snabbare tjänsten på 1 mbps med fler ip:n får en höjning på hela 500 kbps från 1 mbps till 1,5! Uploaden höjs med radikala 400 kbps mot nuvarande 384 kbps!
Bra att ni sätter kunden i centrum chello!

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

hmm "WOW" varför använder man sig ensav chello?

Visa signatur

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra

Permalänk
Medlem

Neeeeeej!
Visste att det skulle hända!
Bytte precis bort chello mot Telia 8000. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Neeeeeej!
Visste att det skulle hända!
Bytte precis bort chello mot Telia 8000. :/

Jaha? chello är ju fortfarande typ 5ggr saktare.. fast du kanske var ironisk?

Kul att Chello sätter kunden i centrum, ett år försent

Permalänk
Medlem

Såg nyheten på idg.se och tog ett glädjeskutt i stolen JIIPPPIIIEEEE tänkte jag så börjar man läsa lite och sen rutnade man ihop på grund av UPC, maken till skitbolag har jag akdrig varit med om alltså!

P.S Bor lite lång från telestationen för att få 10 meg och 8/1 Vill jag inte ha.
Vill ha 10/10 i båda riktningarna om det ska va nåt.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

ta 8/1 o var glad... du kommer ju endå aldrig få nått bättre!

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Ja, jag skulle nog inte välja något utav Chello el. Telia.
Bostream/BBB verkar ju vara det enda vettiga, fast klart, man måste ju kunna ha det också.
Själv sitter jag på Bostream 8/1 för tillfället. Men får förhoppningsvis 13 mbit snart.

Ha det

Visa signatur

Keep Your Friends Close, But Your Enemies Closer...
/Vito Corleone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartiNx8

Det kanske räcker för ens behov. Alla sitter inte och tankar semesterfilmer och Linuxdistar för jämnan. Har ett par i bekantskapskretsen, alla flitiga internetanvändare, som kör Chello och jag har inte hört någon av dom klaga på problem av den typ som man läser om i var och varannan tråd här.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Avstängd

Näe, jag har heller inget att klaga på vad Chello beträffar. Når ofta (alltid?) maxhastighet på nerladdningar och mitt internet har gått ner två gånger på fyra år (naturligtvis fler gånger; men endast två man kan relatera till chello eller kabelmodemet - lejonparten av haverierna står ju Windows för).

Chello är inte billigt. Men inte speciellt dyrt heller. Men en utmärkt arbetshäst i full duplex är precis vad det är.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

HAde Chello+ innan BBB VDSL, det funkade hur bra som helst förutom att det kanske var lite slött för min del.Var ju iallafall 10000 gånger stabilare än BBB VDSL har varit det senaste halvåret. MEn nu har BBB fixat stabiliteten och sänkt pingen till 1 och med detta en riktigt bra fart.
BBB VDSL rockar riktigt hårt just nu.

Permalänk
Medlem

Chello var "the shit" när det knappt fanns ASDL men nu är dom så efter att det inte ens är roligt.

Har Chello förberett i min nybyggda lägenhet, den enda jag tänkte när jag såg det var "Varför Chello när det finns BBB?". Satt väll någon 50+bast gubbe på NCC och tyckte att dom där Chello är bra det sätter vi in i det nya huset.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker

... Alla sitter inte och tankar semesterfilmer och Linuxdistar för jämnan ...
/H

Varför skriver alla att de tankar semesterfilmer, när det egentligen rör sig om dvd-rippar?

Visa signatur

[Esc]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [csE]
Varför skriver alla att de tankar semesterfilmer, när det egentligen rör sig om dvd-rippar?

Därför att all antydan på innehav av piratkopierat material är förbjudet på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

dvdrippade semesterfilmer?

Permalänk
Inaktiv

Räkna med prosökning och fortsatt sed lina som aldrig når dessa hastigheter. Dock börjar Chello bli lite bättre, men de är ändå långt efter och har lång väg att gå innan de är ett bra alternativ. Vill ni ha servarar skall ni absolut välja nått annat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartiNx8

Har du tänkt på att man kanske inte har så många andra alternativ? Chello funkar alldeles utmärkt för mig och täcker gott och väl mina behov.

Visa signatur

Våga fråga!

Permalänk
Medlem

Vad är Maximala uppkopplingen man kan få genom kabeltv som chello ???

nån luffare i fragbite skriver

"För er som har chello har jag en glad nyhet, denna månad utökar chello till 1,5 mbit, men det dom inte gått ut med är att i sommar kommer alla med chello+ få 15 mbit, kommer inte kosta mer eller nåt. Hur vet jag detta då ? jo för att min morbror är högt uppsatt hos chello. Det kommer bli fett, kommer bli 15/9 mbit till ALLA, alltså man behöver inte bo nära en telestation som man måste med BBB."

Vilket jag tvivlar stark på

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vad är Maximala uppkopplingen man kan få genom kabeltv som chello ???

nån luffare i fragbite skriver

"För er som har chello har jag en glad nyhet, denna månad utökar chello till 1,5 mbit, men det dom inte gått ut med är att i sommar kommer alla med chello+ få 15 mbit, kommer inte kosta mer eller nåt. Hur vet jag detta då ? jo för att min morbror är högt uppsatt hos chello. Det kommer bli fett, kommer bli 15/9 mbit till ALLA, alltså man behöver inte bo nära en telestation som man måste med BBB."

Vilket jag tvivlar stark på

Tvivlar också starkt på det.
Förmodligen starkare än dem flesta andre eftersom jag nyss sagt upp mitt chelloabbonemang.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Tvivlar också starkt på det.
Förmodligen starkare än dem flesta andre eftersom jag nyss sagt upp mitt chelloabbonemang.

Jo, jag sa upp mit också i slutet av dec fick ju BBB istället;)

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv

2Mbit/768 har jag för mig att man kan maxa ett kabelmodem till. För det är inte enbart modemet som tar bandbrädd utan även TV och radio och skulle man kunna pressa upp till 15Mbit skulle nått annat få lida.

Men kan man sätta in nya optokoplare och sedan få optokabel rakt upp i lägenheten skulle man kunna tala om dessa hastigheter; men då skulle nog även priset stiga.

Därför tror jag dessa påståenden är falska. Men man skall aldrig vara för säker när det gäller digitalteknik.

Permalänk
Medlem

Kan säga att han och hans morbror i citatet ett par inlägg upp borde se sig efter riktiga jobb och kolla vad de egentligen använder på tandborsten.

Beroende på inställningar, DOCSIS-verision på utrustningen och hårdvara, så kan man komma upp en bra bit över 2 Mbps ned och över 1 Mbps upp.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk

Wiihoo, nu kom boosten för Chello som man har väntat på. Sedan igår har mitt tak legat po 72 kb/s men nu kommer det, tankar i över 250 kb/s . Fråga mig inte varför men jag klagar inte. "En finns det ljus för oss som är fast med chello"- sa gud igår på Aftonbladet.se

Visa signatur

Barton +2500 @ + 3200 ][ Radeon 9700Pro ][ 2x120 Seagate ][ Asus A7N8X Deluxe ][ Twinmos 2x512 ][ Samsung 913N ][Tagan 480W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [CD]Elias
Wiihoo, nu kom boosten för Chello som man har väntat på. Sedan igår har mitt tak legat po 72 kb/s men nu kommer det, tankar i över 250 kb/s . Fråga mig inte varför men jag klagar inte. "En finns det ljus för oss som är fast med chello"- sa gud igår på Aftonbladet.se

2mbit?

Visa signatur

Permalänk

Och då blev jag av med det igen. Dryga dygnet kunde jag tanka i farter upp emot 370 kb/s , uploaden var den samma hela tiden.... 28 kb ungefär. Nu på dagen la internet ner 5 min, när det vakna igen så var förtrollningen bryten......scheisse

Visa signatur

Barton +2500 @ + 3200 ][ Radeon 9700Pro ][ 2x120 Seagate ][ Asus A7N8X Deluxe ][ Twinmos 2x512 ][ Samsung 913N ][Tagan 480W]

Permalänk
Medlem

Över 2mbit går det att ha på internet via tv-uttaget, comhem har 2mbit nu o testar 8-10mbit/s i gbg tror ja bestämt. Docsisstandraden de kör med KAN teoretiskt leverera över 30mbit ned o 10 upp eller liknande, fråga mig inte dock om man kan köra tv/radio i samma kabel samtidigt med de hastigheterna...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Var samma här, jag hade 2mbit ner och 512kbit upp i ett par dagar..men synd att det varade så kort tid =(