Permalänk
Medlem

Rita -> WOW

Får man vara så här duktig:

http://bbs.popv.net/dispbbs.asp?BoardID=26&id=257280

skulle ni kunna skilja slutresultatet från ett foto?

Permalänk
Hedersmedlem

var uppe för ett tag sen...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Nope. Man får itne vara så duktig. Personen verkar desutom vara kines, och de har säkerligen lagar mot sånnt här.

Allvarligt: människan är läskigt bra!

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Medlem

Jag skulle verkligen villja se personen rita framför mina ögon, då jag tycker att det ser för bra ut, helt enkelt.

Vad är det som säger att det inte är ett riktigt kort?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt klart skicklig.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Undrar hur många timmar han la ner på den bilden, inget 5 minutersjobb direkt.
Förbaskat snyggt.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk

såg den för ett tag sen.. redigt snyggt! Bara dom från kina som orka lära sig så jävla bra.. Skulle vilja se han rita den! hade varit skohj och se:D

Permalänk
Inaktiv

Hm. Är det bara jag som inte kan komma in på den sidan? Den säger "The page cannot be displayed"

Permalänk
Medlem

Som sagt, det ser ju ut att vara ett regresionerat foto. Kollar man på de olika stegen, så ser det ut att vara delar av slutbilden, men med olika stark grad av någon typ av blur-effekt.

Jag har väldigt svårt att köpa det hela.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror som s.c.s.i bilden är gjord bakifrån med utgångspunkt från ett kort.

Permalänk
Hedersmedlem

har för mig att det är en japan, inte en kines

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Jo, det var väll några sådana skisser man gjorde på lågstadiet. Nuförtiden så håller man på med lite mer verlighetstrogna saker *ironi(?) :)*

Permalänk
Medlem

Sett bättre, inte för att denna inte är bra, men tror absolut inte att den är fake, kolla håret.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

mm mega najs

Permalänk
Medlem

übersnyggt!

Permalänk
Inaktiv

Jag trodde först bilden var borta men sedan kom jag på att det kanske är bilden "Flickan med hunden" som diskuteras. Har sätt bättre ritade bilder och målade bilder. Vill man se bra bilder kan man bara ta sig till ett museum och titta på klassiska oliemålningar.
Lite svårt att avgöra hur bra den är då man inte vet vilken teknik som har använts.

Permalänk
Medlem

intressant diskussion med en masa frågetecken

Permalänk

http://pop.pcpop.com/upimg/20031222500177946.jpg
http://pop.pcpop.com/upimg/20031222516507349.jpg

det var det enda som fick mig att tvivla... lägg märke till de vita strecken som blir till "snören"... de som hänger från höften... man kan ju börja undra...

annars är det ju skapligt Skillz !

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
http://pop.pcpop.com/upimg/20031222500177946.jpg
http://pop.pcpop.com/upimg/20031222516507349.jpg

det var det enda som fick mig att tvivla... lägg märke till de vita strecken som blir till "snören"... de som hänger från höften... man kan ju börja undra...

annars är det ju skapligt Skillz !

Lägg märke till den vita ytan som sedan blir hunden
[Förklaring] Det är ju inte så konstigt att man kan rita saker på något som är vitt...[/förklaring]

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overkill
[Förklaring] Det är ju inte så konstigt att man kan rita saker på något som är vitt...[/förklaring]

I detta fall, dock, har man förmodligen ritat vitt på en färgad yta, då jag tror att man har utgått från ett fotografi. Delen med "gapet" där snöret ska vara ser väldigt "eraser"-aktigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
I detta fall, dock, har man förmodligen ritat vitt på en färgad yta, då jag tror att man har utgått från ett fotografi. Delen med "gapet" där snöret ska vara ser väldigt "eraser"-aktigt.

Jag tror också att det är ett fotografi från början. Det känns så iaf. T ex borde man väl inte rita ut skärpet, som hänger, i ett så tidigt stadium (om det inte vore så att det underlättar väldigt när man fejkar) då det känns lättare att rita klart allting och sedan dra lite streck som föreställer trådarna som hänger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det syns ganska tydligt på slutbilden att det inte är ett fotografi. Finns dock inget som säger att det inte skulle vara ett modifierat fotografi med några lätta filter pålagda.

Permalänk
Inaktiv

Men inte är bilden så bra och vist har man sätt bättre. Hur den än må vara gjord så är den inte unik.

Permalänk
Medlem

Va säger ni sweclockare , håller ni inte me dom ? ¶àÖØÐÔ¸ñ ÀÖÌì´ï¹Û ³ÉÊìÎÈÖØ Ó×Öɵ÷Ƥ ÎÂÈáÌåÌù
»îÆÃ¿É°® ÆÕÆÕͨͨ ÄÚÏòº¦Ðß ÍâÏò¿ªÀÊ ÐĵØÉÆÁ¼
´ÏÃ÷ÁæÀþ ÉÆ½âÈËÒâ ·çȤÓÄĬ ˼Ï뿪·Å »ý¼«½øÈ¡
СÐĽ÷É÷ ÓôÓô¹Ñ»¶ ÕýÒåÕýÖ± ±¯¹ÛʧÒ⠺óÔÀÁ×ö
´¦ÊÂÈ÷ÍÑ ÒÉÉñÒÉ¹í »¼µÃ»¼Ê§ ÒìÏëÌ쿪 ¶à³îÉÆ¸Ð

*asg* .. annars var det snyggt

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Bilden är knappast fake. Men han har inte jobbat i den ordningen som han vill få oss att tro med "bildspelet". Han har direkt satt igång med "huvudbilden" (den sista), och sen - av någon anledning - suddat bort lite i taget för att få det att se ut som han har jobbat i de stegen han visar.

Det här är dock min teori.

Visa signatur

ABIT NF7-S rev. 2.0 | AMD AthlonXp 2500+ Barton 1833MHz | 2 x TwinMos PC3200 256Mb DDR - nForce | PowerColor Radeon 9600Pro 256Mb DDR | Western Digital 120Gb + Seagate Barracuda IV 40Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TCM
Bilden är knappast fake. Men han har inte jobbat i den ordningen som han vill få oss att tro med "bildspelet". Han har direkt satt igång med "huvudbilden" (den sista), och sen - av någon anledning - suddat bort lite i taget för att få det att se ut som han har jobbat i de stegen han visar.

Det känns lite så, ja. Men när han ändå luras kanske han har tagit ett foto att utgå ifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tja, jag tycker att den terin är helt befängd. Om han har fejkat ordningen, varför skulle han då inte lika gärna kunnat utgå från ett fotografi?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Tja, jag tycker att den terin är helt befängd. Om han har fejkat ordningen, varför skulle han då inte lika gärna kunnat utgå från ett fotografi?

Jag sa inte att han INTE hade utgått från ett fotografi.

Enligt dig - tydligen - så räknas alla bilder som är avmålade av ett fotografi som fake. Om så är fallet önskar jag att jag kunde "fake:a" som han !!!

Visa signatur

ABIT NF7-S rev. 2.0 | AMD AthlonXp 2500+ Barton 1833MHz | 2 x TwinMos PC3200 256Mb DDR - nForce | PowerColor Radeon 9600Pro 256Mb DDR | Western Digital 120Gb + Seagate Barracuda IV 40Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Jag sa inte att han INTE hade utgått från ett fotografi.

Enligt dig - tydligen - så räknas alla bilder som är avmålade av ett fotografi som fake. Om så är fallet önskar jag att jag kunde "fake:a" som han !!!

Seså, lugna ner er nu!

Man kan ju utgå från ett fotografi som är inscannat, dvs man behöver ju inte digitalisera det för hand.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

JAG E LUGN !!! hehe

Visa signatur