Permalänk
Medlem

JAG E LUGN !!! hehe

Visa signatur

ABIT NF7-S rev. 2.0 | AMD AthlonXp 2500+ Barton 1833MHz | 2 x TwinMos PC3200 256Mb DDR - nForce | PowerColor Radeon 9600Pro 256Mb DDR | Western Digital 120Gb + Seagate Barracuda IV 40Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TCM
Enligt dig - tydligen - så räknas alla bilder som är avmålade av ett fotografi som fake. Om så är fallet önskar jag att jag kunde "fake:a" som han !!!

Nix, men bilder som i grund är fotografier, med sedan pålagda filter, gör det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

JAG E LUGN !!! hehe

Citat:

JAG E LUGN !!! hehe

hur gick det där till?! Man kan ju inte posta två gånger utan att någon postar mellan.

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Hedersmedlem

någon hade kanske postat emellan och sedan hade den personen tagit bort inlägget... men detta system är inte helt säkert, det går säkert att komma runt på något sätt...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Sen dröjde det väldigt länge mellan postarna oxå, kan ha berott på det

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Den var bra gjor, men jag funderar också på det där med om det är ett foto egentligen. Men det talar imot det också. Vi får väl tro dem=)

Visa signatur

Grim Fandango, oh yes ;)

Permalänk
Avstängd

Att fejka bilden i så många steg verkar ju fan jobbigare än att verkligen rita den.

Permalänk
Medlem

Det är ruskit bra, men absolut inte omöjligt! Dom som säger något annat får smaka på min återanvändna snus

Visa signatur

Wire

Permalänk
Medlem

Han börjar från sista bilden, som är ett foto, sen går han lös med diverse filter och backar steg för steg.

Visa signatur

Women. You can't live with them and you can't kill them.

Permalänk
Medlem

SÅ jäkla bra är den faktiskt inte, jag håller med vem det nu vad som påminde om att många oljemålningar är hundra gånger bättre än den där bilden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
SÅ jäkla bra är den faktiskt inte, jag håller med vem det nu vad som påminde om att många oljemålningar är hundra gånger bättre än den där bilden.

Vad menar du med bättre? Mer fotografilika?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

precis

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

precis

Hmm, måste erkänna att jag aldrig har sett sådana, i så fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag håller inte med dig riktigt där. Många oljemålningar ser ju bra ut på håll, men inte när man går så nära som man gör på denna bild.
Men den tavla som är mest lik ett fotografi är ofta lång ifrån den som bäst fångar känslorna i bilden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asså lugnt den fetaste jag sett som nån ritat.. Läskigt bra ritat asså..

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Inaktiv

Ingen bild är fejkad, alla bilder du ser är riktiga. Men sedan kan man manipulera dessa för att skappa nya meningar och intryck av dem. Är grunden för bilden ett fotigrafi blir bilden inte mer fejkad än om den skulla vara ritad på fro hand. Det ända man har gjort är att använt två olika tekniker.

Ta te.x Carl Larson som är vår mest berömda målare. Han kan mycket väl målat efter fotografier, men detta kommer inte att göra hans konst sämre. Frågan i detta fall var om bilden var bra eller inte. Jag tycker inte bilden är så bra om man jämnför med andra, men den är mycket bättre än vad jag skulle kunna göra.

Det som är mest förvånande är att det blev en så livlig debatt om detta fotografi var en fejk eller inte när det finns värre fejade bilder här på SweClockers. Är denna bild tex fejkad och på vilketsätt i såfall? http://upl.mine.nu/uplfolders/upload7/Render-test003.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny_lex
Ingen bild är fejkad, alla bilder du ser är riktiga. Men sedan kan man manipulera dessa för att skappa nya meningar och intryck av dem. Är grunden för bilden ett fotigrafi blir bilden inte mer fejkad än om den skulla vara ritad på fro hand. Det ända man har gjort är att använt två olika tekniker.

Ta te.x Carl Larson som är vår mest berömda målare. Han kan mycket väl målat efter fotografier, men detta kommer inte att göra hans konst sämre. Frågan i detta fall var om bilden var bra eller inte. Jag tycker inte bilden är så bra om man jämnför med andra, men den är mycket bättre än vad jag skulle kunna göra.

Det som är mest förvånande är att det blev en så livlig debatt om detta fotografi var en fejk eller inte när det finns värre fejade bilder här på SweClockers. Är denna bild tex fejkad och på vilketsätt i såfall? http://upl.mine.nu/uplfolders/upload7/Render-test003.jpg

Inga bilder är fejkade förstås, men man kan ju ljuga (alltså fejka) om hur man gick tillväga för att framställa bilden.

Det som gör mig misstänksam mot den bilden du visade var att den heter "Render-test003.jpg" (den är snygg om den nu vore renderad)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du vet förmodligen mycket väl vad jag/vi menade med "fejkad" i det här fallet, så jag behöver nog inte gå in för att förklara det för dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man ser ju lugnt att den där http://upl.mine.nu/uplfolders/upload7/Render-test003.jpg bilden va ett kort som var taget och namngett till att framstå som ett renderings objekt!

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Miljön känns lite för tråkig för att vara ett kort. Jag menar, varför skulle någon villja ta ett kort just där?

Men 'scenen' är perfekt för att demonstrera sina talanger gällande cgi, då den innehåller många ljuskällor, som kastar många skuggor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DubbelV
Man ser ju lugnt att den där http://upl.mine.nu/uplfolders/upload7/Render-test003.jpg bilden va ett kort som var taget och namngett till att framstå som ett renderings objekt!

Gör man?
Jag tycker ljuset och skuggorna känns hel fel för att vara ett fotografi.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det är du som har gjort den va? Om jag inte minns fel...

Permalänk
Medlem

Läskigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag skulle verkligen villja se personen rita framför mina ögon, då jag tycker att det ser för bra ut, helt enkelt.

Vad är det som säger att det inte är ett riktigt kort?

s.c.s.i, varför skulle den där bilden inte vara riktig? finns airbrush-artister som gör ännu snyggare och ännu mer verklighetstrogna bilder än den där.
Ta en titt här till exempel: http://www.airbrush.com/gallery.aspx

Permalänk
Hedersmedlem

ANG om han e japan eller kines. Forumet e på kinesiska och även alla andra inlägg på det forumet. So I guess: nån kines som haft mycke tid över.

Permalänk
Medlem

Men fan vad vissa har svårt att fatta!

Det går att göra sådanna bilder! När man sitter i tex Photoshop så kan man editera bilden och sudda och hålla på tills man får det att bli precis som man vill ha det.

Det finns jävligt många svenskar som kan göra minst lika verkligehets trogna bilder.
Gå in på tex www.grafisktforum.org och se er omkring i illustrationsforumet. Det finns en rad med bilder där som är minst lika välgjorda.

Allt handlar om hur mycket tid och tålamod man är villig att lägga ner på bilden.

Sen att "oljemålningar inte är så välgjorda på nära håll" eller vad nu någon sa så är ju det också "bullshit".
Det beror ju helt på vad man använder för teknik. Sitter man med väldigt utspädda fäger och/eller är väldigt skicklig så visst fan kan man få detaljerade bilder.
Jag tror inte direkt heller att det är orginalstorleken ni ser på de bilder som han postat i tråden.

Antagligen är "orginalet" han gjort bra mycket större, och sen förminskat..

Sök på www.goggle.com eller www.picsearch.com så ska ni se att det finns ännu "bättre" tex blyertsteckningar.

Somsagt är det inte alls omöjligt att göra en sådan bild som vi sitter och tjaffsar om.

Den som säger något annat kan somsagt återanvända min gamla snus

Visa signatur

Wire