Permalänk

clocking av amd

Jag försöker klocka min 2000+ över 130x12.5 men går inte någon nämnde att det skulle funka om man gjorde något med fsb (vad är det?). Sedan undrar jag om man ska höja spänningen på cpu coren när man clockat om det är därför den inte funkar...

Visa signatur

hlp....

Permalänk
Medlem

du bör höja spänningen. FSB står för Front side buss. det är den du ställt på 130MHz och multipliern är den som står på 12.5. prova att sänka FSB:n lite och öka multiplier istället. höj också spänningen.

Visa signatur

i7 3770K | 16GB Vengeance | R9 290X | 2x840 EVO - Raid0 | Mionix Naos 3200 | Mionix Zibal 60 | Astro A40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hesste2
du bör höja spänningen. FSB står för Front side buss. det är den du ställt på 130MHz och multipliern är den som står på 12.5. prova att sänka FSB:n lite och öka multiplier istället. höj också spänningen.

Han ska ju göra tvärtom ! Sänk multipeln och höj FSB´n.
Det är ju högre FSB desto bättre som gäller !

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk

ok testat båda men inget funkar tror det kan vara så att jag behöver flytta en jumper har inte testat i skrivande läge men ska det. Wish me luck

edit: Fungerade inte =/ %#!%!#"#&¤

Visa signatur

hlp....