Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Problem med AVG anit-virus update

Permalänk
Medlem

Problem med AVG anit-virus update

Har ett problem gällande uppdateringeringen av detta program, när man väljer att man ska köra update så kopplar programet upp mot en server för att ladda ner uppdateringen. Nu är det så att det står att han inte kunde etablera en kontakt med server, står då att man ska gå manuellt på deras sida för att ladda ner uppdateringen, d.v.s www.grisoft.com lr www.grisoft.cz, men nu är det så att ingen av dessa alternativ funkar. Vet inte om det är brandväggen lr dylikt som spökar, kör med ZoneAlarm, har provat ändra i det men inget händer någon som vet vad problemt kan vara???

Visa signatur

Asus Commando | Intel Core 2 Duo E6700 | Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB | Western Digital Raptor 74GB SATA | XFX GeForce 8800Ultra | Samsung SyncMaster 226BW

Permalänk
Medlem

Jag brukar bara vänta lite och försöka igen, då brukar det fungera. Jag har inte mer bråttom än så, speciellt eftersom jag har bra diciplin på min mail och de virushot som är mest uppenbara är mailburna.

Permalänk
Medlem

Instämmer med dne här ovan.. det har tyvärr hänt mig också några ggr att en kontakt med servern ej är tillgänglig.. bara att vänta någon timme eller så då...

dessutom rek. Outpost Firewall tillsammans med AVG antivirus men det är ju en smaksak

Visa signatur

Asus P4C800/GOLD | P4 3.0/800 | 350W Enermax | 512 DDR PC3200 | Gainward GeForce4 Ti/400 128Mb | Hercules Game Theater 6.1 | Samsung SyncMaster 19" 900SL+ (1600x1200/85Hz) | Plextor DVD-RW 708A | Windows XP Pro | Fuji FinePix S304 Digitalkamera