Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

A64 med twinmos winbond?

Ska köpa en ny dator med A64 3200+ med MSI Neo (nånting) 2R.... på datorbutiken så står det i ett av deras paket att de har twinmos winbond men jag är inte säker på om de passar och funkar ihop... nån som har testat denna komibinationen funkar felfritt?

MVH - dubbis

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Medlem

sök, eller kolla MSIs hemsida

Permalänk
Medlem

Ja för mig funkar det felfritt. Jag har ett 512mb twinmos winbond.

Men jag kan va den första

Kolla min sign.

Visa signatur

[AMD Athlon64 3200+| MSI K8T NEO-FSR (VIA K8T800)| Spire SP708B3 KestrelKing II | HIS 9800pro| Antec Sonata (inkl. Antec Truepower 380W)|Crucial BallistiX 512Mb PC3200 CAS2| 160Gb SATA HDD| win XP pro]

Permalänk
Medlem

Funderat också på det där. På MSIs hemsida nämner d bara massa minnen som jag inte kan hitta på t.ex. inwarehouse lr db.
Enligt många så är det processorn som styr detta när det gäller A64.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

jo, själva minneskontollern sitter i processorn, i andra fall sitter den på moderkortet... men dm som står på tillverkarens hemsida är minnen om de har testat med moderkortet och processorn... kan man köra dual channel minne på AMD64?

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dubois
jo, själva minneskontollern sitter i processorn, i andra fall sitter den på moderkortet... men dm som står på tillverkarens hemsida är minnen om de har testat med moderkortet och processorn... kan man köra dual channel minne på AMD64?

beror på model kolla min AMD64 FAQ för villa som klara dual channel.

Permalänk
Medlem

står ju att den bara an klara single channel... men asså... jag maila komplett.se angåede minnena oh han sa tt den kan köras i dual-channel... så jag e ganska förvirrad nu :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dubois
står ju att den bara an klara single channel... men asså... jag maila komplett.se angåede minnena oh han sa tt den kan köras i dual-channel... så jag e ganska förvirrad nu :S

Enkelt sammanfatat effter jag e-mailade dom.
Dom kan iget!

Rekomenderade mig none REG minne till daul opteron så det bevisar ju deras kunskapsnivå. Stackars jävel som köper Dual opterons eller likande där med prylar dom reckomenderar... får han en boot ska jag fan slå sönder min laptop.

Permalänk

Allvarligt talat, inget emot dig.. men detta är den 4 tråden jag sett som handlar om vilka minnen som är kompatibla till sitt system. På första sidan finns en tråd som heter A64 FAQ - Där står allt du behöver veta // Over and out !

Visa signatur

08:14 <haffe_> Jag kan inte göra kullerbytor, eller stå på händer. Dock kan jag få upp hälen i pannan. Jag undrar hur det har gått till.
08:15 <OSkar000> testa att slicka på utsidan av armbågen.. det är svårt

Permalänk
Medlem

jag kör med TwinMOS winbond 2st 512 och det funkar felfritt för mig

Visa signatur

krackellibrankelfnatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sliverr
jag kör med TwinMOS winbond 2st 512 och det funkar felfritt för mig

säger ungifär lika mö som att farsan ska byta renulten mot en volvo snart.. vet du villka? Nepp trodde inte det. Reven på chipen eventult PCB som modulen använder spelar roll. Så därför modlnummret på stickan är så avgörande.