Tredje hårddiskkrachen på ett år.
Jag hade med mig mn dator till skolan för att hålle i en redovisning om vad som finns i en dator och hur de olika delarna fungerar. Min pappa körde datorn till skolan och jag bar upp den till klassrummet där jag skruvade av sidoplåten och pekade på alla olika delar och berättade. Det enda jag rörde var nätaggregatet, petade på hårddiskarna och tog ut ett ram-minne.
När jag kom hem och startade upp datorn fungerade allt som det skulle men sedan dog den bara rakt av och när jag startade upp den igen kom jag inte åt c:, det var något fel med windowsinstalationen så jag formaterade c: och instalerade windows på nytt och det fungerade tills jag startade om datorn. När jag startade om datorn kom jag inte åt hela hårddisken, bara 6gb, av 120, och när jag kollade i bios stod det "Mathor 16lr45" eller något liknande där det skulle stå "Maxtor (några siffror)".
Jag orkade inte pilla med datorn mer just då och startade den först i morse då hela hårddisken blivit formaterad... nu har jag instalerat windows igen och allt verkar fungera bra.
Detta är inte första gången det här problemet drabbat mig, i höstas så dog min gamla IBM när jag flyttade datorn till ett lan och senare på vintern dog samma hdd när jag tog med den till en kompis. Första gången detta hände så körde jag någon sorts formatering som totaltömde IBM'n och satte in nytt fireware och detta hjälpte, men andra gången kollade jag igenom hdd'n med en sån diskett och det stod att det inte var något fel med firewaren.
Den Maxtor som det var fel på denna gång fick jag i julklapp förra året.
Jag trodde det var just IBM hårddisken det var fel på, har hört att det var fel på just den moddellens första utgåva så jag tänkte inte mer på det men nu när den nya hårddisken dött på samma sätt blev jag oerhört konfundersam...
är det någon som vet vad det kan vara för fel som orsakat detta?
Börjar bli oerhört frusterande at bli av med allt man har på hårddisken var 3:e månad.
You're my size I need to try you on