MPEG2 encoding med Hauppage wintv pvr-250

Permalänk
Medlem

MPEG2 encoding med Hauppage wintv pvr-250

Hej!

Jag har en liten fråga. Går det att koda ner avi film som redan finns på hårddisken i realtime till mpeg2 med ett hauppage pvr-250? Jag skulle ha dragit ner en massa dv-film som jag har tagit över från videokameran. Bara det att det tar ju sån tid att sitta och koda ner filmen med nån software mpeg2 encoder.

Finns det nån annars som har nåt förslag på nån hårdvaru mpeg2 encoder inom rimliga priser?

/Tomas

Visa signatur

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz

Permalänk
Medlem

ring till mycom.se och fråga efter ett winfast pci tv-in kort, jag har ett och det är asbra. Tar dessutom in digitaltv och radio. Och picture in picture stöd. hittade det inte på hemsidan men jag köpte det där. Kostar bara typ 4-500 kr.

EDIT: Oj, tror jag svarade på en fråga du inte ställde lite trött.

Du vill göra om avi till mpeg eller tvärtom? finns program som gör det å då sköter processorn det.

EDIT2: Fattar inte att jag inte ser vad du skrivit I REALTID blir det nog svårt/dyrt tror jag tyvärr. Men jag kan ha fel.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Jag är inte riktigt säker jag heller om det skulle funka att göra om avi till mpeg2 i raltid. Men det går ju så innerligt segt om man gör det med bara mjukvara. Så då funderade jag om det kanske skulle fungera på hårdvaruväg med ett tv-kort.

Man kanske ska skramla ihop lite pengar och sedan köpa en inspelningsbar stationär dvd-spelare istället

Visa signatur

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz