Jag har en gammal skärm "Taxan ergovision 1080 tco" som jag blir galen på. Den är så gammal så skärm sladden beståf av 5 st koaxial kablar som går in i skärmen (blå, röd, gul, plus och minus tror jag) Men när man haft skärmen i gång i kansek 5 minuter så liksom visar den dubbla bilder längst ner vid startmenyn i olika fäger (bifogad bild) sen om man rycker ur PLUS sladden ett tag så blir det bra en liten stund men sen är det samma sak igen... Det spelar ingen roll vilken upplösning eller upppdaterings frekvens man har. Det är lika jämt.
Snälla hjälp mig, mina stackars ögon lägger ner snart
P.S det är svårt att ta en bild eftersom det ser mycket värre ut på min skärm än vad bilden visar, men det blir liksom en skugga av alla ikoner i färgerna grön och röd D.S
Din skärm spelar antaglien på sista valsen. Det är en ny som gäller.
lite information varför det blir bra en stund om du drar ut en sladd.
5x BNC består av: Red, Green, Blue, Hsync, Vsync. En monitor måste bli matad med RGB signaler + sync signaler för att visa bild. RGB är själva bilden, sync, hur bilden ska visas. En monitor kan oftast synca på tre olika sätt beroende på grafikkort och monitor. Sync on green, Hsync(+vsync) eller composit. Drar du vsync, så måste skärmen syncaom signalen och därför "börjar om".