Kan man få kritik på photoshop bilder

Permalänk
Medlem

Kan man få kritik på photoshop bilder

Efter all webdesign och webgrafik blev jag sugen på att göra lite realistiska bilder, har meckat lite idag och fått ihop dessa:

Denna gjorde jag iofs i sommras, är min MP3-spelare JOS MP-100:

Denna gjorde jag idag, det är min digitalkamera Nikon 2100:

Denna gjorde jag idag, det är min mobil, Sendö MX550:

Detta är ett ganska misslyckat försök på en köeningsegg bil, den gjorde jag också idag:

Jag vill gärna ha komentarer om dessa, hur jag kan förbättra de med effekter så de ser verkligare ut. Jag har gjort de 3 sissta idag, så jag har inte hunnit finputtsa de så värst mycket ännu. Men ge gärna lite ordentlig kritik, bra som dålig. Alla är förresten gjorda helt i photoshop.

Permalänk
Medlem

Digitalkameran var grymt snygg och såg mest realistisk ut !
Good work
Har du bara använt dig av photoshop ?

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

Snygga, det är en bit kvar till fotorealism, men jobba på. Kameran ser som sagt bäst ut, jag tycker att mp3-spelaren saknar textur, den känns inte så detaljerad heller, tänker främst på displayen och knapparna.

Detta påminner mig om att jag ska göra en uppfräschning på mp3-spelaren jag gjorde förut

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

okaj, tack så mycket. ja det är endast photoshop, och mp3spelaren gjorde jag i sommras då jag inte kunde lika mycket, blir kanske att göra en ny nu, förhoppningsvis lite bättre

Permalänk
Medlem

Ett lite tips; MERGEA INTE LAGER SOM INTE BEHÖVER MERGEAS!

Tro mig, det blir SÅ mycket enklare att gå tillbaka och göra ändringar om man låter bli det, det kanske låter självklart men det är inte alla som tänker på det, jag gjorde inte det när jag var nybörjare och jag ångrar det nu.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Själva "metallfärgen" ser suddigt ut tycker jag.
Det är det enda som är riktigt tråkigt med bilderna.
Bilderna i allmänt är aningen suddiga.

Annars var kameran riktigt tuff och moget att skriva 13:37 på mobilen

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt. Som sagt, inte fotorealism direkt, men väldigt bra. Håller med föregående talare, kameran ser bäst ut. Bilen såg nästan inte ut att vara gjord av dig. Såg så mycket sämre ut än de andra. Men det klart, svårare att göra en om man inte har en liten modell eller föremålet man ritar av i närheten. Har du bilen i verkligheten oxo får du fan ge mig lite pengar, för du verkar ha i överflöd.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Problemen med metalleffekterna tycker jag är att de är för "grova", dvs man ser hur du har dragit penseln

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Helt ok. Men lär av mästaren (Inte jag) Haha

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Ett lite tips; MERGEA INTE LAGER SOM INTE BEHÖVER MERGEAS!

Tro mig, det blir SÅ mycket enklare att gå tillbaka och göra ändringar om man låter bli det, det kanske låter självklart men det är inte alla som tänker på det, jag gjorde inte det när jag var nybörjare och jag ångrar det nu.

Jag mergear så lite som möjlig, oftast gör jag bilden klar, sparar den som 2 namn, öppnar det ena, mergear alla lager utom bakgrunden och lägger sen lightningeffekts på den. Rätta mig gärna, är helt självlärd, har inte läst böcker eller haft nån kurs med det. Så ge mig gärna tips på andra lösningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Väldigt snyggt. Som sagt, inte fotorealism direkt, men väldigt bra. Håller med föregående talare, kameran ser bäst ut. Bilen såg nästan inte ut att vara gjord av dig. Såg så mycket sämre ut än de andra. Men det klart, svårare att göra en om man inte har en liten modell eller föremålet man ritar av i närheten. Har du bilen i verkligheten oxo får du fan ge mig lite pengar, för du verkar ha i överflöd.

Ja det är vad jag tycker också, är mest nöjd med kameran, men hade den att sitta och vända och vrida på, bilen tog jag från ett 3d-foto, så det var inte enkelt, var alldeles för mycket 3d för att jag skulle kunna klara av det i photoshop =(

Permalänk
Medlem

Snyggt, men om du gillar att göra "tekniska" bilder så rekommenderar jag Illustrator. Mitt favoritprogram btw ;).

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

kameran är toppen snygg. Bra jobbat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas6666
kameran är toppen snygg. Bra jobbat

tackar

Permalänk

Mycket vackra, speciellt kameran och mp3-spelaren.

Jag tror bilderna skulle se mer realistiska och levande ut om du lyckades få till glansen som behandlad metall (och även plastmaterial) har, ytorna ser just nu väldigt matta ut.

Om du håller på med detta mycket och känner att du vill bli ännu duktigare så råder jag dig starkt att söka upp ett välbesökt estetikforum (tex www.deviantart.com), för att få kommentarer och kritik av likasinnade.

Kämpa på och lycka till.

Permalänk
Medlem

Jo, men man måste vara medlem på deviant för att kunna använda forummet (är jag nästan helt säker på iaf). Och jag känner inte för att pröjsa 300 spänn om året för att få lite kommentarer Kanske när jag är lite bättre på det.

Det svåraste tycker jag, är att få till metall glansen, har aldrig lyckats med det i photoshop, det går ganska bra på små saker, som t.ex. ringen där framme på kameran, men inte större ytor. Nån som har några tips på hur man kan få till den effekten?

Permalänk
Medlem

Det är gratis att bli medlem, men det kostar pengar om man vill få bort all reklam, få lite specialerbjudanden och tjafs. Jag har iaf inte pröjsat något..

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Gooot, signing up right now

Permalänk
Medlem

Tjena va snyggt! Åhh, vad jag önskar jag orkade lära mig PhotoShop...

Permalänk
Medlem

Du har oerhörd potential (läs: du är förbannat duktig och kan gå långt)

Du känner inte för att göra GUI åt en applikation åt mig

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, har skickat ett PM till dig goose, får snacka lite om GUI:t

Permalänk
Inaktiv

Tja, man måste inte betala för att hänga på www.deviantart.com även om bara medlemmar för tillfället har tillgång till forumet så är ju grundgrejen med deviantart att man lägger upp sina bilder och därigenom tittar folk på dom och säger vad dom tycker. Den funktionen är ju fortfarande gratis..

//markus

Permalänk
Medlem

Har märkt det nu också, har registrerat mig där nu