Permalänk
Medlem

Gratis hemsidor

Tja, jag har tänkt att jag skall försöka få upp en egen hemsida.
Men med min taskiga ekonomi så behöver jag en sajt där jag får ha min hemsida utan att det kostar mig ngt..

:::OBS:::Inte spray:::OBS:::

Permalänk

Tripod kanske

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Utrymmet du fick av din internetleverantör.

För övrigt behöver inte ett webbhotell kosta mer än 10kr / månaden.

Permalänk
Medlem

www.frip.dk
www.brinkster.com
Tillexempel, det finns ju massa att välja på!

Permalänk
Medlem

www.1go.dk är mycket bra enligt mig. Dock endast 5mb, men med php och mysql! Man behöver banne mig inte mer.

Visa signatur

[size="1"]Men vad vet man[/size]... Att Rubiks Kub är beroendeframkallande.
#ås@QuakeNet for ever!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

home.no

popup- och reklamfritt
ftp upload

Permalänk
Medlem

www.freewebs.com som någon nämnde , men det finns även en sida som ger bort ganska avancerade flashsidor gratis kommer dock inet på vad den heter just nu :/

Visa signatur

ASUS a7n8x dlx Athlon xp 2400+ , 512 ddr PC3200, Sapphire radeon 9700 pro , 120GB Barracuda V,

Permalänk
Medlem

hemserver kanske? använd apache, det gör jag

Visa signatur

my name is maximus decimus meridius, commander of the armies of the north, general of the felix legions, loyal servant to the true emperor, marcus aurelius, father to a murdered son, husband to a murdered wife, and i will have my vengeance - in this life or the next

Permalänk
Medlem

1go.dk go!

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System 1: Moderkort: GA-7VAX Prolle: AMD Athlon XP 1700+ @ 1700mhz Minne: 2*256 DDR PC 2700 HDD: 30gig+120gb+75gb 7200rpm Gfx: gf4 ti4200 ( 290/594 )
System 2: Moderkort: Msi 845 ultra-c Prolle: Intel Pentium 4 2.4 ghz Minne: 2*256 DDR PC 2700 HDD: 60gb 7200rpm Gfx: gf4 mx440

Permalänk
Medlem

www.passagen.se har väl 20mb gratis tror jag.

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk

Jag lånar tråden lite. Har ni några tips på gratis hemsideutrymme som tillåter cgi-script?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magsnus
hemserver kanske? använd apache, det gör jag

Ofta så är det inte tillåtet enligt avtalet.
Telias tex:

Citat:

Ursprungligen skrivet av Telias användaravtal
Kunden får däremot inte ansluta en server till Telias nät i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda och/eller tillhandahålla varor, tjänster eller information till annan.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Va fan. . Får man inte driva server på Telias linor ?! :S. . . Skador. . Fan .. Min kusin driver 3 st jumbo servar. . 1 game server. . 1 file, web, mm.. server. och en Dc- Hub..

Visa signatur

Datornörd: Ooja !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ProXen
Va fan. . Får man inte driva server på Telias linor ?! :S. . . Skador. . Fan .. Min kusin driver 3 st jumbo servar. . 1 game server. . 1 file, web, mm.. server. och en Dc- Hub..

har jag tappat greppet om telias linor för att telia har väll inte nån lina vart man ens skulle vilja ha tre *jumbo* servrar på?

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

Efter tipsen här så testade jag www.1go.dk - fantastiskt bra ju! (för att vara helt gratis)

Visst är 5 Mb för lite - men vill man testa att komma igång med exempelvis eget forum mm så passar det ju utmärkt.

Jag testade att installera phpbb och även invisionboard - båda fungerade perfekt

(obs - ej samtidigt alltså )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Efter tipsen här så testade jag www.1go.dk - fantastiskt bra ju! (för att vara helt gratis)

Visst är 5 Mb för lite - men vill man testa att komma igång med exempelvis eget forum mm så passar det ju utmärkt.

Jag testade att installera phpbb och även invisionboard - båda fungerade perfekt

(obs - ej samtidigt alltså )

5mb till ett forum är visserligen i klenaste laget...
hyr in dig på webhotell för 10-20kr/mån så har du plats för ett forum

Visa signatur

Win Xp, xp2400+ 1024ddram Geforce 2 v.7700 Deluxe 32mb tv-in tv-ut

Permalänk
Medlem

Jo - men jag menade inte riktigt ett aktivt forum - jag är egentligen inte intresserad av eget forum

Jag hjälper däremot flera stora sidor med att sätta upp olika sorters forum.

Det jag saknat är ett bra gratisställe där man kan snabbt kan testa nya versioner av forum för att se nya funktioner etc.

Sånt vill man inte betala för - och det är bekvämt att kunna ha flera olika separata sidor.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

http://www.gate9.se, bland de bättre...

Visa signatur

Mvh,
Vi i Sthlm!