DELL support - bättre sent än aldrig

Permalänk
Medlem

DELL support - bättre sent än aldrig

Vad ska man säga om datajätten DELL ? Dom kan det här med att ge bra burkar till bra pris, det kan jag inte mer än hålla med om. Men när det kommer till supporten så vete sjutton om jag har varit med om något likande tidagare.

Skickade en förfråga den 27/4, kl. 14:56. Och fick i dag, 5/5, kl 17.03 svaret på min fråga.

Nu vet inte jag hur länge man ska kunna "acceptera" från att få svar från en support. Men i det här fallet fick jag vänta över en vecka, närmare 8 dagar, innan jag fick svar.

Så bättre sent än aldrig.

Tur är väl att man är som person och individ att man inte sitter med benen i kors och väntar på svar, utan gör något åt det hela själv. Så svaret jag fick var ju rätt föga intressant nu, menar jag.

Ni som har varit i kontakt med DELL.se support, hur länge har ni fått vänta innan ni har fått svar ?

Ska nämna att jag skickade in min fråga via formulär på deras hemsida. Hade nog gått "lite" snabbare om jag hade ringt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det hade gått betydligt snabbare med telefonen.

Jag fick min dvd-brännare utbytt dagen efter jag ringde till supporten.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

jag fick också min dvd utbytt dagen efter dock inte brännare. jag ringde vid 2 i måndags, kl 8 på tisdag morgon ringer dom och säger vi kommer om 10 min:)

Permalänk
Medlem

Sen så krävs det ju inte mycket av en att lista hur högt tryck det borde vara hos dem nu pga "sasser" tex.

Kanske mycket det som försenat ditt svar? Huvudsaken är väll ändå att de svarar?

Visst nu tog det lite längre tid än normalt men om det hade varit bråttom så hade det ju ändå varit lättare för dig att lyfta på luren och slå en signal?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Det hade gått betydligt snabbare med telefonen.

Jag fick min dvd-brännare utbytt dagen efter jag ringde till supporten.

Jo, men hade det handlat om en DVD/CD brännare, eller i hårdvaru väg så hade jag nu natruligtvis ringt. Men nu var det frågan om en formaterng av burken.

Men det är just det här med supporten via email som jag är lite funderas över. Om det verkigen ska behöva ta över en vecka innan man får svar ?

Men sak samma... nu är det hela grejat endå, visserligen på egenhand.

Sen kan jag väl oxå erkänna att orsaken till att jag inte ringde i från första början var väl den att jag inte hade tillräckligt med cash på kortet, utan trodde i min enfalld att jag skulle få svar inom 24 timmar.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillcliff
*Tråd flyttad*

Kände det på mig.

Kom på i efterhand, att jag nog hade laggt min fundering på felställe, så du har så rätt så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Sen kan jag väl oxå erkänna att orsaken till att jag inte ringde i från första början var väl den att jag inte hade tillräckligt med cash på kortet, utan trodde i min enfalld att jag skulle få svar inom 24 timmar.

Du måste väl ha en vanlig telefon i närheten? Du skulle också kunna fråga här på swec det du vill fråga Dell om.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Du måste väl ha en vanlig telefon i närheten? Du skulle också kunna fråga här på swec det du vill fråga Dell om.

Har bara mobil.

Annars så hade det inte varit några problem.

Sen frågade jag oxå här på Swec om mitt problem, och efter det som jag kunde greja det på egen hand, så att säga. Men det var efter jag hade väntat 48 timmar från DELL.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Supporten på dell är den bästa jag haft kontakt med. Fick grafikkortet utbytt dagen efter att det smulit (massa rök och skit...). Andra gången ringde jag och klagade på våran skrivare. Några dagar senare kom en nyare modell på posten och vi fick behålla den gamla (som fungerar, bara att scannern på den missar en cm på slutet).

Bra service enligt mig!

Visa signatur

[size="1"]Men vad vet man[/size]... Att Rubiks Kub är beroendeframkallande.
#ås@QuakeNet for ever!

Permalänk

Dell är ju skitbra ! Jag ringde en måndag och sa att mitt grafikkort hade gått sönder. De frågade om jag ville lämna in datorn eller montera grafikkortet själv Sen på onsdagen kom en kille med ett paket med kortet i så jävla snabbt och smidigt !

edit: ungefär som atma-n ^^

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Ja, jag betvivlar ju inte att DELL har bra support.

Var bara att jag ville höra hur det stog det till med supporten via mail, helt enkelt. Har hört i övrigt att DELL ska ha mycket bra support.

Men det var mail supporten jag var ute efter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det var väl ändå inte så farligt? När jag mejlade spray till deras
domänavdelning för hjälp så tog det dryga 2 månader innan
jag fick svar, och då svarade de inte ens på min fråga utan
refererade mig bara.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem

Telefonsupporten är wunderbar men mail tar som sagt typ 1 vecka att få svar på. Lite väl mycket. Tror jag väntade över 1.5 veckor innan det svarade.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Om man kan ringa så gör man ju självklart det, orka med o maila.

Permalänk
Avstängd

Skickade ett mail jag också, tog väldigt lång tid innan jag fick svar, men min fråga besvarades aldrig ordentligt. Via telefon är dock supporten otroligt bra, har ringt till dom två gånger. En gång angående en monitor som var lite skum. Nästa dag lämnade dom en ny vid dörren och hämtade den gamla. Gratis. Helt perfekt.

Nästa gång handlade det om hårddiskar. Av någon anledning vägrade de skutta igång som master/slave men de sa att de hade haft såna problem tidigare och att man löste det genom att "jumpra" för CS.

Telefon: 5/5
Mail: 0/5

Slutsats: Ring till Dell!

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Dell har faktiskt grym support enligt mina erfarenheter.

Sen att man har 3 års på platsen, dagen efter garanti är inte helt fel heller :).

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade inga som helst problem med att mejla deras support. De ställde några frågor som jag besvarade och efter ca fyra mejl så sa de att de skulle byta ut min CDRW - på morgonen dagen efter ringde ett bud på dörren med min nya brännare!!

Klaga inte på Dell's support, det är den bästa jag varit i kontakt med. Du måsta ha haft otur helt enkelt.