Permalänk

numer presentatör med BAN funktion

hoppas jag skriver detta i rätt forum nu.
men är det någon som vet om det är möjligt / finns
en nr presentatör med en Ban funktion.
Asså så man kan lagra nummer i den, och när det sen ringer så kollar den vilket nummer det är, och om det är "black listat" så kopplar den bara ner?

finns det?

//calle

Visa signatur

"Det är en laZzer som läZzer skivorna sen skjuter den ut bilden i kablarna som dunkar in i tävän!"

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Hedersmedlem

Fan sicken grej, någon borde uppfinna en sån och sedan ansöka om patent.
Tekniken finns ju, men ingen som implementerat den ännu.
Är nog inte så många som får massa bus samtal.

Permalänk
Medlem

B&O har en sådan funktion på sin BeoTalk 1200 men den är ju tyvärr inte grats.

http://www.bang-olufsen.com/sw1078.asp

Visa signatur

A64 3000+ 90nm | Arctic Cooling Freezer 64 | GIGABYTE GA-K8NF-9 | 120 GB + 80 GB + 10GB | 2048 PC2700 | FSP 350W | Sapphire X800XL | VF700-AlCu | ADDA 120 | Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Jag använder ett program på datorn som heter Audio Caller ID, det funkar som en nummerpresntatör via modemet, där kan man även blockera nummer.

Permalänk
Medlem

Ni snackar om mitt projektarbete Bygger precis en sån

Visa signatur

You can't tell the bottom from the top...

Permalänk

Många av Siemens nyare trådlösa telefoner har ju den funktionen.

Visa signatur
Permalänk

tackar allihop .. mycket upplysande:D

Visa signatur

"Det är en laZzer som läZzer skivorna sen skjuter den ut bilden i kablarna som dunkar in i tävän!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dynamite
Jag använder ett program på datorn som heter Audio Caller ID, det funkar som en nummerpresntatör via modemet, där kan man även blockera nummer.

finns det nåt sånt program som funkar till adsl. jag får det inte till att funka riktigt.

Visa signatur

Är det sant att folk blir poliser för att de är för dumma för att jobba på McDonalds?

Permalänk
Medlem

En sån hade jag när Telia Anita var het. En stor klump där man programmerade in alla nummer som VIP eller Icke-VIP. När VIP ringde så skrek nummervisaren högt, när Icke-VIP ringde så var den helt tyst och lyste med en röd lampa. Nummer som inte fanns inprogrammerade ringde som vanligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zilver
finns det nåt sånt program som funkar till adsl. jag får det inte till att funka riktigt.

nej, du kan aldrig få det att funka via adsl.
edit: kanske ska säga att jag har adsl för att surfa, modemet används bara för nummerpresentation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JovanMcHellAngle
Många av Siemens nyare trådlösa telefoner har ju den funktionen.

Vilken modell? (Vilka modeller?)

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_swe
Vilken modell? (Vilka modeller?)

Vore oerhört nice. Ringer en del störiga människor.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se