Permalänk
Medlem

månads kostnaden lockar lite mer seriösa spelare och kan man inte lägga ut pengar så kan man ju spela bingolotto eller nått kostar ju 30 spänn

så ska ju blizzards personal tjäna nått också dom har en grupp som gör nya addons hela tiden och vi vet ju hur tråkigt det är att göra sånna

Permalänk
Medlem

att folk inte fattar att battle.net inte ens är i närheten av vad wow servrarna kommer kosta. Battle.net är bara en mötesplats där folk träffas och strartar sina matcher från. Sen är det själva spelarna som står för servern.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhenniz
Alla nödvändiga saker kostar, bara att räkna de nödvändigheter man slänger pengar på varje månad. dasspapper, pilsner, pizza, deo, rakprylar, mmorpg, bio, internet, mm.....

Sitter du och torkar med löv eller?

För övrigt vet jag inte ens om jag kommer börja spela WoW. Delvis därför att spelares attityd på MMORPGs brukar vara väldigt låg (Jo, jag vet att det finns massor av undantag.), och delvis för att jag inte vet om jag har råd. :/

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem

Alltså. Detta med att det är dyrt att spela MMORPG's tycker jag är kvalificerat skitprat! Tänk er vad ni annars lägger ner pengar på. För mig kostar buss till skolan 17 kr enkel resa, alltså 34 kr om dagen för att komma till skolan. Sen så kanske man vill ha en cola när man är i skolan så blir det en femma till om dagen, alltså 100 kr på en månad. Sen så om man är snusare så kanske man snusar 2 dosor i veckan. Ja det blir ju 160 kr i månaden.

Kan någon då förklara vad som är dyrt med att lägga ut 100 - 150 kr på ett spel i månaden för att få 720 timmars underhållning (som max då) ?

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

3-4 dosor i veckan för min del. Äckligt mycket pengar man lagt på cigg och snus genom åren.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Spelade AO i ~2år, det kostade mig sammanlagt något över 3000kr
Även fast det låter mycket så kan jag inte påstå att det inte var roligt eller värt pengarna; tror de flesta som har spelat ett mmorpg en längre tid håller med

EDIT: Ontopic, nästan säker på att det kommer kosta ~12€ + VAT-avgift. Blir runt 120-150kr då tror jag, detta är iaf normalt idag för stort sätt alla mmorpg spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
VAT-avgift

Moms på svenska...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

jag har hört 100kr / månaden per account

Permalänk
Medlem

En bra jämförelse är tex.
Canal+ kostar ensam ca. 200kr, är det roligt att sitta att kolla på tv och vara helt isolerad från omvärlden för 200kr i månaden?
Nej, antagligen inte.

Med WoW betalar du ca. 100kr i månaden, träffar folk, har skitkul och lär dig ett och annat om hur mycket orcher luktar tex.
imho, är det en bra investering, kostar ju till och med mer att röka

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

ärligt, 100 kr är faktiskt inte så mycket... Det är 500 kr / 5 månader och det är vad ett nytt spel kostar. Hur ofta spelar man ett spel i över 5 månader? Det händer med vissa spel men vem sitter och spelar typ GTA3 eller Sim City i över 5 månader?

Tänker man så så kostar det ju inte mer än ett vanligt spel

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
ärligt, 100 kr är faktiskt inte så mycket... Det är 500 kr / 5 månader och det är vad ett nytt spel kostar. Hur ofta spelar man ett spel i över 5 månader? Det händer med vissa spel men vem sitter och spelar typ GTA3 eller Sim City i över 5 månader?

Tänker man så så kostar det ju inte mer än ett vanligt spel

Visserligen brukar man få betala vanligt spelpris också..
Men jag håller med, det är inte vidare dyrt

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Tänk efter lite nu ni som klankar ner på 100kr i månaden, det är 3kr om dagen för som ger en möjlighet att spela på servrar som tillverkaren har köpt. Glöm inte att utvecklarna oftast dessutom fortsätter att lägga till nya element i spelen samt förbättrar dom. Folk som vräker ut sig kommentarer som att det är för dyrt har nog inte riktigt tänkt till innan dom uttalar sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MainEgo
det är fan sjukt igentligen 1200 riksdaler om året kostar det att vara world of warcraft gamer, för det är väl enbart online, eller?

Det är så man slipper alla små pipande fjortisar, och det är såååå skönt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pingen
Det är så man slipper alla små pipande fjortisar, och det är såååå skönt.

Så sant !

Visa signatur

Intel E8500 | Asus P5Q-E | 2x2GB Corsair | Sapphire HD4870 1GB | Tagan 480W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkmoor
Tycker det skulle vara bättre att dom släpper det gratis för nedladdning, sedan kan dom ta 100 kr i månaden, dom lär inte behöva de pengar dom får in för inköpet när alla har betalt sin första 100 lapp.

Eve online är ju så och Blizzard kommer förmodligen göra samma sak, men dem som vill ha lådan stående hemma kommer kunna köpa i affären för ett par hundralappar...

100 - 150 kronor i månaden är faktiskt helt rimligt tycker jag.

Visa signatur

Maila mig