Permalänk
Medlem

telia adls

Jo min brorsa kör med telia adsl men nu har det inte funkat på några dagar när han klickar på internet explorer så kommer det upp en vit ruta o längst ner står det söker efter login1.telia.com o sen efter 1-2 min så kommer ett meddelande upp om att sidan inte kan hittas. Han har provat att formatera om hd o lagt in allt igen men det funkar ändå inte, har även ringt till telia suport o dom var ju inte till nån hjälp sa bara att det inte var nått problem på adsl i vårt område. Vad kan det då vara för fel? han kör med windows me.

Permalänk
Medlem

testa med annat modem.
testa med annat nätverkskort.
testa med annan nätverkskabel.
testa utan router (om han har det)

Permalänk
Medlem

han har testat med ett annat modem ochså men funkar inte det heller han har ingen router

Permalänk
Medlem

testa å göra en sk kallstart på modemet dvs stäng av skiten några timmar inkl datorn, enklast så.. starta sen upp modemet igen och när det startat ordentligt så kör igång datorn, har funkar för mig.. då nollställs linan och man loggar på på nytt

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Har testat sk kallstart på modemet men det funka inte heller

Permalänk

Har du provat att byta nätverkskort och nätverkskabel ?

Annars blir det väl att ringa Telias support igen och hoppas att ni kommer fram till nån som kan sin sak och kan lotsa er rätt, för det finns folk på supporten som kan mer än vad som står i dom manualerna dom har till sin hjälp

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Har du provat att byta nätverkskort och nätverkskabel ?

Annars blir det väl att ringa Telias support igen och hoppas att ni kommer fram till nån som kan sin sak och kan lotsa er rätt, för det finns folk på supporten som kan mer än vad som står i dom manualerna dom har till sin hjälp

Vilka manualer?

Har inte sett till en enda manual på flera år!
Dom undanhåller saker för mig!

Permalänk

Har inte telia lite problem med dnserna?

Visa signatur

I'm #171

Permalänk
Medlem

De håller på att byta ut 10.0.0.1-2 mot 195.xxx.xxx.xxx beroende på riktnummerområde.
Skriv winipcfg i Kör och kolla vilken dns du får.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Vilka manualer?

Har inte sett till en enda manual på flera år!
Dom undanhåller saker för mig!

Jag trodde att supporten hade nån sorts hjälp iaf Kan ju bli tufft om man ska ha allt i huvudet.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Jag trodde att supporten hade nån sorts hjälp iaf Kan ju bli tufft om man ska ha allt i huvudet.