tänkte sätta in 1st papst 120mm silent fläkt

Permalänk
Medlem

tänkte sätta in 1st papst 120mm silent fläkt

Hej

Tänkte sätta in 1 paps 120mm silent fläkt i min burk. Men ja har upptäkt att den är för stor där jag tänkte sätta den först, den tog nämligen i mot i mdkortet. vilket ställe i burken gör fläkten störst nytta?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk

Vart tänkte du sätta den då? Jag tror att den gör mest nytta som utblås bak, eftersom då drar den ut varm lust från Cpu och sammtidigt så sugs ny luft in genom fläkthål och så i fronten

Visa signatur

If it aint't broke, you ain't trying hard enough

Permalänk
Medlem

jag tror som inblås på sidodörren..antingen vid grafikkortets höjd..eller vid CPUn..är det Papst 120mm 55 cfm 26 db fläkten du ska ha? kan säga att dom e väldigt bra, har 2 själv ;D

eftersom du vill skapa övertryck i lådan ( =lägre temp) så ska man ha lite mer inblås än utsug..vet ju iofs inte vad du har för fläktar i övrigt..

passar den inte på sidan så får du mäta med ett fläktgaller, rita på och sen såga med typ sticksåg..å sen slipa..sen mäter du vart du ska borra hålen (var noga) och sen väljer du en 5mm borr å borrar..(5mm hål är för ALLA fläktar)..

lycka till grabben..;D

EDIT: vart lite många "och" där..men orka skriva mitt i natten ;P

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

japp det är Papst 120mm 55 cfm 26 db

jag ska ha ska se om ja inte kan försöka pressa in den bak iburken där ja har en annan fläkt just nu. annars blir det till o borra lite.

Tackar för bra svar

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.