Permalänk
Medlem

Lite hjälp tack!

Min Datorconfig ser ni i signen.

Jag klockade min barton 2500+ genom att höja FBSn till 200 och Vcoren till 1.7. Då fick jag en 3200+ som jag läst här på detta mkt fina forum.

Sen körde jag lite spel o diverse o allting fungerade bra, bara det att tempen var lite hög.. kass fläkt antar jag "spire falconrock"

Sen hängde sig datorn och jag fick blåskärm med en massa text på o så startade den om sig. Så jag kollade Idle tempen i bios direkt efteråt men det var inte särskillt hög..

Vad kan det vara för fel?

Tack på förhand

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk

Det låter som det kanske är lite klent med spänning till Cpu, prova höja lite, Ha dock koll på tempen. Minnerna ska ju klara 200 Fsb antar jag.

Visa signatur

If it aint't broke, you ain't trying hard enough

Permalänk
Medlem

skaffa ny cpu fläkt..eftersom det verkar som du måste höja Vcore och då blir de ju fort mkt varmare..kanske minnena behöver mer spänning? va står dom på? (brukar heta vdimm eller liknande)..

vad har du multiple factor på? orginal 11x ?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

minnena borde va stabila i 400mhz om du inte kör lägre timings... så minnena är det nog inte som behöver mer spänning

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Ska införskaffa ny fläkt nu till sommaren. Någon som har ett tips btw?

Danne2k.
Jag vet inte vad spänningen på minnena står på =P
Men multiplern står på 11x som det ska vara.

Vad ska jag höja vcoren till?
Läste att 1,7 var lagom. Men eftersom jag "förmodligen" har en ganska dålig fläkt så känns det dumt att höja den ännu mer.

Vad timings på minnen betyder vet jag inte. Om ni menar CAS så är minnena gjorda för CAS 2 och det är dom inställda på i Bios.

Så ni tror att det är värmen det beror på? Min låda är ganska varm isig.. kanske skulle modifiera den lite med hålslagare o fläktar kanske. Idle värmen på processorn ligger runt 50 som det är nu. När jag klockade hoppade den upp till 56 ugnefär.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...