Nu får det vara nog!! Färdigmoddat chassi!!!

Permalänk

Nu får det vara nog!! Färdigmoddat chassi!!!

Satt och surfade på komplett, och kolla vad jag kom över!

Nu Får det väl ändå vara nog? Köper folk vekligen sånthär?
Skulle ni Seriöst kunna tänka er ha en sådan på bordet, golvet bredvid er?
Ser ju helt löjligt ut, speciellt när man inte har gjort det själv!

Länk till produckt sida: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=124366&cks=PRL

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Finns nog sånna som kan tänka sig det..:S

Permalänk
Medlem

Ser ut som en långtradare.

Permalänk
Medlem

*tuuuut*tuuuut*

hehe seriöst kanske o då drar jag verkligen gränser där är ju om man köper kankse med ett plexi o nån fläkt men där fan är det nog sen förstör man ju bara om det är fabrikstillverkat....ingen frihet alls.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken.. Kunder finns ju eftersom produkten finns

Permalänk
Medlem

Det har gått för långt med "fabriksmoddningen" nu om man nu ska kalla det så.
Sitter själv just nu med "fabriksmoddat" chassi men det är bara provisoriskt tills jag bygger mitt nya chassi om en månad ungefär

Permalänk
Medlem

Finns nog en och annan fjortis som tycker det är coolt med "Moddad" låda.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk

Om man inte gjort det själv är det fan bland det löjligaste som finns!

Är emot det mesta som är "Färdigmoddat"

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem

men orka bry sig om chassin.. nej ja bara skoja..usch å fy ta bort bilden man blir ju riktigt äcklad....*blä*

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

det var ju nån för ett tag sen här på forumet som undrade vart man kunde beställa en sån nu har han svaret.. om han hittar denna tråden dvs

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Ärligt, varför klaga på färdigmoddade datorlådor och andra produkter? Finns personer som varken har tid, ork eller mod att göra något åt sina fula datorlådr och kan därför rätt så snabbt och väldigt enkelt köpa en färdig modifierad låda, köpa lite lysande fläktar och lysrör och voila! en snyggare dator, enligt de själva... Jag själv tycker det är kul att modifiera min dator, har inte skrivit nåt om det här på sweclockers än, av olika anledningar. Men det finns folk som inte tycker det är kul eller har verktyg m.m. för att utföra diverse modifikationer och därför köper en färdig produkt som är byggt av folk som kan. Istället för at försöka självo ch det slutar med att man har en trasig hårddisk eller vad man nu kan råka ut för.

Just det där chassit var lite över det vanliga, men någon måste ju vara först, eller hur?

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

ser förjävligt ut, vill inte ens ta i det med tång och handskar!!

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

Det är väl inget större fel med färdigmoddade chassin Men det här var ju fult som stryk Ja ja smaken är som baken

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

De bästa med färdigmoddade chassin är att dom är bra för sådana som inte är händiga (T:ex att skära ut ett hål för ett fönster), men de där chassit var utav helvetes fult
de börjar gå utför idag

Visa signatur

Dator 1: Venice 3200+ | Asus A8N-e | X800XL | 1GB Pc3200 | Samsung 250GB Sata | Western Digital 250GB Sata | Seagate 200GB Sata | 400W FSP | SB X-Fi Xtrememusic | LG 40x12x12 | Antec SLK3000B
Dator 2: Intel P3 1GHz | Asus TUSC-2c | GF4 Ti4200 | 512MB PC133 | Samsung 80GB | SB Audigy | Coolermaster Cavalier 4

Permalänk
Medlem

Perfekta lådan för lata gothare.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk

Nej, modda ska man göra själv. Vittsen med det är ju att göra sitt chassi mer personligt. Något unikt ska helst tillsättas på något sätt. Det är tråkigt att göra som alla andra.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

snart är en omoddad beige låda fint igen...

själv har jag aldrig gillat neon...
(julgan ala usa-sätta-upp-lampor-i-hela-trädgården-hysteri)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

En moddning är ju att personifiera något...
Det här är ingen riktig modd iom att inget ändras... den kommer från fabriken sådär...
En moddning hade varit att köpa den där burken och ta bort allt skräp och sen lacka den beige-grå...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Jag tycker det ser ut som ett argt kryp inpressad i en fyrkantig glasburk om ni fattar vad jag menar... Den ser ju ivf lite roligare ut än ex TT's chassin
Länge leve gamla hederliga tråk-chassin som sen är egenmoddade och ompysslade.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

man kan ju altid köpa ett lagom moddat chassi med plexi Iaf Hatar alt krånglande och skärande med Plexi // LartiC Victor

Visa signatur

Dagens Citat :Då måste man Ominstalera det förbannade helvetiska Windows SKRÄPET IGEN!!!

Permalänk
Medlem

Usch, vilket pris dessutom... Suck

Permalänk

Kan också tycka att det är acceptabelt med en färdigmoddad sidoruta.
Planerar ju att köpa antec lanboy.

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

även om inte jag gillar färdigmoddade chassin.. men tänk er att nu har ett moderkort som ni inte har gjort något på är inte det då färdigmoddat?

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem

Ett moderkort?

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LilHawkanZ
även om inte jag gillar färdigmoddade chassin.. men tänk er att nu har ett moderkort som ni inte har gjort något på är inte det då färdigmoddat?

Öhh,..., vad snackar du om?
En moddning är en föändring, personidentifiering.
Visst du kan modda moderkortet med uv penna osv,
men jag tror knappast att du bygger om det!

Visa signatur

Permalänk

ponera att en kollega moddat burken så att den hade sett ut som denna burk
hade han varit :
a: duktig
eller
b: f-n va löjlig han är
bara undrar

Visa signatur

JohnDoe
Elder
"All warfare is based on deception"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johndoe_elder
ponera att en kollega moddat burken så att den hade sett ut som denna burk
hade han varit :
a: duktig
eller
b: f-n va löjlig han är
bara undrar

A och B

Permalänk
Medlem

Visst är det inget fel på färdigmoddat. Men detta var ju otroligt fult

Då är ju nästan xaser-tornen finare.

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk
Medlem

jag kom på den ultimata lösningen på alla "färdigmoddade datorer"

köp en liknande den ovan (den i första posten)

Diabolic "Evil Case" och modda det till en clean "default" låda utan fönster, konstiga leds och neon

slipa ner hela rasket och måla den beige

"going back to the roots"

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
ser förjävligt ut, vill inte ens ta i det med tång och handskar!!

Jag skulle nog kunna ta i det me tång och handskar.

Eventuellt med en hammare också. >;]

Visa signatur

If you fool around with a thing too much you will screw it up.