Permalänk
Medlem

Är det någon idé att uppgradera till G6/Bulletproof 3? Kör 2.x på de flesta av mina burkar.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Jag kör RaidenFTPd nu men jag rekomenderar inte det då det är något buggigt, när det gäller SFV /crc32 kollen osv.. även när det gäller IP masker så tappar den bort sig under höga laster i lång tid.

Därför kan jag rekomendera ioFTPd! DOCK är inte det ett programm du bara slänger igång utan att kunna något om ftper och datorer. Det är en hel del konfiggande.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Kör själv proftpd och det fungerar bra, har inga klagomål.

Permalänk
Medlem

Serv-U helt klart det bästa o enklaste för dom som inte satt upp en ftp tidigare köp det det e värt

Permalänk
Medlem

någon som använder cuteftp server?

Gene6 server är väl annars en separat version av Bulletproof som är för mer invecklat och professionell användande ?

Visa signatur

BeyerDynamic))))

Permalänk
Medlem

Gene6 var ett enskild företag från början, sen gick de ihop med BPFTP men nu utvecklar de den nya G6-an själva igen, kan bara rekommendera att ni alla testar den. Ver 3.02 finns att ladda som evaluation i 30 dagar, hittils är jag imponerad av den. Det går inte att jämföra den med den lila skitprogamet bpftpserver ... , + stöd för SSL vilket i min menning är ett måste.

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

vsftpd eller proftpd om jag kör med SSL och sånt

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk

Valet av FTP-server beror ju lite på vad du skall ha den till. Är det en liten smidig och enkel FTP server så funkar G6/BulletProof bra. Men skall du ha ha en lite mer avancerad FTP server och tex köra Sitebotar så är ju helt klart ioFTPD att rekommendera

Kör själv ioA ,php_Psio och dZSbot med ioFTPD och det är grymt bra!

Just my 5 cents.

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Hedersmedlem

Linux: vsFTPD
Windows: FileZilla FTP Server

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd

Säger bara en sak: RAIDEN FTP SRVER! The one and only 4 me

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-