Vapen i Counterstrike CZ

Permalänk
Medlem

Vapen i Counterstrike CZ

http://www.gamezone.se och även andra ställen har jag läst att det ska finnas nya vapen i CS CZ. Detta är kopierat från Gamezone:

• Nyheter Både Single & Multiplayer:
- Nya Vapen, M60, LAW raketgevär, sköld, ny pistol, molotov coctails, gasmask samt lysgranat
- Alla nya vapen och kartor kan spelas både i single player och multiplayer
- Uppdaterad grafik (byggnader, omgivnigar, karaktärer)

Men det lilla jag testat CZ (endast multiplayer) så har man då inte sett till några nya vapen. Raketgevär? Gasmask? Molotov coctails? Lysgranater?
Har dom skrivit fel eller är det jag som letat dåligt i köpmenyerna?
Det står ju trots allt "Nyheter Både Single & Multiplayer"

Visa signatur

Fujitsu-siemens SCALEO 800s, P4 3GHz HT, 1024MB DDR, Radeon 9800 128MB, Audigy2

Permalänk

Det är det "Gammla" CZ de vapnen finns i så kallede "deleted sneces" nu

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk

kanske i en ny patch eller nåt... jag har lirat cz (tyckte d va skittråkigt precis som cs) och då fanns det några nya vapen och en sköld, så raketgevär och gasmask kommer nog med en patch skulle jag tro.
vänta och se

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

Ok.
Det känns ju lite vilseledande att det står så där då när det inte gäller längre.
Jag tyckte att det mesta verkade vara precis som i vanliga CS förutom att det var lite omgjord grafik.

Visa signatur

Fujitsu-siemens SCALEO 800s, P4 3GHz HT, 1024MB DDR, Radeon 9800 128MB, Audigy2

Permalänk

vet inte hur det är nu, men LAWen har alltid bara varit tänkt till SP.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Fel skrivet skulle jag tro. M60 kommer inte som multiplay vapen får man hoppas.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

De luras inte, dessa finns med i "Deleted Scenes", alltså den delen som först utvecklades med sedan lades ner. Dessa ska ju egentligen bara ses som en bonus och det är inte den delen man borde marknadsföra.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
De luras inte, dessa finns med i "Deleted Scenes", alltså den delen som först utvecklades med sedan lades ner. Dessa ska ju egentligen bara ses som en bonus och det är inte den delen man borde marknadsföra.

Deleted Scenes den som vi kallar för singelspelet är väl det som CZ står för egentiligen. Sen att det gick att spela MP är en bonus.
Meningen med allt var ju ändå menat som ett singelspel från första stund.
Och vadå lades ner?? hur menar du nu?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Deleted Scenes den som vi kallar för singelspelet är väl det som CZ står för egentiligen. Sen att det gick att spela MP är en bonus.
Meningen med allt var ju ändå menat som ett singelspel från första stund.
Och vadå lades ner?? hur menar du nu?

CZ bytte utvecklare två gånger, "deleted scenes" är nivåer drivna av ett uppdrag istället för det som kallas "Tour of Duty", vilket är CS med bottar och en del andra finurligheter i stort sett.
Deleted Scenes är alltså det bästa av det som man han med att göra med från de två första utvecklarna. Det är det som är bonusen.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Nja Jonte-san Deleted Scenes är väl det som släpptes men inte riktigt släpptes i höstas (och till och med blev recenserat, i bl.a. PC Gamer)?

Visa signatur

hmm

Permalänk

Okej, detta stod på fodralet, precis som tl98len skrev: - Nya Vapen, M60, LAW raketgevär, sköld, ny pistol, molotov coctails, gasmask samt lysgranat
- Alla nya vapen och kartor kan spelas både i single player och multiplayer

Om det står på fodralet att de nya vapnena m.m kan användas i multiplayer så SKA de göra det också. Jag har inte sett till ett enda nytt vapen i multiplayer delen, docks så är skölden lite omgjord.
Det som nämns på fodralet ska finnas med på skivan, eftersom det kan vara ett skäl till att man köpte spelet.
Eftersom det inte stämmer kan det heller inte vara lagligt att marknadsföra spelet.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3