Har du ett "Lånat provexemplar" av Microsoft Windows XP

Permalänk
Medlem

Har du ett "Lånat provexemplar" av Microsoft Windows XP

Har du ett "Lånat provexemplar" av Microsoft Windows XP eller har du köpt en egen licens? Det vore intressant att se hur en sån statistik skulle se ut här på Sweclockers.com. Var gärna med och lägg din röst och gör gärna också din röst hörd i detta ämne om "Lånade provexemplar" av Microsoft Windows XP eller köpta egna licenser.

Trevlig juni!

Permalänk

Jag hittade ett exemplar på gatan utanför Microsoft, så jag tog med mig det hem!
Det är säkert!

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem

Ehum... för det första kör jag inte Windows XP... jag kör Windows Server 2003 Enterprise Edition...

För det andra så vet jag faktiskt inte hur detta operativsystem tog sig in i min burk för helt plötsligt så fanns det bara där... kan hända att jag hade nån lurig zombie-trojan som i hemlighet tankade ner grejjer på natten eller nåt... sen nästa gång jag satte mig vid burken så hade jag Win2003... fråga mig inte hur...

Tror ni på den berättelsen... hehehe... gör inte det... den är inte sann...

Nå... hur och på vilket sätt har jag då lyckats installera detta eminenta OS... for me to know for you to never find out säger jag då...

Eller för att vara riktigt ärliga så har jag troligtvis gjort på samma sätt som flera andra har gjort på detta forum... men vilket är det sättet då undrar ni nu... den biten ska både ni och jag hålla tyst om tycker jag om vi inte ska riskera att få fina varningar efter oss...

Permalänk
Medlem

Nu undrar man ivrigt vem som tjänar på denna statistiken? Urfånigt och svaret kan man säkert räkna ut endå. Vill minnas att en liknande tråd fanns för ett tag sen som sluta med att den låstes.
Lycka till!

ps. Kör winserv2003 standard själv.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Går det att låna provexemplar av Windows XP över huvud taget?

Permalänk
Medlem

Kör med en egen licens av win2k. Har en "stulen" XP Pro också, men använder den inte.

Visa signatur

13,5TB år 2007.
~18TB år 2008.
Nu? Jadu.. ingen koll längre..

Permalänk
Medlem

Jag har en Home-licens som jag fick med datorn. Har inte orkat skaffa pro eftersom jag snart kommer köra Linux ändå, när jag väl får hem Slackware CD2. Torrenten är hur trög som helst... T_T
Och jag vill inte höra något klag om att jag warezar, för det gör jag inte. Slackware är gratis och jag tankar från den officiella torrenten.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Går det att låna provexemplar av Windows XP över huvud taget?

Haha,,,

Visa signatur

If it's not on fire, tweek it some more.

Permalänk
Medlem

finns trådar om samma sak

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

som Ingen skrev varför köra win?? ;D
dessutom så tror jag att de flästa inkl mig väljer det sista alternativet av ren nyfilenhet av vad de andra svarat :D. Kan då medela att jag faktiskt har 4 ms licenser 1st win95 eng 1 XPhome 1 winME 1win2000 som jag faktiskt är stolt ägare till och har inramade på väggen då gentoo aeger allt
men gl hf på er snåljåpar... och så säger folk att vi smålänningar är snåla

[EDIT] är ju inte lika kul att klicka på visa resultat som att va med å rösta

Visa signatur

|| Does anyone know where I can buy 100 m of wireless lan cable? ||
Jag är en smiley missbrukare, förlåt mig jag kan inte hjälpa det

Permalänk

Låne exempel= Nerladdat va?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

biohazard: nae så får man ju inte göra... utan man tar och går upp till det lokala biblioteket och lånar det... självklart eller?

Visa signatur

|| Does anyone know where I can buy 100 m of wireless lan cable? ||
Jag är en smiley missbrukare, förlåt mig jag kan inte hjälpa det

Permalänk

Varför inte skriva Warez-version istället? Alla förstår att det är det du menar. Men förstår fortfarande inte var det här ska leda. Svarar folk seriöst kommer att warezsidan att vinna rätt överlägset.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Värdelösa alternativ. Kört 98 som var köpt ända tills ett par månader sedan, när jag fick studentlicens för XP, dvs gratis.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem

Jag var ute och när jag kom hem låg det på mitt skrivbord. Mystiken tätnar...

Permalänk
Medlem

För tillfället använder jag XP home OEM, och det är min licens. Mitt XP pro som jag inte använder är inte riktigt mitt och licensen är "riktig" men något "lånad"
Tror jag har några exemplar av 180dagras trail verisonen av windows 2003 server, även någon riktig (aningen inte min ) Möjligt att det ligger ett "lånat" exemplar av 2000 också.

Låt oss säga "//anonym"

//anonym

Permalänk
Medlem

Skippa XP

XP suger. kassera skiten om ni använder det.

Nä, Windows 2k Adv Server och Pro eller Windows 2k3 Server.

Jisses, måste ta och skaffa mig ett liv. 3 datorer på samma rum och samtliga har Windows.

Visa signatur

In The Real World
As In Dreams
Nothing Is Quite
What It Seems

Permalänk
Medlem

2 Win 95
4 Win 98
3 Win XP Pro
1 Test version av Win 98 (Alltså en sån version som man beställde från MS innan Win 98 hade kommit ut, typ BETA).

ALLA skarpa, MS 4-EVER!...

Permalänk
Avstängd

Vad har man för nytta av server om man mest spelar spel och använder nyttoprogram? Om man har litet nätverk så går det att använda vilket OS som helst

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Re: Skippa XP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TyrAnte

Jisses, måste ta och skaffa mig ett liv. 3 datorer på samma rum och samtliga har Windows.

Varför suger XP?

Permalänk
Medlem

Självklart har man en egen licens! ^^

Permalänk
Medlem

Re: Skippa XP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TyrAnte

Win2003 server och winxp är oerhört lika i kernel uppbyggnad så vad menar du med att xp suger och w2k3 rockar nu då egentligen?

Upplever själv att win2003 är mycket snabbare än xp på alla sätt och vis därför kör jag w2k3 som workstation och kan behålla den fina desktopkänslan som xp´n har. Funktionsmässigt skiljer dom inte mycket åt.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem

Köpt laptop av Dell, XP-pro nyckel ingick

Sen har jag licenser på Dos 6.2, Win 98 WinME och jag tror jag har en till 3.11 någonstans

Permalänk
Medlem

Köpte bärbar IBM och fick med WinXP Pro, men det hade varit bra om man fick välja vilket OS man vill ha ist för att WinXP är förinstallerad överallt.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Avstängd

... snälla, det FANNS faktiskt ett provexemplar förut!
man kunde beställa från microsofts sida, då fick man en prov-version på ett halvår. bara att installera om windows var 6:e månad.

jag talar sanning, men ingen här verkar komma ihåg det...
man kunde skicka efter win xp pro GRATIS, men somsagt bara en testversion i 6 månader.

annars, så kör jag med en OEM-skiva, win xp home.
(99% av dom med pro andvänder inte ens en tiondel av sakerna som finns i det)

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Har OEM-skivor.

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

Har köpt två st. datapaket via jobbet där win98 och winME ingick. Sen har jag också den där gratistest verren av XP

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

betala för win xp?
Fan, skulle kännas vettigare att de betalde mig för sveda och verk

edit: stavning