Är CS ute? Vad tycker ni?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vän,

Känsla är någonting som man "lär sig" för varje spel.

Jag tycker att "den så kallade eliten" skall sluta upp med att tro att hela eliten dissar Counter-Strike, då det är så många som tycker om att spela det. Jag menar, mät antal spelare i diverse olika "online-spel" och se vilket spel som har mest deltagare. Counter-Strike är störst, men det kan tydligen inte alla smälta.

Nackdelen är att counter-strike inte är störst. finns ett som spelas utav alla koreanska, thailändska, japanska barn. då pratar vi RagnaroK. det spelas utav MÅNGA fler fjortisar än vad cs gör. cs är det sämsta spel som någonsin gjorts. så fult och trist. ingen teamkänsla finns det heller.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

Jag har alltid lirat DoD istället för CS, från när CS gick över från betorna..
Lirar DoD fortfarande, men det börjar oxå kännas enformigt nu..

Ist. är det Americas Army som är mest CS liknande fast 1000ggr. mer realistiskt.. hehe

Permalänk

Vill bara påpeka att ett spel är inte bara bra pga grafiken...

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
Nackdelen är att counter-strike inte är störst. finns ett som spelas utav alla koreanska, thailändska, japanska barn. då pratar vi RagnaroK. det spelas utav MÅNGA fler fjortisar än vad cs gör. cs är det sämsta spel som någonsin gjorts. så fult och trist. ingen teamkänsla finns det heller.

Det råkar inte vara så att du inte har några vänner va? Verkar så, testa spela med samma folk ett tag, typ ett par veckor och om du inte får någon som helst team känsla i det så är du ta mig f** helt antisocial.

Permalänk
Avstängd

öhmm jag har nog mer vänner än du.. och jag tycker inte du ska göra dig rolig på min bekostnad för jag gillar inte översittare. och det där spelet får bara en gnutta mer teamkänsla med ventrilio eller teamspeak. annars är det rakt igenom 14 åringar som spelar det.. såna som tror att dom spelar Q3 men tycker det är för snabbt.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
öhmm jag har nog mer vänner än du.. och jag tycker inte du ska göra dig rolig på min bekostnad för jag gillar inte översittare. och det där spelet får bara en gnutta mer teamkänsla med ventrilio eller teamspeak. annars är det rakt igenom 14 åringar som spelar det.. såna som tror att dom spelar Q3 men tycker det är för snabbt.

Jaså du har fler vänner än mig, ok förklara hur du vet det, sedan så vill jag oxå ändra vad jag sa i förra inlägget, det jag menade var att du troligtvis inte har några vänner som spelar CS, eller är antisocial, eller har nåt annat problem som hindrar dig från att få lite lag känsla.
Visst får det en aning mer känsla med lite snack i micken, men det blir enormt mycket mer om ni sitter i samma rum och spelar, det går inte undvika att känna lagkänsla om man är ett par stycken som spelar CS med varandra mot ett annat gäng.

Och vad har lag känslan med 14 åringar att göra? Kan inte dom få in känslan i ett spel? förstår inte riktigt hur du tänker, Och nej det är inte rakt igenom 14 som spelar, min kompis farbröder och hans vänner spelar aktivt CS och har gjort det i 3 år, där är väl medel åldern runt 35-40 år, själv spelar jag med folk i åldern 14-40,

Och vad menar du med folk som tror dom spelar Q3?

EDIT: Var i mitt inlägg försökte jag vara rolig åt dig?
Och jag sk***r faktiskt fullständingt i om du gillar översittare eller inte även om jag knappast är någon.

EDIT ON EDIT: Och Ragnarok har jag för mig inte alls spelas av så många som spelar CS, men det är jag inte säker på

Permalänk
Medlem

Jag spelade cs i 2 år men la ner det efter att ha testat battlefield, den enda anledningen till varför man lirar cs är för lagkänslan med polarna - inget annat!

Och ni som tycker att cs är bäst... har ni överhuvudtaget testat nått annat spel? Jag tyckte som alla andra att cs va bäst av allt, men oj så fel jag hade.... våga testa andra spel och tro inte att ni kommer bli elites....

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Avstängd

Med polarna kan man lira CS men inte mot okända arslen..

Nej CS är inte ute, men den är inne på sista versen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

"Cs är ett sedan länge kalnat lik som asätarna forftarande gnager på" ^^

Visa signatur

att onanera är som att kitla sig själv, det funkar. Men det går så fan mycket enklare när nån annan gör det

Permalänk
Avstängd

spelar man bara mixar och pcws med polare så slipper man allt vad "wajn", "noobs" och "fjortisar" heter. på public är det en annan femma, som i alla spel, inte bara cs.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem

Dagens ironi på DH var under StarCraft finalen när en
av CS-killarna bredvid mig kläckte kommentaren:

"StarCraft.. orka spela ett sånt gammalt skitspel"

Jag fnissade ganska gott åt honom.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Cs är enl _mig_ inte ens nästan ute , finns team kännsla , spel kännsla , och massor utav roligt folk och lira med.

Inget annat spel/mod har samma kännsla ( än en gång enl _mig_ ) , lirar gärna cs ist för och se på tv/film.

Sen att jag är 23 och lirar nästan bara med jämngammla spelare kanske gör en del , för det finns en satans massa omogna små 14isar som tydligen inte kan säga mer än " LOL din mamma " , men det får man ta

Sen att folk inte kan ta att man lirar cs bara för att dom inte gillar det , är ju bara för härligt

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

själv tycker jag det är störtskönt att lira 1.3 mot lite bots och musik

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Har inget emot Counter-strike.
Lirar de själv ibland när de inte finns annat att göra.
Tycker att dom flesta klandrar ner på de spelet.. men wft, det är ett spel.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Cs kommmer nog att vara det hetaste spelet tills möjligen CS2 kommer.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atena
"Cs är ett sedan länge kalnat lik som asätarna forftarande gnager på" ^^

aldrig förr har jag sett mig själv som en asätare, men varför inte

och ni som säger att det är tråkigt att lira mot okända människor, klart det är roligare att sitta å lana med polare å lira cs.. men det är kul att spela på exempelvis tyska servers också, skit i vad som säger och att man inte fattar ett skit, det är fortfarande kul att spela

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Dagens ironi på DH var under StarCraft finalen när en
av CS-killarna bredvid mig kläckte kommentaren:

"StarCraft.. orka spela ett sånt gammalt skitspel"

Jag fnissade ganska gott åt honom.

jka sejer finns åt dej!! CS 1.6 e inte gammalt, typ ett år så d så!!!

så d hade rätt som star craft

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maikes
Ni som tycker cs communityn är kass så lirar ni på fel ställen. Själv lirar jag bara på cd on demand där folk blir bannade om dom gapar och är allmänt jobbiga. Jag själv lirar inte mycket alls nuförtiden.

wow en cod spelare!! vad heter du där?

Själv heter jag Type R > CyRaX

Permalänk
Medlem

Cs kommer knappast att dö ut, titta bara på turneringarna och ligorna som anordnas med sjukt stors summor i prispengar. Att man också har regler gör att det mer ser ut som en sport än ett datorspel. Och nej, det är inte ute.

Visa signatur

// Viktor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3gz0r
jka sejer finns åt dej!! CS 1.6 e inte gammalt, typ ett år så d så!!!

så d hade rätt som star craft

stava bättre och vakna upp.
cs bygger på hl-motorn som är från 1997. Du kan lika gärna modifiera en fil i starcraft och säga att spelet är en dag gammalt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3gz0r
jka sejer finns åt dej!! CS 1.6 e inte gammalt, typ ett år så d så!!!

så d hade rätt som star craft

eeeeh va snackaru om va0 ja0 fattar inget av ditt crap snack eh?

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

a3gz0r ser cs 1.6 som ett nytt spel :S. visst är det stora ändringar men det kan ändå inte räknas som ett nytt spel.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slap
Jag spelade cs i 2 år men la ner det efter att ha testat battlefield, den enda anledningen till varför man lirar cs är för lagkänslan med polarna - inget annat!

Och ni som tycker att cs är bäst... har ni överhuvudtaget testat nått annat spel? Jag tyckte som alla andra att cs va bäst av allt, men oj så fel jag hade.... våga testa andra spel och tro inte att ni kommer bli elites....

Det där påminner mig om cs-spelaren i Kontroll. Han sa själv att ha inte vågade spela andra spel

Permalänk

Jag PRovade CS för 3år sedan tyckte det var lite coolt men så är jag mer för singleplayer spel än online då jag tycker det är bland det svåraste som finns.

så för faller det naturligt att inte tycka om CS och samtidigt inte KLANKA ner på dom som gördet.

då dom tycker det är kul.

men jag inser att single player spelen dör ut mer och mer i PC spel världen.

fler o fler blir bara multi spel nu går iof. BF/BF vietnam att spela singler player utan att vara rena sådana spel.

så jag är inte för online lirande som sagt då jag tycker det tar för mycke tid och så är jag as dålig i multi spel

så var det sagt sedan får alla CS folk o andra tolka dettta som dom vill

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Jo, men nog kan en 12-åring spela lika bra som en 27-åring, eller hur? Åldern är av ringa betydelse när man spelar onlinespel, det är skickligheten som avgör om man är bra eller dålig.

Vill man inte se "chattmeddelandena" på skärmen stänger man av det. Så jävla enkelt är det. Vill man inte höra en fjortis som inte kommit in i målbrottet i sina högtalare "mute:ar" man denna person. Det är så jävla enkelt, men ändå måste det finnas en stor del CS-hatare på diverse forum (osäkert om de själva kommit ut ur målbrottet). Men det är ju så jävla häftigt att basha Microsoft och Counter-Strike, så därför skriver man långa trådar om det.

Sköt er själva och skit i andra, för helvete!

Mycket bra sagt, håller med dej till fullo.
Speciellt på Swec har det blivit ett sorts "mode" att hata CS.

Säger som ovan, sköt er själv så blir det nog bra.
Cs är ett jäkligt roligt spel och kommer förbli det.

Permalänk

CS bara växer o växer = ej ute!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Avstängd

!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
stava bättre och vakna upp.
cs bygger på hl-motorn som är från 1997. Du kan lika gärna modifiera en fil i starcraft och säga att spelet är en dag gammalt

du SÅÅÅ FEL!!!!1!! ISF steam patshar cs varje vecka så då e cs max 1v gammalt lol... nää tänkte väl d. man räkna från näre kom en major update å d va senast 1.6,, kom fett mkt me den tex sköld (som iof syyyyger)

så avre här få vi fram att CS 1.6 e nyare än star craft!!! att cs e så poppis trorja för d har bra känsla!!! hata fitt spel som far cry med 0 känsla o bara snygga grafiken.. d lessnar man på efter ett tag,,, känska känsla e d som e bra i spel

Permalänk
Medlem

a3gz0r: Hmm...tror att du skall läsa igenom ditt inlägg en gång till och skippa "f-words". Uppskattas av alla då...

OnT:
CS är kanske inte ute men dess community är det...

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

bara för att steam patchar cs varje vecka betyder det inte att det är nytt.

CS är gammalt men ej glömt!

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk

jag spelade cs som mäst under 1.3-1.5. det här varigt till och från hela tiden man spelar en vecka lässnar spelar några dagar osv. precis så har det varigt med ut2004, BF1942. sedan någon månad tillbaka så har jag börjat spela EVE ett mmorpg som jag tycker är väldigt kul! och det som gör det kul är att alla som spelar det är 17+! man stöter aldrig på små otrevliga fjortisar + att alla är väldigt tvevliga! och jag kan säga att jag spelar det mäst för att umgås med trevliga mäniskor

en trevlig community spelar mäst roll i ett onlinespel enligt min mening och det är det som cs inte har!