Är CS ute? Vad tycker ni?

Permalänk
Avstängd

cs har aldrig varit inne. så kan man vrida på det. majoriteten i ålder på dom som spelar är 12 - 16. så det är igentligen inget spel som är inne då de ungarna inte får spela Vietcong - Uncut.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
cs har aldrig varit inne. så kan man vrida på det. majoriteten i ålder på dom som spelar är 12 - 16. så det är igentligen inget spel som är inne då de ungarna inte får spela Vietcong - Uncut.

jo, mmorpg! som jag skrev det är inga under 15 som spelar t.ex EVE! spelet blir genast roligt med trevligt folk!

Permalänk

Angånde hur gammalt half-life/cs är så sklle jag nog kalla det väldigt gammalt. och man får tänka på att half-life motorn bygger på quake 2 motorn( tror det var q2. kan vara q1).

Själv har jag spelat cs sedan 5.5 - 6 någonting. Slutade spela när jag upptäckte att steampatchen man behöve för att installera cs låg på 250mb +. satt på modem då.

Permalänk
Medlem

Re: !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3gz0r
du SÅÅÅ FEL!!!!1!! ISF steam patshar cs varje vecka så då e cs max 1v gammalt lol... nää tänkte väl d. man räkna från näre kom en major update å d va senast 1.6,, kom fett mkt me den tex sköld (som iof syyyyger)

så avre här få vi fram att CS 1.6 e nyare än star craft!!! att cs e så poppis trorja för d har bra känsla!!! hata fitt spel som far cry med 0 känsla o bara snygga grafiken.. d lessnar man på efter ett tag,,, känska känsla e d som e bra i spel

Hahahahahahha.... Vad snackar du om ?

Permalänk
Medlem

Re: Re: !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jakoob
Hahahahahahha.... Vad snackar du om ?

Dyy syyger , vore trevligt att veta hur gammal a3gzor är

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Citat:

du SÅÅÅ FEL!!!!1!! ISF steam patshar cs varje vecka så då e cs max 1v gammalt lol... nää tänkte väl d. man räkna från näre kom en major update å d va senast 1.6,, kom fett mkt me den tex sköld (som iof syyyyger)

så avre här få vi fram att CS 1.6 e nyare än star craft!!! att cs e så poppis trorja för d har bra känsla!!! hata fitt spel som far cry med 0 känsla o bara snygga grafiken.. d lessnar man på efter ett tag,,, känska känsla e d som e bra i spel

Ohh, din lilla csn00b.
Här får du några tips.

* Gå till skolan, istället för att spela cs.
* Gå på svenskalektionerna
* Grafikmotorn "patchas" inte varje vecka. Hmm, Den är 6 år gammal.
* Särskriv inte
* Farcry är inget fittspel.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 96 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

jka sejer finns åt dej!! CS 1.6 e inte gammalt, typ ett år så d så!!!

så d hade rätt som star craft

Grattis till dagens minst begripliga inlägg

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag la ner CS vid 1.0, började vid .6 betan.
Då var CS roligt att spela.
Man tackade varandra efter en god match och det spelades för att det var roligt..
Communityn nu ska vi inte tala om..
CS är bra för de som fortfarande sitter med en 333:a och voodoo 2...
Men de som sitter och skapar en tråd om FPS-drops i CS varannan kvart kan ta en allvarlig funderare över sitt liv..
Eller varför får jag inte 100 FPS i CS?.... vem bryr sig?...
CS är som sagt dött för länge sedan som ett seriöst roligt spel...

Som sagt jag kan leva med att vissa tycker CS är roligt och spelar det 24/7 men de behöver inte gnälla om sin Framerate på Swec!

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
bara för att steam patchar cs varje vecka betyder det inte att det är nytt.

CS är gammalt men - glömt!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

JAg tror att folk som idag spelar Counter Strike är som kanske dom flesta gissar tror mellan 10-14år alla andra spelar förmodligen BF-BF vietnam eller andra roliga multi player spel.

Far Cry är snyggt ja inge snack om det (så var det sagt)

men jag spelar hellre det COD Ghost Recon Medal Of Honor ja alla andra spel hellre än CS.

för hela världen kretsar itne runt ett spel för anser man det bör man ta en rejäl koll på sitt liv

för det finns annat än CS tycker jag som mat gräs sommar sol och bad

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Hehehe alltid lika kul att läsa för/mot topics om CS

MOT
1. Dålig comunity helt klart
2. För mycket fusk
3. För få BRA servers
4. Grafiken är något föråldrad.
5. Mycket FÖR unga som spelar det, då menar jag inte fysiskt

FÖR
1. Fortfarande spelet som har spelkännsla värt namnet (tillsammans med Q3)
2. Hittar man en bra server med "goa gubbar" så är det hur kul som helst.
3. Att det finns aktiva admins som bannar "snorungarna" och fuskarna
4. Att det finns mute både på teamspeak och teamtalk (man kan muta vilken spelare man vill och höra och läsa de andra)
5. Att det finns "mogna" spelare, är 37 år själv.

Nu skall jag väl erkänna att jag spelar inte CS utan CZ vilket skiljer sig litegrann.
Att påstå att CS är "tur" istället för skicklighet är nog inte riktigt sant. Det ger lite fördel att ställa in configen riktigt men till sist är det reaktionsförmåga och speluppfattning som skiljer axet från vetet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

CS är inte ute.
CS har gått från ett spel till en sport, en sport som folk kan blir bra på och utvecklas med.

Samma med alla sporter, från början var det bara lajj och kul, sen blev det mer allvar och fokusering.

Det kommer nog ta ett tag innan folk börjar ta CS som en sport på allvar.
Folk har nog fortfarande svårt att tänka sig Golf som en sport t.ex

Permalänk
Medlem

lite offt. men är det bara jag som är väldigt intresserad av vem aegzor är bakom masken?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
lite offt. men är det bara jag som är väldigt intresserad av vem aegzor är bakom masken?

Jag tror fortfarande bara att han skriver sina inlägg för att irritera medlemmarna på swec. Har mycket svårt att tänka mig att det verkligen finns någon som skriver "!!!11!!" efter varje mening

Sen håller jag kvar vid mina tidigare tankar om CS från mina inlägg i tråden

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna testa spela något annat än CS, men den här burken är den som har internet(datorn i sign nedan har inte det tyvärr), och det är typ inget annat onlinespel som fungerar utan det hackar rejält. Den här datorn är en 850mhz med 32mb grafikkort, inte allt för bra alltså

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoggyWall
Jag tror fortfarande bara att han skriver sina inlägg för att irritera medlemmarna på swec. Har mycket svårt att tänka mig att det verkligen finns någon som skriver "!!!11!!" efter varje mening

Sen håller jag kvar vid mina tidigare tankar om CS från mina inlägg i tråden

han är nog ärlig när han skriver som han gör han har ju klippt in screens från lunarstorm i tidigare inlägg där folk klagar på hans språk.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
...CS är bra för de som fortfarande sitter med en 333:a och voodoo 2...

Lyckat att köra 1.6 med den datorn ;), tycker dem förstör spelet genom att göra det så nybörjarvänligt...

Sen kan man ju fråga sig hur bra optimerat det är, krävs en hyffsat stabil dator om man ska få någon vidare fps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac
Lyckat att köra 1.6 med den datorn ;), tycker dem förstör spelet genom att göra det så nybörjarvänligt...

Sen kan man ju fråga sig hur bra optimerat det är, krävs en hyffsat stabil dator om man ska få någon vidare fps.

Vid beta .6 så flöt det hur fint som helst... då hade jag en 333:a med vodoo 2 och 64 mb ram...
Bättre än så behövs icke!

för de som söker CS-system är det bara att köpa en gammal p2 och ett vodoo >2 så är saken biff... kanske ska ha 64 mb ram också..

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är ute att tjata om att CS är ute. Vill man spela det så gör man det, vill man inte göra det så undviker man det. Simpelt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Jag tycker att det är ute att tjata om att CS är ute. Vill man spela det så gör man det, vill man inte göra det så undviker man det. Simpelt!

Något som är inne däremot är att diskutera om A3gZor är helt allvarlig med den stilen han skriver sina inlägg, det skulle vara kul att få en kommentar från the man himself om det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
han är nog ärlig när han skriver som han gör han har ju klippt in screens från lunarstorm i tidigare inlägg där folk klagar på hans språk.

Då är det bara sorgligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
Vid beta .6 så flöt det hur fint som helst... då hade jag en 333:a med vodoo 2 och 64 mb ram...
Bättre än så behövs icke! http://forum.sweclockers.com/images/icons/icon10.gif

för de som söker CS-system är det bara att köpa en gammal p2 och ett vodoo >2 så är saken biff... kanske ska ha 64 mb ram också..

Det har hänt en hel del sen beta .6 det är nog väldigt svårt att spela med den datorn om du hade tänkt att skjuta någon ibland

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Citat:

Lär dig stava så kanske jag lyssnar

Permalänk
Avstängd

När Half-life 2 kommer ut så tror jag Counter Strike tappar en del användare. Det lär nog bli nån ny Counter Strike till Half-Life 2 med bättre grafik

a3gz0r:

Antingen är han dyslektiker eller störtfull eller en mix av båda delarna (jag har själv lite släng av dyslexi)

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

cs har fan förstört mitt liv i alla lan som jag har varit på så ha man spelat jävla cs,,, och kompisarna tar inte åt sig nya spel som jag tycker är intressanta och roliga samma gamla sket spel,

syftar inte på större lan som dreamhack utan mest privata och mindre lan

och CS som sport...haa kanske för 12 åringar eller pensionärer inte för normala människor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)

a3gz0r:

Antingen är han dyslektiker eller störtfull eller en mix av båda delarna (jag har själv lite släng av dyslexi)

Så rätt!

Visa signatur

// Viktor

Permalänk
Medlem

jag gillar inte cs och kommer alldrig gilla dom sunkiga träffzonerna o så

Jag gillar spel där det träffar där man skjuter...det är för mycket "lotto" som cs fjortisarna säger

Spela sof 1 multiplayer, fyfan det e känsla de..

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
När Half-life 2 kommer ut så tror jag Counter Strike tappar en del användare. Det lär nog bli nån ny Counter Strike till Half-Life 2 med bättre grafik

Själv längtar jag till Dod till HL2, kommer nog vara jävligt kul, hoppas det kommer lite bilder på det snart, eller ännu bättre hela spelet :).

Det går faktiskt att spela cs, om man håller sig på r60 laddern, går väl att spela public också, om man stänger av all text och mutar alla.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni ska vara jääävligt tacksamma allihop!

Det finns något som är bra i CS, jag kan för allt i världen inte se vad (Grafiken? ) Men det tilltalar folk av någon anledning... Eller, folk och folk, småbarn.

Alla vet vilket community som har lägst medelålder, och lägst nivå på alla sätt och vis, CS. Det är bra, för då håller sig alla småbarn där och jag får ha mitt kära spel och community, battelfield 1942, ifred. Visst läcker det en och en annan, men BF communityn har helt annan klass och mognadsnivå om man jämdör med CS communityn. Underbart!

Se CS som en barnvakt eller något. Eller varför inte, dagis? Lämna ungarna där så får du göra ditt ifred.

Hata inte CS, älska det!

Steam ororar. Har hört att ungar börjar tröttna på CS... Det betyder att dom börjar se sig om åt andra håll... bara hålla tummarna för att dom håller sig borta från BF...

Tänk om CS försvann? Alla bra spel och communitys skulle fullkomligen invarderas med små "omfg n00b" barn, hemska tanke.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är CS i sig ett hyffsat spel om man skulle ändra lite saker som jag inte orkar ta upp nu, men det som gör att jag själv har börjat störa mig mer och mer på det är att då man sitter på LAN så är det dessa spelare man hör tvärs över lokalen då de antingen lyckas med ett "HS" eller då någon låter dom bita i gräset, det gör mig så enormt irriterad, varför kan man inte bara sitta tyst och ta det för vad det är.. ett SPEL!

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||