Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Return to Castle Wolfenstein

Permalänk
Medlem

Return to Castle Wolfenstein

Det här är ingen fråga men jag har funderat på en sak, varför har speltillverkarna gjort en funktion i Return to Castle Wolfenstein så att man kan ändra CD-key i spelets huvudmeny?
Visst behöver det inte vara olagligt bara för att man behöver byta CD-key till ett spel, men jag trodde inte att dom som gör spel gillar att man fipplar med det på så vis. Dom flesta som byter key till ett spel gör nog det "olagligt"... skulle jag tro i alla fall.

Vad tror ni?

Visa signatur

<NE>

Permalänk
Medlem

finns väl den funktionen i andra ID software-spel, om jag inte misstar mig. Iaf i q3. Kanske har nåt att göra med lan? att man kan ha ett visst antal keys igång samtidigt.. uhm eller inte...
vet faktiskt inte

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk

Är så i Call of duty också.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Remslem
finns väl den funktionen i andra ID software-spel, om jag inte misstar mig. Iaf i q3. Kanske har nåt att göra med lan? att man kan ha ett visst antal keys igång samtidigt.. uhm eller inte...
vet faktiskt inte

Ja, det är väl så på nått vis. Eller så ville bara ID software vara snälla mot hackers... Nej, ärligt talat kommer jag inte på en vettig förklaring just nu.

Visa signatur

<NE>