Permalänk

Hur bäst få bort lack?

Hur får man bäst bort lack från ett chassi?
tänkte nämligen ta bort all färg på plåten på mitt chassi å sen polare upp det med autosol...

ska man blästra eller ska man köra me ett grov sandpapper å sen ta finare å finare?...

Chassit:

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk

Om du blästrar så kan du aldrig slipa bort dom små groparna efter blästringen, dessutom finns det risk att raka plåtytor slår sig. Men du kan ju prova ett färgbortagnings -medel kanske? Om du är snål (som jag blanda själv, ta kaustiksoda blanda med tapetklister, pensla på, låt sitta i 15 min, då ska färgen börja bubbla sig, bara att skrapa av. Eller så köper du färdigt medel i vilken färgbutik som helst.

Visa signatur

"KLICK"

Permalänk

tror chassit kan bli snyggt som polerat... därför ja vill testa
det där med kaustiksoda låter intressant...

tror vi har lite sånt hemma.. inge tapetklister dock :/

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Medlem

Köra med slippapper är ju också en bra ide... Fast de tar en jävla tid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Köra med slippapper är ju också en bra ide... Fast de tar en jävla tid

hehe.. har slipmaskin så d kanske går lite snabbare

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Medlem

kanske går o glas blästra.....

Visa signatur

Efter regn kommer solsken... :D