Sämre klass på spelen idag? RPG?

Permalänk
Medlem

Sämre klass på spelen idag? RPG?

Är det bara jag eller är det sämre klass på spelen som görs idag?
Lirade D2 sen första dagen det fans i affärerna ända till idag i stortsätt. Tidigare spelade jag D1 som jag också älskade, StarCraft spelade jag i 4 år. WarCraft 3 har jag spelat sen 07:00 på morgonen det släptes ända till idag inkl TFT.

Jag älskar Blizz spelen och hoppas WoW kommer att hålla lika hög klass som deras tidigare spel.

Jag älskar RPG spel, D2 är nog mitt favorit spel, men tyvärr har jag tröttnat på det, efter snart 5 år så kan jag helt enkelt inte spela det mer även om jag vill tycka om det. Har spelat det för mycket helt enkelt.

Samtidigt försöker jag hitta ett nytt roligt RPG spel men det går bara inte. Provade KOTOR lite men det föll mig inte i smaken, Sacred provade jag också men det var så jävla buggigt på LAN så vi skippade det också.

Fans nått som hette Divine Divinity som sög rätt mkt också, kom för 2 år sen.

Jag vet inte om det är jag eller om det är spelen, men jag jämför alla RPG spel med D2. Det går fort att levla, det var något i det spelet som gjorde att man bara ville fortsätta spela hela tiden.

En annan sak är nog comununityn i det spelet. Att alla spelare fans på samma plats, BNET. Det är inte som NWN (som jag tyckte om i sp) där man kunde spela på 69325896 olika servrar där de flesta dessutom var hemmagjorda maps. Det är liksom ingen sammanhålning när det är så.

Det är nog det som gjorde att jag älskade alla Blizz spelen, alla spelare var på samma plats och mp delen var full av spelare hela tiden.

Kommer ihåg att jag köpte Ground Control 1 för 4 år sen när det kom ut. Jag tyckte om det spelet rätt så mycket. När jag klarade singel kamp. skulle jag testa det på MP. Till min stora förvåning så var det MAX 20 spelare online varje dag i 3 månader, hur kul är det egentligen?

War3 älskade jag , men där fanns ju alla spelare på samma ställe också, och man behövde aldrig oroa sig för att inte ha någon att spela med eftersom det fanns flera hundra tusen online hela tiden.

Lineage 2 sög också. Man springer runt och dödar samma sorts monster hela tiden, questen är värdelösa osv. Enligt mina kompisar som är inne i det mkt så ska man göra så nu tills nästa månad eller i augusti då alla Castle Sieges kommer igång. Hur kul är det att köpa ett spel för att göra samma sak hela tiden iväntan på att [-"det ska bli kul om en viss tid-"] ? Jag vill inte köpa ett spel och sedan behöva vänta på att det ska bli kul om några månader när de släpper en patch. Nu gjorde jag det misstaget ändå....

Så nu sitter jag här och försöker leta bra RPG spel men hittar inget. D2 kan jag inte sätta igång emd längre eftersom jag har tröttnat på det efter 5 år.

Jag letar alltså efter ett spel som är stort, rpg spel, det ska gå fort att levla och quests ska ha betydelse, och det viktigaste, att multiplayer delen ska vara bra, i stil med Battle.net och inte på 22422 olika servrar.

Kom precis på att jag tyckte om Dungeon Siege väldigt mkt, men mp delen sög där....

Kan ni hjälpa mig att hitta mitt spel?? Är det någon mer än jag som känner att spelen idag inte är riktigt så bra som de äldre?

MVH

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 1 & 2?
Fallout 1 & 2?

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk

Tyvär finns inte något bättre än D2, än så länge.

99% av alla nya spel suger !!!

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raistlin
Fallout 1 & 2?

fallout har väl inte multiplayer?

edit: ont. Du kanske gillar Pool of Radiance? Inte säker på om det finns en multiplayerdel, men tror det.
Sen har vi ju Temple of Elemental Evil, som (efter patchning!) är helt ok.

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Känner samma sak fast jag har börjat med d2 efter en pause och precis när man spelat 1-2 veckor och har fått lite bra grejer och char så ska det blir ladderreset.. vad trött man blir...

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raistlin
Baldur's Gate 1 & 2?
Fallout 1 & 2?

*faller på knä och dyrkar*

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

OF:
Lector > Vet du när nästa ladderreset sker? Ska nog börja lira då

MVH

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Diablo och Sacred är _INTE_ RPG. (imo)
Baldurs Gate 1 och 2 som sagt, men jag misstänker att det inte är det du är ute efter.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Hej, kul att så många svarade och ännu roligare att fler höll med mig till en viss del

Wenom: Har spelat BG 2 men jag tyckte inte om grafiken så speciellt mycket, glömde skriva att grafiken har "lite" inverkan också:P sorry!

Skulle vara roligt om ni kunde fortsätta disskusionen

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |

Permalänk
Medlem

Tjao, vilka spel kan nämnas mer...?

Vampire: The Masquerade är ett utmärkt rpg som bör provas!

kommer inte på fler för tillfället. är lite väl sent (tidigt) men jag återkommer

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Hedersmedlem

Lite kul när folk klagar på nya spel och hyllar "gamla klassiker" som jag i min tur tycker är nymodigt skit.

Gillar du klassiska RPG kan jag rekommendera Wizardry 8. Det är inte gammalt nog att vara jättefult med dagens mått mätt och samtidigt ett mycket bra spel. Ifall man gillar "old school RPGs" dvs.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Diablo och Sacred är _INTE_ RPG. (imo)

Lika mkt, om inte mer, som t.ex. Final Fantasy

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

ett spel behöver ju nödvändigtvis inte en massa (dialogälskande - nej jag har inget emot bg;)) quests för att kalla sig rpg, eller? kan dock hålla med om att t.ex. bg2 är mer rpg än diablo

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Om man bara kör på bokstavliga betydelsen av RPG så är nära nog alla spel RPGn.. inte så praktisk genre då dock.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Kan väl förstå att du finner att de flesta RPG inte faller dig i smaken, då inte Diablo riktigt klassas som ett sådant (fast det är väl få spel som egentligen är rollspel, det närmsta som jag spelat är väl Biowares spel).

Men om du gillar att hacka monster, levla, hitta grejor etc så kanske du skulle titta närmare på något MMORPG? Visserligen inte samma musklickningsfester, men samma grundprinciper plus att man är lite fler. Dark Age of Camelot är ju ett okej spel som har funnits ett tag så de har hunnit buggfixa, lägga in features plus släppt några expansions. Mycket monsterhackande och levlande och även lite småquests, tröttnade själv på spelet för att det i princip bara går ut på att kötta monster och bygga en gubbe. Annars är väl World of Warcraft det som lär gälla för Diablo-fans, men det lär väl dröja ett bra tag tills det är ute på marknaden i sann Blizzard-anda (ska väl iofs ge dem beröm för att de verkligen tar betatestningen på allvar och inte planerar att släppa ett halvfärdigt spel).

Permalänk
Medlem

"Lineage 2 sög också. Man springer runt och dödar samma sorts monster hela tiden, questen är värdelösa osv. Enligt mina kompisar som är inne i det mkt så ska man göra så nu tills nästa månad eller i augusti då alla Castle Sieges kommer igång. Hur kul är det att köpa ett spel för att göra samma sak hela tiden iväntan på att [-"det ska bli kul om en viss tid-"] ? Jag vill inte köpa ett spel och sedan behöva vänta på att det ska bli kul om några månader när de släpper en patch. Nu gjorde jag det misstaget ändå...."

Hur kan du da tycka om Diablo 2?
Det ar ju 100ggr varre nar det galler "doda samma monster hela tiden"...

Permalänk

runescape

inte snyggaste grafike dock men mkt likt diablo fast inte lika snabbt och massor av quests (långa quests då som tar lång tid)

runescape e bra

runescape

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är sämre klass på rpg spelen som görs idag, utan bara att det inte är gjort värst många Hack n Slash spel sen D2. Sacred, ToE, DS och Divine divinity är väl dom som gjorts.

Permalänk
Medlem

Star Wars: KotOR är det bästa RPG som kommit de senaste åren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Lika mkt, om inte mer, som t.ex. Final Fantasy

FF har jag inte kört mer än en halvtimma, och den halvtimman bestod av dialoger där man inte hade några alternativ.. bara klicka sig vidare, och sen de otroligt realistiska striderna

Diablo och Sacred är hack'n'slash.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

Testa något nytt...Spelade själv Diablo 2 LoD i 4 år men tröttnade när jag hade allt x 3...Testade några olika spel och fastnade tillslut för vanliga shooterspel. Far Cry är riktigt roligt och gällande grafiken får du leta länge innan du hittar ett snyggare spel.
Strategi då? Simcity4, där ska du oxo bygga något som blir större och bättre. Annars tycker jag att Sacred är ganska roligt och nu när 1.7 kommer innom en vecka kommer spelet bli väldigt mycket bättre kan jag lova.

Permalänk

Provat på NOX?

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom

Diablo och Sacred är hack'n'slash.

hack'n'slash rpg om jag får be

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Om man vill spela ett RPG med mycket dialog och smart story så ska man spela Planescape Torment. Ett av få RPG:n som inriktar sig mest på dialog.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk

Inte mp men likförbannat det bästa jag lirat. Tredje persons perspektiv 3d. Storyn är grym och ja du får helt enkelt prova själv om du vill slå ihjäl tid ett par veckor iaf. Men testa Gothic 1 och 2 isf.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyrax
Hej, kul att så många svarade och ännu roligare att fler höll med mig till en viss del

Wenom: Har spelat BG 2 men jag tyckte inte om grafiken så speciellt mycket, glömde skriva att grafiken har "lite" inverkan också:P sorry!

Skulle vara roligt om ni kunde fortsätta disskusionen

Geh, du försöker göra någon kinky antydan på att BG2 är fult?

Permalänk
Medlem

Ett spel som jag gillade väldigt mycket men som nog inte har MP är Gothic II. Mycket roligt spel

Visa signatur

<NE>

Permalänk
Medlem

Glömde även skriva att jag inte tycker om spel där man ser i firstperson som i Morrowind

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |

Permalänk
Medlem

Nethack eller Angband (Mangband om du vill ha MP). Sen har vi ju Excelsior, Adom och lite andra. Om du vill ha online-rollspel, prova tex Batmud eller Realms of Despair.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Provat på NOX?

NOX var faktiskt förvånansvärt bra tyckte jag. Synd att det inte fick mer uppmärksamhet.