Spelfusk, hur börjar dom?

Permalänk
Medlem

Spelfusk, hur börjar dom?

Jag har i hela mitt avlånga gamerliv undrat hur spelfusk eg. kommer ut..
Alla har tänkt: "Ehh, fan va svårt, lite godmode på detta så löser det sig." Du surfar in på fuska.nu och allt vad dom heter och där finns det bara. Men hur kommer dom dit?
Vad jag förstår så lägger tillverkaren in spelfusken med flit..
Är det tillverkaren som släpper dom officiellt till någon sida sen kommer alla andra fusk sidor och saxar eller finns det en oficiell databas??

Edit: Självklart handlar detta om singelplayer.

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk

Ett sätt är ju att kolla i koden. (alltså koden spelet är skrivet i)

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

ja, fuskkoder i spel är det tillverkaren som lagt in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Ett sätt är ju att kolla i koden. (alltså koden spelet är skrivet i)

Källkoden är väl inte öppen för alla (om inte spelet är opensource)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hatar fusk. Vill hellst inte använda det!!!!(tycker jag iallafall)

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är korrekt, men vad jag har fattat det som så är det för att underlätta för tillverkarna. Vid exempelvis buggtestning och för att snabbt kunna spela igenom spelet vid behov. Sen kanske dom lämnar kvar dom, eller rensar bort skiten.
Någon får gärna bekräfta/dementera det här, så jag vet sen!

[edit] Rensade bort ett par omotiverade mellanslag, och lite annat smått och gott![/edit]

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

japp det stämmer enk

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Vet inte om det är korrekt, men vad jag har fattat det som så är det för att underlätta för tillverkarna. Vid exempelvis buggtestning och för att snabbt kunna spela igenom spelet vid behov. Sen kanske dom lämnar kvar dom, eller rensar bort skiten.
Någon får gärna bekräfta/dementera det här, så jag vet sen!

[edit] Rensade bort ett par omotiverade mellanslag, och lite annat smått och gott![/edit]

Låter troligt! Kan inte va roligt att spela igenom hela spelet dag ut och in för att hitta buggar!

Permalänk

Jo man frågan kvarstår; hur får omvärlden nys om fusken?

Permalänk
Medlem

insiders, läckor, hackers allt möjligt.. det jobbar kanske upp till 1000 personer på ett spel (även om inte alla har avgörande roller) så får de säkert provköra och så..

Permalänk
Medlem

Hur svårt kan det vara att stänga av fuskfunktionen i ett spel?
Jag tror att tillverkarna av spelet läcker ut med flit, fusk ger mer valmöjligheter -> mer användare -> mer pengar.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

Blizzard får ju ut med sina fusk officielt..

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk
Medlem

Hade inte Blizzard en telefonsupport för spelhjälp?

Permalänk
Medlem

Med fusk blir det lättare att spela, dvs fler som kan spela spelet och därför mer pengar. Jag gillar inte fusk, det känns inte rätt om man klarat av ett spel med fusk. Det är ju inte svårt.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Avstängd

Tänk er en spel utan fusk och du sitter så jädrans fast att du inte kommer förbi skiten... sen då?

Har två spel som jag inte klarar av alls, Driver 2 och in cold blood... Driver2 där man ska jaga efter nissen som sökte genom rummet och i "in cold blood" sitter jag fast där man ska slakta roboten för att få en nyckel..(vilken minne jag har, 3 år sen jag spelade dom)

Gissa hur surt det är... men annars tycker jag att fusk förstör spelet, men det är räddning för väldigt många spel, Grand turismo spelen kan man skippa licenserna på helt, och vilka klara av garagetestet i driver 1 under 100 försök?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Dumma med spelfusk på quake eller Cs är att dom lyckas lura till sig koden genom internetplay

Permalänk
Medlem

Det finns flera spelhus som har fusklinjer som man ringer till (kostar en slant förstås) och så får man "secret game codes".

Permalänk

Behöver själv fusk till Black Hawk Down... har spelat igenom nästan hela spelet men kommer inte förbi näst sista banan. Lite god mode i 30 meter så klarar jag banan men som det är nu så ska jag försöka ta mig de här 30 metrarna med en hagelbössa med 5 skott och en jävla massa snipers som skjuter på en.
Trainers fungerar inte heller.

Fusk kan vara bra ifall man vill ha kul och inte orkar ta spelet allt för seriöst eller ifall man spelat samma bana om och om igen i en vecka utan att klara den.
Finns ett par spel som jag aldrig klarat och därmed tröttnat på dem eftersom jag fastnat. Då känns det som att man slängt ut pengarna i sjön.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Fusk är okej i singleplayer men i MP är det ett helvete.
Så enkelt är de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Så enkelt är de

Tycker det med!!! Känns för jäkligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Så enkelt är de

Där kan jag nog inte hålla med, fusk i mp är det roligaste som finns

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base

sant men inte kul för dom andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför???
För att du är en dålig förlorare eller??
Tycker att utveklarna skall laga spelen så att det finns två lägen av mp ett utan fusk och ett andra med fusk och man skulle inte kunna använda fusk i det som är utan!!

Edit:
Såg inte att du hade ändrat titeln till bara singleplayer. Sorry!

Permalänk

Saknar fusk till GTA vc så man får 100% har fastnat på 98%.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Idiot, sånna som du borde ha inte tillåtas spela online-spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Saknar fusk till GTA vc så man får 100% har fastnat på 98%.

Om du spelar på ps2, Ultimate Cheats är din räddning! Spring till närmaste Game affär och köp!

Edit: Om du spelar på Pc, en Trainer kanske är en lösning?

Visa signatur