Permalänk
Medlem

har bara en sak att säga,,,
det finns en sak som är bät´tre än plexi och det är makrolon men efter som att makrolon är en sorts plast som är svår att repa men inte att graveri i så vet jag inte om graveringen blir lika bra kvalité efter som att makrolonet är välldigt mjuk, har en 5mm makrolon ruta i min sida nu som jag fixat själv och blev helt okej men som sagt vet inte om man vågar testa att gravera i den så ska springa till glasmästaren och fixa lite små spillbitar och testa först
anledningen till att jag använde makrolonet var därför att det ärvälldigt lätt att jobba med och spricker inte som plexi kan göra

Visa signatur

i5-11600K 3.9 Ghz @ 4.9 Ghz, ASUS ROG Strix Z490-A Gaming, Corsair RM850X 850W / 80+ Gold, Fractal Design Celsius S24 / 240mm, Fractal Design Define C
Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz, 5070Ti x3
///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem

Fejk fejk fejk , orka me lasern :D. Det är omöjligt att göra det så bra

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Proffsmoddare

Jag va tvungen att se hur den såg ut i mörkret med lite leds

Här är en närbild där texturerna syns bättre

ps
Jag har övat mycke på billigt skitplexi ifrån Classe

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Fyfan va läckert ! Hur jevla länge har du övat ? När det är så stor så gör de inte så mycket om de blir lite fel här o var, det är ju helheten som räknas om man säger så. Och frostningen var ju bara för cool.

Det ska ju se lite hemma gjort ut iaf, är man för bra så tror alla att man har använt laser eller cnc eller något Men det där ser man ju att du har gjort för hand me dremeln.

Snyggt med dioderna, ska det bli en ny sida till chassit? Gillade iofs den gammla med demonen men den här va nästan coolare enligt mig. Iaf om du kör med de dioderna du har provat där, eller något liknande, bara du inte kör en o samma färg över hela. Ne olika färger nere o uppe ska de vara på en sådan stor gravyr.

Jag bara måste fixa ett sådant kit med gravyr delar! Jag ska helt klart lära mig gravera så där snyggt, nu när det är sommarlov o allt kan man ju få tid till det....

EDIT: Bäst med tråden är ditt sätt att göra det, Först en kort o bra text och MASSA bilder, sånt älskas fort av många tror jag. Och att du verkligen är aktiv själv i tråden, har sett några stycken trådar där någon har postat bilder och sedan inte svarat ett enda inlägg. Så tummen upp för Wolverine

P.S Ditt nick är svårstavat tycker jag....

Permalänk
Proffsmoddare

ja visst ska de synas att man gjort det själv iofs så nära som fotot e taget kollar man ju aldrig i normala fall så det spelar ingen roll om de e lite micromissar här o var Som sagt det är helheten som räknas. Det tar ju enorm tid att göra och skulle man va 100% noga så hadde man nog tröttnat innan man ens va halvfärdig
Det återstår dock en hel del innan denna är klar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

du vet att du skulle kunna bli miljonär om du startade ett företag eller nå, för du är ju så äckligt duktig så det inte är sant. och inte direkt seg heller för den delen ;D

(vet att jag smörar, men du förtjänar det fan.)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

fan va du är gryym

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk

Fan vad sugen man blir på att bygga nåt plexi nurå

Permalänk

Altså, du är ju helt sjuk!

Visa signatur

.

Permalänk
Proffsmoddare

Hart jobbat lite mer på sidopanelen nu
har lekt lite med olika texturer och klarlack.

Texturen i den innersta ringen gjordes genom att göra en vansinnig massa punkter

Den yttre texturen består av massa grova linjer

Kommer mer bilder när jag har låtit dremlen fräsa lite mer

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

O-M-F-G! Du är ju inte verklig. Får jag kyssa din fötter?

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Vad använder du för Dremel?
Jäckligt najs!

Visa signatur

Cheiftec Fulltower - AMD XP2400+ @ 2500+ (13x166) - Abit-AN7 - Sapphire Radeon 9800pro 128MB - 2st 256 PC2700 Twinmoz & Kingston - 3DMARK 03 :: 5682 poäng!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brasarn
Vad använder du för Dremel?
Jäckligt najs!

Jag kör med en gammal dremel med fasta lägen för speed, ska investera i en ny steglös dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem

någon som ha en bild på hur Gravyr verktyget ser ut?
har köpt en dremel kopia och fick massa tillbehör till(även till Gravyr) och vet inte hur den/dom ser ut

Visa signatur

Dator1: AMD 64 x2 4400+, GeForce 7800GTX, 2Gb ram, 1.2TB HD
Dator2: P4 2,4MHz @ 3,2, MSI PT880 NEO LSR, PC2300 512MB, NVIDIA 6600GT 256MB 500GB HD
Dator3: AMD 64 x2 4800+, X1950XT 256MB, 2Gb ram, 250gb HD

Permalänk
Medlem

ffs du skulle kunna sälja ljuvligheten för en ***** massa pengar...
*du är GRYM*

Permalänk
Medlem

Det ser inte ut som plexi längre, mer som något fabriks graverat glas. Du skulle lätt kunna sälja några snygga gravyrer, men ett företag blir nog svårare, blir nog stor efterfrågan och du är ju bara själv om du inte lär vidare konsten Men du skulle säkert få en del för de där gravyrerna på lokala marknaden om man säger så.... Fast å andra sidan är det ganska mycket jobb/tid på en sådan gravyr va?

Men det blev riktigt snyggt när du experimenterar med olika sätt att fräsa och lacka på, och de sista texturerna var ju bara för snygga, fortsätt prova så kommer du få något unikt som ingen annan har kan jag lova dig !

Mustic: Gravyr tillbehören finns på classe, han gav ju länk till de olika och där är det bilder som du kan jämnföra med, har du läst hela tråden?

Permalänk

MMmmmmmm.... Gravyr.. *Homer*.. Grymt snygg! och som alla säger här: Keep up the good work!

Visa signatur

Det var en gång en mod-sugen liten krabat som hette.....

Permalänk
Medlem

Hur gjorde du när du skissade fram och dremlade, ritade stödlinjer? på fram eller baksidan? Spegelvänt?

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk

bäst att ha en speciell graverings penna från kjell o company eller clas ohlsson.. testade gravera med dremel kopia men det blev våldsammt dåligt

(för att jag e kass på det

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CseeZ
Hur gjorde du när du skissade fram och dremlade, ritade stödlinjer? på fram eller baksidan? Spegelvänt?

Jag ritade först på papper sen pappret under plexit rita på plexit sen rock n roll med dremlen
mycket är dock gjort direkt på plexit (helt emot bättre vetande) En miss så är man körd så at skissa upp allt på plexit först är helt klart att rekomendera.

Visa signatur

Permalänk

omfg!
ballt!
fett evighets arbete!
grymt tålamod!
grymt gjort!

funderat på en riktig gravyr penna från claes ohlsson?
vågar inte ens tänka tanken

Permalänk
Inaktiv

jag skulle vilja veta hur man blir stadigare på handen än vad man redan är =P

Permalänk
Proffsmoddare

Sådär ja nu va den nya sidopanelen klar och här kommer bilderna

Först med vanlig tråkbelysning.

Sen med Leds och tråkbelysning

Och till sist LEDZ!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tog du av skyddsfilmen innan eller har man den kvar (medan du dremlade)?

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Sådär ja nu va den nya sidopanelen klar och här kommer bilderna

Först med vanlig tråkbelysning.
http://wpa.portalofevil.org/case/sidedone.jpg
Sen med Leds och tråkbelysning
http://wpa.portalofevil.org/case/sidedoneledandlight.jpg
Och till sist LEDZ!!!!
http://wpa.portalofevil.org/case/sidedoneleds.jpg

Schysst måste jag säga

men hur blir man stadig på handen på bästa sätt?

Permalänk
Proffsmoddare

Gravyren är gjord utan skyddsplast, hadde inte gått med plasten på. Sen hur man ska bli stadig på handen de vet jag inte jag har aldrig funderat över det utan jag bara kör. Men det är viktigt att sitta bra jag brukar använda köksbordet när jag graverar så att man får plexit lite högre upp. Det enda jag kan säga är sitt bra och ha bra stöd.

Visa signatur

Permalänk

Du e kungen

Permalänk

Så snyggt får man bara inte gravera! Det är ju så grymt snyggt!

Du får ta lite bilder när den är på plats!
Bilder!

Visa signatur

Det var en gång en mod-sugen liten krabat som hette.....

Permalänk
Medlem

Jag måste bara prova att gravera lite nu när man ser dina bilder, och vad kör du med för leds? Verkar väldigt starka och hög strålvinkel. Jag har gjort en liten grej där det står "Arctic" Men den är så ful så jag vågar inte visa er den.... har inte satt fast några LEDs ännu men det kommer röda till den, skulle haft blå men hittade inga bra.

Kör du med en äkta dremel eller kopia? Kanske stog men jag måste ha missat det då, det hade ju inte vart fel med en trådlös när man kör sådana stora gravyrer... står högt på inköps listan om man bara kunde bli lite stadigare på handen.

Permalänk
Proffsmoddare

hehe

De röda ledsen är 2st gamla Cykelbaklyktor och de blåa är 2st Lazerled uv

ps

Alltid ÄKTA Dremel !! kopior håller ett tag men orginalet är otroligt mycke bättre, iallafall om man hårdkör dom som jag gör

Visa signatur