Permalänk

FarCry Omöjligt

Har suttit på samma ställe me FarCry nu i snart 1 tim... och klarar det inte....

Det är när man ska upp ur båten i början och över en liten bro på båten. Där kommer det en helikopter och massa gubbar.. man dör ju på 3 sek ungefär.. fast man har fullt liv och full armor i början....

Någon som har något tips på hur man klarar denna förbannade etapp?

Permalänk

Menar du på hangarfartyget där helikoptern kommer uppe på däcket? Man ska inte dit, utan man ska ner i vattnet och skjuta av ett par kedjor som håller upp en liten gummibåt, och sedan ska man åka iväg med den. Jag höll på att köra fast där också...

Permalänk
Inaktiv

Det första man ska göra är att ta kål på han i helikoptern, sedan kan du ta skydd bakom lådorna och ta ut fienden en efter en.

Permalänk

Jag tror jag klarade det utan att ta kål på helikoptern först. Det var bara att hoppa ner i vattnet direkt, stjäla båten och sticka därifrån snabbt som ögat.

Permalänk

1 timme, pfft, tålamod
jag klarade det stället med nästan fullt liv och ingen armor (jag har fan aldrig fullt liv)
fast jag sköt inte på helikoptern uppe utan våningen under....om jag inte minns fel.

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk tänker? Det första jag tänkte på var att skjuta loss kedjorna

För övrigt så ska du gömma dig bakom lådorna som är bakom dig precis när du kommer upp ur stegen. Döda killen med den fastsatta Minigun:en på ställningen som också är bakom dig. Med den så dödar du allt

Permalänk
Medlem

Hehe, jag fattade inte att man skulle skjuta sönder kedjorna så jag försökte med att hoppa sönder den så den skulle ramla ner.
Kommer inte ihåg någon helikopter dock..hm

Permalänk
Medlem

Första gången satte jag mig i båten innan jag sköt ner kedjorna. Började med att skjuta sönder den ena kedjan, var nog lite trött då.

Jag åkte naturligtvis ur båten och fick pricka andra kedjan nerifrån vattnet.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Testpilot

Göm dig bakom lådorna och skjut snubben som skjuter från helikoptern, när han dör så drar helikoptern därifrån.
Sen kan man försöka döda alla gubbar på högra sidan av båten för att komma åt minigunen uppe på en av platformarna.

Just det, när du kommer fram till hängbron så skjut inte av kedjorna till den, då ramlar den ner och man kommer inte över

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

hmm.. klarade det på något vänster... med hjälp av alla snälla swecare

Men jag hoppade ner direkt i vattnet... gömde mig under bron.. och sköt ner helikoptern så den störtade... sen sköt jag sönder kedjorna å åkte därifrån me båten

1 timme? dåligt dålamod.. jajamännsan... har inget tålamod alls typ =(

Men nu har jag fastnat på ett annat ställe... man ska in i deras "borg" oc hdär är det skitmånga gubbar... och man måste smyga hela tiden och använda det ljuddämpade vapnet.. skitsvårt.. man dör ju nästan direkt.. har fullt liv, men ingen armor =(

Trodde det skulle hacka skitmycket på FarCry med mitt system.. men kör jag allt på lägsta, så hackar det nästan inget..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Men nu har jag fastnat på ett annat ställe... man ska in i deras "borg" oc hdär är det skitmånga gubbar... och man måste smyga hela tiden och använda det ljuddämpade vapnet.. skitsvårt.. man dör ju nästan direkt.. har fullt liv, men ingen armor =(

Vilken bana? Vad jag minns så finns det väl en hel del banor med borgliknande byggnader i Far Cry...

Permalänk
Medlem

på den banan körde jag Rambo stil lubbade fram o vifta runt med vapnet bara... det gick hade typ hälften kvar i liv sen....

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

ok.. hehe.. har inte kört så mycket så ja vet inte... hmm.. bana 3 är det...
Det kommer bl.a. en helikopter å släpper ner massa nya gubbar... och man börjar banan med att rakt framför en ca 20 meter bort står en gubbe me sniper...

Permalänk

dog också en jäkla massa på den banan i början...gjorde som så att jag sprang förbi allt medans jag skjöt som en dåre åt alla håll,sprang över bron,skjöt av linorna på bron så att inga gubbar kunde komma över,skjöt snabbt ihjäl gubbarna som fanns på den sidan av bron som jag befan mej på...hoppade ner i vattnet,skjöt sen av linorna på båten,båten föll ner i vattnet och jag puttrade iväg i båten.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Äh, simpelt ju

Stick upp huvudet så att helikoptern ser dig, gå sen ner för stegen igen och spring tillbaks, ner till "stora puffran" i ena änden av skeppet. Da-da-da-da-da-da-da mot gubben i helikoptern = hejdå

Sen går du upp igen, och kryper bakom kartongerna, skjuter gubben uppe vid den andra stora puffran, använd den på resten av gubbarna.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Äh, simpelt ju

Stick upp huvudet så att helikoptern ser dig, gå sen ner för stegen igen och spring tillbaks, ner till "stora puffran" i ena änden av skeppet. Da-da-da-da-da-da-da mot gubben i helikoptern = hejdå

Sen går du upp igen, och kryper bakom kartongerna, skjuter gubben uppe vid den andra stora puffran, använd den på resten av gubbarna.

Hehe.. ja, det funkar ju också.. men det har ja ju klarat av nu nu är det den andra delen ja har problem med.. på bana 3.. som ja skrev om lite högfre upp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siffer
Jag tror jag klarade det utan att ta kål på helikoptern först. Det var bara att hoppa ner i vattnet direkt, stjäla båten och sticka därifrån snabbt som ögat.

Tråkmåns

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Fattar inte hur folk tänker? Det första jag tänkte på var att skjuta loss kedjorna

För övrigt så ska du gömma dig bakom lådorna som är bakom dig precis när du kommer upp ur stegen. Döda killen med den fastsatta Minigun:en på ställningen som också är bakom dig. Med den så dödar du allt

Jo, är man erfaren gamer så vet man
Tyckte för övrigt att far-cry var relativt lätt

Visa signatur

"Hybrid-användare kör både Mac och PC"
"Nytt Sömn Rekord: 17 Timmar I Sträck"
"Folk är fan dumma"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FuckTard

Jo, är man erfaren gamer så vet man
Tyckte för övrigt att far-cry var relativt lätt

Allting är ju relativt..
Nej, men vilken svårighetsgrad körde du på?
Prova den svåraste, ganska svårt faktiskt..

Visa signatur

I am not camping - Im just holding position!

Permalänk

Hmm.. själv kör jag på lättaste å klarar inte slutet på bana 3

Man ska in i nån borg typ å där är det 9 miljoner gubbar.. så måste man typ smyga å döda folk me det ljuddämpade geväret annars kommer alla 9 milj. och dödar en..

Det klarar inte jag... hehe.. nån som har tips på hur man ska göra?

Permalänk
Medlem

N00BS !
Jag sprang upp för stege utan armor @ halva livet.
Sköt sönder helikoptern och alla gubbar runt om kring.
Man är väl en GAMER. Inget litet fjoll.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Lodisen oj oj oj till att va kaxig då.. men du har väl inge liv.. det ända du gör e väl å sitta inne vi datorn å spela mest övriga världen har ett fint liv å gör annat också....:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Lodisen oj oj oj till att va kaxig då.. men du har väl inge liv.. det ända du gör e väl å sitta inne vi datorn å spela mest övriga världen har ett fint liv å gör annat också....:P

Det finns faktiskt männsikor som kan vara bra på mer saker än en. Om Lodisen är bra på farcry så måste han inte vara dåligt på något annat.

Farcry är ändå inte så svårt, vissa partier är svåra men som helhet så är det ett normalsvårt spel. Körde igenom spelet på realistik relativt enkelt, blev lite jobbit i slutet bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Lodisen oj oj oj till att va kaxig då.. men du har väl inge liv.. det ända du gör e väl å sitta inne vi datorn å spela mest övriga världen har ett fint liv å gör annat också....:P

Det var på skämt, kan editera inlägget om du önskar det
Jag hade nog bara tur Det partiet var lätt, men resten blev lite klurigare. ~0 hp 100 fiender.
Krävdes många försök inne i djungeln
Ja andra människor kan ha fina liv. Vad gör du med ditt fina liv? Inte går du på svenskalektioner i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

En sak som jag INTE gillar med Far Cry,
De är alla monsterna som springer runder..
Ett slag o man är död..

Edit* Endast till mig själv, så jag kommer ihåg den när jag kommer hem... http://w1.278.telia.com/~u27811668/

Visa signatur

I am not camping - Im just holding position!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodisen
Det var på skämt, kan editera inlägget om du önskar det
Jag hade nog bara tur Det partiet var lätt, men resten blev lite klurigare. ~0 hp 100 fiender.
Krävdes många försök inne i djungeln
Ja andra människor kan ha fina liv. Vad gör du med ditt fina liv? Inte går du på svenskalektioner i alla fall.

ok.. förlåt... va nog inte på bästa humöret när ja skrev det där är jag rädd för...

hmm.. svenskalektioner... ne, det är sommarlov nu.. så jag går inte på några.. hehe