Permalänk
Medlem

Bästa Nforce2 Mobo's enligt SweC

Tänkte göra en poll som visar vilket mobo med nforce2 chipset som Swec anser vara det bättre.
Är själv intresserad av resultatet.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Röstar på Abit NF7-S rev 2.0. Har ett sådant och det är stabilt och bra.

Visa signatur

If a word in the dictionary were mispelled, how would we know?
Steven Wright

Permalänk
Medlem

Nf7-s rev2 Är det bästa mobot jag har haft. Men jag är fortfarande sur över vcore-buggen.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

DFI LanParty Rev.B lägger jag min röst på.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

har haft 2st nf7-s bra kort förutom ljudbuggen när man klockar
lanpartyt bara dog av sig själv efter 3h, sämre kvalle får man leta efter
får snart mitt an7, hoppas att det e som nf7 fast bättre

Permalänk
Medlem

Haft 2 NF7-S v2 som dött och mitt ASUS räddade jag med att skicka in mitt BIOS för att få det omprogramerat. Levde dock mycket längre än ABIT korten(1 vecka) innan det dog. Känns nästan som om det inte finns något kort man vill lägga sin röst på...

Ingen av de 3 korten ville/vill klocka något vidare heller.

Permalänk
Avstängd

Vad gör du med dina kort MadOnion?

Röstade på NF7-S. Snabbt och stabilt. Aldrig haft en uns problem bortsett från när jag själv gjort fel.
DFI verkar som ett riktigt dåligt val faktiskt. Känns som dom kommer ha en kort storhets tid precis som iWill hade för några år sedan.
En sak är säker, lägger aldrig min röst på Epox. Bara strul med dom, iaf nForce 2 modellerna.

Permalänk
Medlem

Vad jag gör? Det frågar mina kompisar också
Själv så tycker jag att jag tar det ganska lungt. Det bästa jag har haft hittills, förhållandevis, var ett Soltek KT133A:a. Dör inte nForce2 mest av alla moderkort eller är det bara någonting jag har för mig?

Har en kompis som har galna problem med sitt inbyggda ljud. Epox kort(nForce 2 såklart)

Permalänk

Gillar både Soltek och Abit, men väljder det förstnämnda då mitt Abit är trasigt.

Permalänk

Röstade på Abit NF7-S rev.2, har ett sånt o e jättenöjd.

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747

Permalänk
Medlem

Har för tillfället ett NF7-S 2.0 och det har funkat utmärkt. Stabilt och klockar mycket bra.

Visa signatur

My head hurts, my feet stinks and I don't love Jesus.

Permalänk
Avstängd

Ser ut som en klar ledning för Abit.
Jag förstår varför.
Dom verkar dock inte lika bra på K8 om jag fattat det helt rätt... :/

Permalänk
Medlem

Jag röstar på DFI Infinity Ultra det är mycket bättre än mitt NF7-S v2.0

och sen går det inte sönder lika lätt som DFI Lanparty B enl. återförsäljarna

Visa signatur

DFI Ultra-D| Opteron 165 | 2x512MB BH-5 UTT | XFX 6600 GT | Silverstone ZEUS 560W | Mach I | 40GB Samsung SATA ll |

Permalänk
Inaktiv

La min röst på Abit NF7-s 2.0 eftersom båda Lanparty har så dålig kvalité.. blev ruskigt besviken när kortet börjar strula efter ~3 månader..

edit: ska lämna in på mitt kort på overclockers, kör på NF7-s 2.0 nu igen!!

Permalänk
Medlem

Röstar på A7N8X eftersom jag har ett sådant och är nöjd med det.

Det stabilaste moderkortet jag kommit i kontakt med är dock, till min förvåning, ASrock K7S8X.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Fel Epox-kort med i listan. 8RDA+ är bättre för det har soundstorm.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Fel Epox-kort med i listan. 8RDA+ är bättre för det har soundstorm.

Sorry, jag visste att d var nått med Epox jag hade glömt och det var precis d
du tog upp ,men jag tänkte dom snarlika korten som Asus A7N8X-?? och Epox 8RD??
kunde representera varandra i statistiken. Nåjja sry.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Hahaha, nu börjar Lanparty-korten gå sönder för resten...
Fler bör rösta på DFI. Låt folket få fler skitkort!

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Epox 8RDA3+ bara för att jag har 2 st ...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

har själv ett soltek, underbart kort och billigt

Permalänk
Medlem

mitt epox 8rda+ dog inatt men det har funkar rätt bra... (sen jan -03)...

bestälde ett asus idag.... får se om det funkar vettigt....

håller dock med ZaInT om att ASrock K7S8X är ett av de stabilaste kort som finns.... och riktigt prisvärt...

Visa signatur

Ignoscere divinum

Permalänk
Medlem

Röstade på DFI LANPARTY NForce 2 ULTRA B därför den klockade massor bättre än mitt Abit NF7-S rev 2.00 som är lite skräpigt faktiskt.

Innan hade jag ett Epox 8rda+ som var 100 % stabilt och helt underbart. Sedan skaffade jag Abit NF7-S rev 2.00 kortet klarade lite högre FSB (det är ju ratat för 200 FSB så man tycker det borde göra det) men inte speciellt mycket bättre och mycket mer instabilt. Sen pajade det inbyggda nätverkskortet också.

DFI Lanparty nforce 2 ULTRA B fullständigt krossar Abit kortet i överklockningsbarhet och prestanda. Det är ju den nya revisionen så jag tror nog barnsjukdomarna är borta med detta hade då själv inga som helst problem.

Förutom känsliga bios chips då man vill nog inte flasha det för ofta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Du måste ha haft otur med ditt NF7.

Visa signatur

My head hurts, my feet stinks and I don't love Jesus.

Permalänk
Medlem

Nej det klarade väl hyfsad fsb men inte alls lika högt som DFI. Och Abit är inte av bättre kvalitet än andra kort bara mer överklockarvänligt än genomsnittet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

min erfarenhet av DFI kortet är att det inte klarar att köra 3.3v vdimm 24/7 det håller inte... och då ska man även tänka på att jag haft mosfetkylning... problemet nu är att kör jag över 3.0v vdimm så blir bilden en enda svartvit prickig gröt och får några korrupta filer i program som är igång.. trevligt!
har haft NF7 1.2 & NF7-s 2.0 inte haft några som helst problem med dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
min erfarenhet av DFI kortet är att det inte klarar att köra 3.3v vdimm 24/7 det håller inte... och då ska man även tänka på att jag haft mosfetkylning... problemet nu är att kör jag över 3.0v vdimm så blir bilden en enda svartvit prickig gröt och får några korrupta filer i program som är igång.. trevligt!
har haft NF7 1.2 & NF7-s 2.0 inte haft några som helst problem med dom.

?? Skumt jag har kunnat köra 3.5vdimm+ utan extra kylning på 3 av mina LP kort 24/7 men det är väll därför jag har bra o inbrännda bh5 minnen(men om du kör med 512 stickor så finns det risk att de går varma utan kylning vid 3.3vdimm+)

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

DFI LanParty Rev.B är det bästa kortet jag haft

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jo det finns som inga konkurrenter på nforce 2 marknaden för överklockaren

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
?? Skumt jag har kunnat köra 3.5vdimm+ utan extra kylning på 3 av mina LP kort 24/7 men det är väll därför jag har bra o inbrännda bh5 minnen(men om du kör med 512 stickor så finns det risk att de går varma utan kylning vid 3.3vdimm+)

Minnena är det inget problem med.. dom tuffar på fint i 3.3v.. men kortet klarade det tyvärr inte.. felet nu är som jag skrev innan att det inte går att köra över 3v vdimm utan att allt muppar ut.. jag har 2x256 BH-5 minnen med en 80mm fläkt som blåser över, så dom blir inte varma.. fattar inte hur kortet inte pallar att köra en inställning som finns från början med mosfetkylning.. nåja jag får mig mer minne istället

Permalänk
Medlem

Nån som har haft ett Abit NF7-S och bytt till AN7? Är det ett bra moderkort? Har beslutsångest då mitt NF7-S dött... R.I.P.

Visa signatur

Asus Z170-K | I7-6700K | 4X4 GB DDR4 Dominator Platinum | 2 X Samsung 250 Gb SSD | EVGA GTX 980 Ti | Antec 650 W PSU