Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Jag tror att ipod kommer utvecklas till en PDA så småningom. Nästa steg är med färgskärm och några enkla program. Samt stöd för filmvisning.

Hoppas den bara blir till musik

Nu drar jag till italien, ha det fett mårten !!!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Hoppas den bara blir till musik

Nu drar jag till italien, ha det fett mårten !!!

Offtopic: ha så kul jens

Ontopic: Ju mer desto bättre

Permalänk
Medlem

Gravering?

Nrä man beställer från typ siba, får man gravera den då? Jag kollade på apple.se och där kunde få gravera den när man köpte. Det stod oxå att man kunde gravera iPod Mini från andra försäljare fast jag har inte sett nått.

Nån som vet nått?

Tack

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk

ett tips är att inte gravera den. blir rätt svårt att sälja en ipod med texten "Nisse Larsson" till "Ulf Svensson"

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

Att gravera den är för mig ett måste. Jag tänker inte sälja min iPod någonsin.

Den ska sparas!

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eromerolod
ett tips är att inte gravera den. blir rätt svårt att sälja en ipod med texten "Nisse Larsson" till "Ulf Svensson"

Sälja den???

Bästa gravyrförslaget från någon sida för längesedan:

iPod - $299
My pirated music - priceless

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyp
Nya iPods redan på måndag!!

http://www.thinksecret.com/news/newipods.html

"According to sources, the company plans to unveil thinner, sleeker white iPods with a major announcement on Monday, July 19. While the enclosure will be the same general size as that of current iPods, it will be thinner; it will also have a new scroll wheel of different style and look."

Har bokat en mini, men tror jag väntar på denna först, för att då se vilken jag vill ha. Tycker inte att nuvarande iPod är stor, aningen tung för en slapp jacka dock. Om den nya blir som en vanlig 3G fast tunnare och smidigare, så blir det nog en sån istället för mini

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

såhär tror jag...och vissa andra hur den kommer se ut...ungefär
alternativt samma form som mini fast samma knappar & hjuul som dagens är åxå en teori..

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Jag tror att den behåller större delar av sin nuvarande design/storlek, eller har jag missuppfattat detta: "While the enclosure will be the same general size as that of current iPods, it will be thinner"?

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

jag hoppas verkligen att den får färgskärm...
så man kan få samma färger i displayen som ipoden har...och kunna växla mellan teman.

en vit ipod...med VIT & SVART display istället för dagens monocroma bajs/grön brun / svarta...
eller en svart ipod...med inverterad svart & vit tema...mums...

Visa signatur

weeee

Permalänk

http://www.engadget.com/entry/8424310331131743/

en liten preview innan måndag...

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem

O! Den såg ganska fin ut. Jag blev orolig när jag läste att de skulle se mer ut som (den i min åsikt relativt fula) minin.

Ytterligare bild:

Permalänk
Medlem

iPod mini tog ju ett himmla tag på sig att komma till Sverige så jag skulle kunna gissa på dryga halvåret innan den kommer ut i Sverige

Om den nu kommer imon som det står i ryktet.

Btw. Har avbokat min Mini för att jag ska köpa en 4G eller vad den kallas från www.apple.com när den kommer.. Nån som bor i Jönköpings trakten som ställer på gemensam frakt?

http://www.msnbc.msn.com/id/5457434/site/newsweek/

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evrion
iPod mini tog ju ett himmla tag på sig att komma till Sverige så jag skulle kunna gissa på dryga halvåret innan den kommer ut i Sverige

Om den nu kommer imon som det står i ryktet.

Btw. Har avbokat min Mini för att jag ska köpa en 4G eller vad den kallas från www.apple.com när den kommer.. Nån som bor i Jönköpings trakten som ställer på gemensam frakt?

http://www.msnbc.msn.com/id/5457434/site/newsweek/

jag bor i jkpg, är inne på att köpa en mini, men nu kanske det blir den här istället, beror nog lite på vikt och pris och när den kommer...får se på måndag om det är nått att ha

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk
Medlem

fina fisken.. måste kolla minne och sånt.. skriver imon om det kommit nått *längtar* Nån mer från Jönköping?

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Medlem

Men att Appkle ska ha så svårt att få in ett vettigt batteri i iPoden. Den nya 4G iPoddan ska ju ha 12 h batteritid. Vad gör dom?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Men att Appkle ska ha så svårt att få in ett vettigt batteri i iPoden. Den nya 4G iPoddan ska ju ha 12 h batteritid. Vad gör dom?

12 h är helt okej, men visst skulle man bli lite gladare för uppemot 16 h, som iRiver t ex.

4G är riktigt fin måste jag säga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Har också bokat en mini, den nya lär ju vara minst lika dyr som de nuvarande vanliga iPodarna, vara större och tyngre osv.

Hade jag funderat på en vanlig iPod hade jag väntat, men jag vill ha en mini

Och du hade fel, den är 1mm smallare, längre batteritid (enligt Apple då, iaf), och kostar mindre.

Sen varför dom inte smäller in något "bättre" batteri är antagligen för att dom inte vill ha tjockare prylar.

Permalänk
Medlem

Det verkar inte hända mycket idag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Det verkar inte hända mycket idag?

Alla Applestores är nere? eller räknas inte det?

Permalänk
Medlem

En bild som enligt somliga är fake:

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är den ute, om någon har missat det.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91306...

Det positiva är att det ingår en USB 2.0-kabel samt att den har ett lägre pris, men å andra sidan ser jag inte skymten av varken fjärrkontroll eller väska.

Permalänk
Medlem

4,195 kronor i svenska Apple store för 40 GB.

Med nuvarande låga dollarkurs kostar den amerikanska runt 3000 kronor, om man bortser från tull och moms. Finns det nån bra tråd om möjligheterna att köpa iPod från utlandet, tro? Tullfrågor, garanti och sånt?

Permalänk
Hedersmedlem

Hm, ej märkbart myckett mindre, 5GB mer, USB2.0 kabel medföljer och ett lite lägre pris. Inget som gör att jag köper den istället för minin i alla fall.

Bara jag som tror vi får se en 60GB modell snart?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Bara jag som tror vi får se en 60GB modell snart?

Med tanke på att apple köpte en en massa 60GB-diskar för ett tag sen så skulle jag bli förvånad om de inte släpper en 60GB-variant.

Permalänk
Medlem

Stämmer det att den verkligen är ute? Trodde inte mina ögon först. Hade hört att den skulle släppas i USA i september!

Så det är alltså bara att beställa från apple så ska den komma om några dagar på posten?

Köpte en 3G 20gb på Siba i helgen. Men det är ju öppet köp så det är inga problem

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

Verkar mer vara 3.5G än 4G. Batteritiden är väl det enda som har förbättrats i stort sett? Prissänkningar är iofs alltid bra.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Det står ju i alla fall leverans nu så de borde väl leverera på en gång

Visa signatur

Lätt som Paj