Permalänk
Medlem

Uppgradera 9800pro...

Ringde supporten för compaq hempc idag och sa att min dator krånglar med spel och liknande även när jag bara rör musen krånglar grafiken ibland och då sa de att de visste om problemet och att man behövde ny firmware till grafikkortet för att få det att fungera...

Så någon som vet var man kan hitta ny firmware till 9800pro med 128Mb minne...
Som tillverkare står det enbart ATI så mer vet jag inte om kortet...

Har senaste drivrutinerna...

Visa signatur
Permalänk

Du frågade inte supporten..?

Själv har jag ingen aning.

P

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem

Compaq's support bekräftar återigen dess låga kompetens.

För det första har grafikkort ingen firmware, men vi får anta att de menade att du skulle uppdatera BIOS.

För det andra så kommer inte en BIOS-uppdatering lösa dina problem, om det fungerat bra tidigare med just den hårdvarukonfiguration.

För det tredje så medför en BIOS-uppdatering, åtminstone på vissa kort, att garantin försvinner.

Med andra ord kan du lika gärna ringa till Ica i centrum och fråga vad felet kan vara.

Angående ditt problem skulle det vara bra att veta vad du har för övrig hårdvara.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Hedersmedlem

precis...
hur exakt ser ditt system ut?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
precis...
hur exakt ser ditt system ut?

har ett presario 8650 med 3.06 ghz HT och 1025 Mb RAM vet inte exakt vad som sitter i men det är nått "noname ASUStek" moderkort som inte går att köpa löst...

Visa signatur