HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Playable HL2 Demo to be Shown on G4TV
http://hl2world.com

En vecka tills dess...
All den ständiga väntan *suck*

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk

Tycker det är dax att väcka den här tråden nu

Vill bara säga att jag och några polare har jobbat på en sida för moddandet av Source motorn. Resultatet blev .Dev.

Man kan lägga till tutorials, artiklar, moddar, länkar och så vidare till sidan, så vi behöver ett community som erbjuder sig att hjälpa varandra. Det finns en del saker på sidan redan som du kan kolla på.

Sidan släpptes för några minuter sen och inget officielt har sagts om det... men det kommer snart upp på halflife2.net när han har vaknat där borta.

http://dev.halflife2.net

Enjoy!

(Inte så mycket man kan skriva om eftersom SDKn inte är släppt... men försök )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Tycker det är dax att väcka den här tråden nu

Vill bara säga att jag och några polare har jobbat på en sida för moddandet av Source motorn. Resultatet blev .Dev.

Man kan lägga till tutorials, artiklar, moddar, länkar och så vidare till sidan, så vi behöver ett community som erbjuder sig att hjälpa varandra. Det finns en del saker på sidan redan som du kan kolla på.

Sidan släpptes för några minuter sen och inget officielt har sagts om det... men det kommer snart upp på halflife2.net när han har vaknat där borta.

http://dev.halflife2.net

Enjoy!

(Inte så mycket man kan skriva om eftersom SDKn inte är släppt... men försök )

Nice, men kan inte göra mods och planerar inte göra det.

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DWAM
Nice, men kan inte göra mods och planerar inte göra det. http://dev.halflife2.net/forum/img/avatars/3.jpg

Vad menar du? Vi kommer också lägga till saker till sidan. Jag har ett gäng saker på gång (video tutorials mm), sen så lägger vi hela tiden till funktioner till sidan... så vi sitter inte och väntar på att folk ska göra vårat jobb.

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad menar du? Vi kommer också lägga till saker till sidan. Jag har ett gäng saker på gång (video tutorials mm), sen så lägger vi hela tiden till funktioner till sidan... så vi sitter inte och väntar på att folk ska göra vårat jobb.

Att jag tyckte sidan var ett bra initiativ, men inte planerade att göra saker till hl2 själv. Verkar dock trevligt med videoguide m.m.

Permalänk

Klart man måste mappa till HL2

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut Majestic XII. Den sidan kan man säkert ha nytta av längre fram. Håller du fortfarande på med "Malin"?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Avstängd
Citat:

Playable HL2 Demo to be Shown on G4TV
http://hl2world.com

Hoppas den läcks så vi får spela lite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clawf|nger
Ser mycket bra ut Majestic XII. Den sidan kan man säkert ha nytta av längre fram. Håller du fortfarande på med "Malin"?

Ja då, du kan ju titta in i designtråden jag gjorde för några dagar sen.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=31484...

Sidan kommer upp om några dagar, vi ska bara programmera allt vi behöver först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alucard_X
Hoppas den läcks så vi får spela lite

Jag hade sagt :

Bara tre dagar kvar ! Hoppas det ser lovande ut så att vi får ännu mer lust att köpa spelet än vi redan har.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Nya bilder fast denna gång med AA!
http://half-life2.com/secret/shots

Tråden där Greg Coomer först postade om detta.
http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=30581

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Härligt!, det drar i plånboken, kliar i fingertopparna, vattnas i munnen

Visa signatur

nForce4 SLI, AMD64 939.3700+@4000+,2Gb Cosair Value,Sapphire X800GT, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

Bilderna är ju även tagna i widescreen-format

Visa signatur

Permalänk

Hur många ska köpa Collectors Edition då? Blir en självklarhet för mig... måste ha den i hyllan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur många ska köpa Collectors Edition då? Blir en självklarhet för mig... måste ha den i hyllan.

Beror på, funderar på att köpa via steam för att få spelet så snabbt som möjligt (och lagligt). Jobbigt om man måste vänta några dar att få det efter det har släppts och massa snackar om hur bra det. Men går det att få tag på en dag efter det är tillgängligt på steam eller så, blir det nog ett köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Självklart ska man det.

Citat:

Beror på, funderar på att köpa via steam för att få spelet så snabbt som möjligt (och lagligt). Jobbigt om man måste vänta några dar att få det efter det har släppts och massa snackar om hur bra det. Men går det att få tag på en dag efter det är tillgängligt på steam eller så, blir det nog ett köp.

Collectors Edition är även tillgänglig på Steam enligt Valve.

Visa signatur

Permalänk

Det går att köpa på steam men då förlorar man alla saker som gör det till just CE... tex leksakerna! eller t-shirten...

Vet inte riktigt vad som kommer med men hoppas det är något roligt. Jag kan vänta några dagar, jag vill bara ha SDK:n endå.

Permalänk
Medlem

Får man en T - Shirt när man köper CE boxen?
Hoppas dock att min dator klarar HL2 hyfsat bra på de högre inställningarna som i Far Cry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det går att köpa på steam men då förlorar man alla saker som gör det till just CE... tex leksakerna! eller t-shirten...

Vet inte riktigt vad som kommer med men hoppas det är något roligt. Jag kan vänta några dagar, jag vill bara ha SDK:n endå.

Kommer nog inte klara av att vänta några dagar extra om jag kan få tag på det direkt när det släpps, men hur lång fördröjning skulle det vara till det kommer till butikerna i Sverige? Sedan får Valve mer av pengarna om man köper via Steam, dock skulle jag vilja ha kartong + extra saker.

Permalänk
Citat:

Kommer nog inte klara av att vänta några dagar extra om jag kan få tag på det direkt när det släpps, men hur lång fördröjning skulle det vara till det kommer till butikerna i Sverige? Sedan får Valve mer av pengarna om man köper via Steam, dock skulle jag vilja ha kartong + extra saker.

De säger att de ska släppas samtidigt runt hela världen, men det kommer förmodligen gå som det gick med Doom 3. De mindre datorbutikerna släpper spelet direkt när de får spelen, och väntar inte tills releasedatumet som de ska.... och då är det nog USA som får det först.

Permalänk
Medlem

Mumma, hoppas den lokala spelbutiken släpper alla boxar

Permalänk
Medlem

PC Gamer har release datum den 20 Augusti (var 3dje kvartalet i förra nummret).... skall man skratta eller gråta...eler vet dom något som ingen annan vet

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Bokade Speciall Edition i lokalbutiken för över ett år sedan :D. Har de kvar min beställning lär de höra av sig förmodar jag :). Hoppas bara att priset inte blir för hög hehe...

Permalänk
Medlem
Citat:

Nya bilder fast denna gång med AA!
http://half-life2.com/secret/shots

Tråden där Greg Coomer först postade om detta.
http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=30581

Nu vet jag att Half-Life 2 är ett väldigt känsligt ämne, men allvarligt talat, dom där screensen är inte så extremt snygga tycker jag. Ser ganska tomt och tråkigt ut, lite mera gräs och saker som täcker den fula marken kunde dom ha kostat på sig (om fps'en skulle klara det jag vet inte). Vattnet ser jag inte mycket av men det ser inte extremt ut på något sätt, och de byggnader man ser en bit bort ser rätt platta och tråkiga och blaskiga ut på nåt sätt.

Det enda jag tycker är snyggt är revolvern som ser väldigt metallisk och detaljerad ut. Men nu är väl förhoppningsvis inte spelet bara grafik utan framförallt AI och fysik och interaktion, något som vissa andra nya spel saknar helt.....

Hoppas spelet blir bra, när det nu kommer

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Jag undrar bara om nätkoden är bra? Någon som hört nåt på den fronten? Hoppas fanimej att den är tweakad till tusen. Det är mp modsen som jag ser fram emot, ok kanske ska bli lite kul att spela igenom sp

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

"Byggnader man ser en bit bort ser rätt platta och tråkiga och blaskiga ut på nåt sätt."

Ju närmre du kommer ju mer detaljerade blir ju byggnaderna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja men dom röda husen på ena bilden är rätt nära, och jag tycker dom ser ovanligt fula ut nästan. Men men, skit samma, ingen har väl påstått att detta är snyggare än allt annat heller...förhoppningsvis finns det djup i spelet istället.

Edit: Den där tuffa filmen man fick se för nåt år sedan med taken som blänkte så i solen, och det där monstret (jag har ingen koll på vad dom heter jag gillade inte originalspelet) som såg så jäkla tufft ut med solen som blänkte i. Såg fan ut som CGI från en film nästan.
Nu när man ser monstren på den här nya screenen så är dom helt matta. Var det inte meningen att det där skulle in i spelet allting, var det kanske bara en demonstration av vad som var möjligt i framtiden nån gång eller vad?

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Hur kan man vara så kräsen? Ser inget fel på det röda huset.