Spel man längtar efter!

Permalänk
Medlem

Spel man längtar efter!

Givna köp allihop men Doom 3 och Half Life 2 i all ära så ser jag faktiskt mest fram till Rome: Total War och faktiskt även *hosthostsmåskäms* The Sims 2!

Fastnade aldrig för Sims 1 men märker att jag dras till varenda filmsnutt och ny skärmdump som släpps på Sims 2 så självklart är det numera ett "måsteköp"!

Rome är så givet att det måste finnas en runsten i någon åker någonstans där det står "i slutet av september månad anno år framtiden kommer träbocken Beginner inhandla nöjesfördrivet Rome: Total War"!!

Doom 3 är beställt sedan urminnes tider tillbaks på Webhallen! Även om jag är lite sur på det där med "Limited edition" som inte ens "bidde en tummetott" står beställningen kvar!

Half Life 2 är också givet köp men jag väntar med en beställning för att se om europa får ett släpp av spelet eller om det blir som i USA tre olika versioner att välja mellan!

Edit:
Mindre stavfel som irriterade mig!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Civilazation 4. Vet inte när den kommer eller faktiskt något överhuvudtaget men helt klart den serie som jag har spelat mest. 3:an var ett riktigt bra ryck uppåt och det finns så mycket som jag hoppas de lägger in i 4:an som kan göra det superroligt.

Mer luftstrider. AWACS radarstationer, sateliter, rörliga SAMs, bränsledepåer m.m. Storskaliga krig mmmmmmmmmmmm.

Permalänk
Medlem

Swat 4
Silent Hunter 3

*längtar*

Visa signatur

-AMD Athlon XP2400 -768 MB DDR -GF4Ti4200 -EP8K -Maxtor 30GB + Maxtor 80GB

Permalänk
Hedersmedlem

Duke Nukem 4 Ever News

Permalänk
Medlem

Half Life 2 är givet!

Permalänk

Diablo 3 om det skulle komma.

World of Warcraft förstås!

Permalänk
Medlem

Är nästan böjd till att hålla med.

Half-Life2 har jag haft bokat sedan det lades upp på webhallen. Och Rome Total war, likaså... men däremot The Sims?

Permalänk
Medlem

World of Warcraft
Half-Life 2
Black and white 2
Battle-Field 2

Visa signatur

*-'

Permalänk

Far Cry 2
CS:S
Battlefield 2

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk

Re: Spel man längtar efter!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Givna köp allihop men Doom 3 och Half Life 2 i all ära så ser jag faktiskt mest fram till Rome: Total War och faktiskt även *hosthostsmåskäms* The Sims 2!

Fastnade aldrig för Sims 1 men märker att jag dras till varenda filmsnutt och ny skärmdump som släpps på Sims 2 så självklart är det numera ett "måsteköp"!

Rome är så givet att det måste finnas en runsten i någon åker någonstans där det står "i slutet av september månad anno år framtiden kommer träbocken Beginner inhandla nöjesfördrivet Rome: Total War"!!

Doom 3 är beställt sedan urminnes tider tillbaks på Webhallen! Även om jag är lite sur på det där med "Limited edition" som inte ens "bidde en tummetott" står beställningen kvar!

Halv Life 2 är också givet köp men jag väntar med en beställning för att se om europa får ett släpp av spelet eller om det blir som i USA tre olika versioner att välja mellan!

Håller med dom flesta här!

Hl2
World of warcraft
Doom3
nfsu2

Visa signatur

The_82th_alien
AMD Athlon XP2000+ (Palomino)@1667Mhz (133Mhz) | MSI G4MX420 128MB @250/350 Mhz | Twinmos PC2100 2*256MB (6-3-3-2,5) | MSI KT3 Ultra ARU (6340) | Nec 20G + Western 10G + Maxtor 8.5G | Chassi AOPEN Miditower | PSU Chieftec 340w | Windows XP Pro |

Permalänk
Medlem

Silent Hunter 3 glömde jag! Givet! Swat 4 har jag pejl på!

Jag vet! Sims 2 känns nästan perverst att erkänna men...! Har man inget liv så kan man fejka ett!!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

WH40K: Dawn of War

Permalänk

o ja WH40K verkar grymt också. Den ser jag ram emot mer än Rom: Total war.

Permalänk
Medlem

Rome: Total War
Cossacks2: Napoleonic Wars
SWG: JTLS
Half-Life2
Bl.a

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

GT4 lätt

Tänk att få njuta av ringen med nån trevlig bil:D

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Avstängd

Vampire the masquerade: Bloodlines

och

Mafia 2

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Rollercoaster Tycoon 2
Black & White 2
Halflife 2

Tales of Symphonia till GC

Det är nog de enda

Permalänk
Medlem

Varför startade jag denna tråd för? Kommer bli ruinerad!!

Rollercoaster Tycoon 2 har jag redan men jag längtar efter 3:an!

Hittills har jag bestämt mig för....

Doom 3
Half Life 2
The Sims 2
Rome: Total War
Black & White 2
Vampire the masquerade: Bloodlines
GT4
SWG: JTLS
WH40K: Dawn of War
Swat 4
Silent Hunter 3
Rollercoaster Tycoon 3
The Movies som jag kom ihåg nu!!

Inga fler tips nu tack! Ni kommer att ruinera mig!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Hade ett Diablo 3 kommit hade det blivit ett halvårs LAN för mig

Permalänk

Vampire the masquerade: Bloodlines
Brothers In Arms
Metal Gear Solid 3: Snake Eater (playstation2)
Ghost Recon 2
Final Fantasy 12 (playstation2)
och Leisure Suit Larry

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem

OFP2 samt Rome Total War.

Permalänk
Medlem

Half Life 2, Nsfu 2, swat 4 osv.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

På PC är det egentligen bara Rome: Total War som känns som ett måste-köp för mig. Har slaviskt köpt allt i Total War serien och även om strategi-delen är ganska svag i serien (däremot är taktik-delen lysande) så lär jag fortsätta köpa allt.

Funderar även på Hearts of Iron 2, men jag tror jag väntar tills en 3-4 patchar släppts eftersom utvecklaren där har en bedrövlig kvalitetskontroll.

I övrigt har jag en lite för klen dator för att köpa de nyaste och fräckaste spelen till PC, så det får vänta till nästa år då jag tänkte ge mig själv en datoruppgradering i julklapp.

På konsoll däremot finns det en del titlar som jag hade tänkt köpa:

Punisher: Detta verkar som ett måste-köp. Jag har alltid gillat serien Punisher, och jag tyckte faktiskt att PC-spelet (runt 92 om jag minns rätt) var riktigt roligt. Det verkar dessutom vara ett spel helt i min smak där man får vara härligt elak . (Jo, jag är medveten om Punisher är flaggad till 2:e januari till Xbox i Europa, men jag är ganska säker på att det släpps tidigare till andra format, så det får vara med bland årets spel)

Halo 2: Ok, jag tillhör inte de som lovordar Halo; ett ganska ordinärt FPS i mitt tycke. Men, det var tillräckligt bra för att jag ska se fram emot Halo 2.

Steel Battalion: Line of contact: Under förutsättning att det går att få tag i en kontroll fortfarande, dvs.

NHL 2005: Med live-support

The Bard's tale: Ser verkligen fram emot denna revival av en c64-klassiker.

Fable: Med blandade känslor. Detta kan bli årets bästa spel, eller årets största flopp.

Splinter Cell 3: Jag gillade ettan och tvåan, även om Thief alltid kommer att vara kungen av smygarspel för mig.

PES4: Bästa fotbollsspelet kommer äntligen till Xbox.

Prince of Persia 2: (eller egentligen är det väl del 5 i Prince of Persia serien)

Need for Speed Underground 2: NFSU är mitt absoluta favorit-bilspel. Uppföljaren är ett så gjutet inköp att det inte kan bli mer gjutet.

SW KOTOR 2: Förra årets bästa RPG kommer med en uppföljare. Årets bästa RPG?

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Avstängd

Gran turismo 4 ..... AAHHHHH!!! LÄNGTAR SOM FAN :d:d

Permalänk

Visst fick jag tag på Doom 3 nu på ett LAN men det är ett så givet köp iaf, jag kan lova att det kommer stå i min hylla snart.

annars ser jag fram emot Mortal Kombat Deception (jag kommer att bli så grillad nu känner jag)

Half Life 2

Alla Resident Evil lir som kommer att släppas

ett annat givet spel är ju GOTHIC 3!!! satt i flera veckor i streck med Gothic 2.

sen vill man ju se vad den nya unreal grafikmotorn kan göra.

senaste spel jag köpte var Ultimate Mortal Kombat 3 till sega saturn, ett underbart spel

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk

Heroes of Might and Magic V.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Rome: Total War är ju given på förstaplatsen. Därefter kommer S.T.A.L.K.E.R. och World of Warcraft på delad andraplats.

HL2 ser jag också fram mot, men den stora hypen kring det har fått mig att tröttna på spelet redan innan det kommit

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

tja... förutom HL2 är det nog i ingen speciell ordning, plattform eller releasedatum:

Fallout 3
Heroes of Might and Magic V
Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth
The Bards Tale
Burnout 3

Säkert några till, har inte nån vidare koll på spel som ska släppas längre

Visa signatur

My name is God, I hate you.

Permalänk

Förutom HL2 OCH D3:

Battlefield 2
Call of Duty: United Offensive (en expansion förvisso, men ändå...)

Permalänk
Medlem

Rome: Total War ser riktigt gottigt ut.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz | ASUS P5K SE | Corsair 2+2 GB DDR2 PC-6400 | GeForce 8800GTS 640MB | Seagate Barracuda 500+1024 GB S-ATA