Permalänk

"prickar" i Doom3??

Jag har ett problem. Jag får som vita/röda pyttesmå prickar på hela skärmen, precis som att kortet är för hårt klockat eller nåt. Jag har provat mde olika drivisar o allt möjligt men jag får inte bort dom...Vet nån vad det kan vara? och som sagt kortet är helt o-klockat, ett radeon 9800 pro är det. vet nån vad det kan vara?

Visa signatur

A64 X2 4400+//XP-120mm\\DFI-Lanparty Ultra-D//Gainward 7800GTX\\CorsairTwinxC2 2048MB//WD-Raptor74GB10000rpm+300GB\\Tagan480W 2force

Permalänk
Hedersmedlem

Provat att klocka ner?
Jag köpte precis ny kylning till mitt 9800PRO pga att en del nya spel blev sådär

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Hade också problem med det där i början, men det fungerar klockrent nu med 411MHz Core. OpenGL verkar (i alla fall för mig) vara känsligare än Direct3D.

Testade även att köra med nyaste beta-drivarna (4.9b) från ATi, men de var tyvärr ett riktigt bottennapp, jag kom inte ens upp i 400MHz Core utan att få en massa artefakter...

Kanske ska tillägga att jag har en Athlon-kylare på graffet.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk

Han har ju inte klockat?

Lämna igen kortet och få ett nytt. Jag hade samma problem med mitt oklockade 9800 Pro.

Permalänk
Medlem

jaså spelet är redan ute.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

hahahah

**rapportering pågår**

Permalänk
Medlem

LOOOL

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har precis sammma problem, kortet är helt orört dvs oklockat.

Visa signatur

td is no more! http://trasher.habitgamer.se/ #trasherdesigns at irc / quakenet

Permalänk
Medlem

Att ni bara orkar?
fyfan vad trött jag blir på er! Ska ni sitta i varenda jävla tråd och anmärka på folk som har DOOM3 eller? Är det jantelagen? Jo, jag tror tamejfaen det är jantelagen! Folk beställer det från USA, men ni vägrar att tro på det och säger att det bara är "snobbiga ungar" som har råd med det...
Gå ut i solen och bada eller gör vafaen somhelst istället för att sitta här och Autoreplya till varenda DOOM 3 topic...

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

jeees :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvorak
http://web.bitnet.net/dvorak/img/d3kul.jpg

:D:D:D

Permalänk
Medlem

har också det problemet, vad gör man åt det?

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Permalänk
Medlem

Köp nytt gkort!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Varför inte?
Jag ska bara måla färdigt 483 brädor till ett staket.. See you on the beach

Tyck synd om mig, har feber och håller på att dö av värmeslag.. Var dock ute till 06 igår och partajade med feber så det kan ju förklara saken..

Ett kvällsdopp kanske det blir.

Whoops, offtopic?

Permalänk
Medlem

Förstår dock inte varför man inte kan få snacka Gameplay, hatar censur.

Permalänk
Inaktiv

på fragzone får man iaf prata om gameplayet *ser någon skriva "men det här är inte fragzone!"*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Tyck synd om mig, har feber och håller på att dö av värmeslag.. Var dock ute till 06 igår och partajade med feber så det kan ju förklara saken..

Ett kvällsdopp kanske det blir.

Whoops, offtopic?

stackars lille puttenuttdig då ;P

speedis: det här är inte fagzone! du'h!

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

...don't copy that floppy...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det är spelet som e felet!!! det är en av doom3 ripparna som e kassa så testa tanka en annan...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flintan
det är spelet som e felet!!! det är en av doom3 ripparna som e kassa så testa tanka en annan...

snackar vi geometriglipor nu eller?
så när jag t.ex. köper spelet i butik slipper jag sån skit? (önskar att man kunde ha hållit sig. har spelet bokat på webhallen...men när lär dom få in det egentligen =((

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
snackar vi geometriglipor nu eller?
så när jag t.ex. köper spelet i butik slipper jag sån skit? (önskar att man kunde ha hållit sig. har spelet bokat på webhallen...men när lär dom få in det egentligen =((

Förhoppningsvis får dom sälja direkt spelet kommer in i lager.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag struntar i sommaren, nu är doom 3 här, och då skiter jag i sommaren, sista två veckorna kvar innan skolan börjar, och då skall jag banne mig spela doom 3. Inte badat utomhus en enda gång heller.. Stolt är jag så det så.. Men kanske beror på att jag inte gillar bada heller

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Alltså, någon som har en lösning till detta, eller? Har själv ett 9800 Pro och det är bara Doom 3 som jag får detta problem med, nu får allt någon haxxxig graphic's master komma med en kvalificerad lösning!

Visa signatur

td is no more! http://trasher.habitgamer.se/ #trasherdesigns at irc / quakenet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flintan

Och därför hjälper det att klocka ner grafikkortet eller kyla det bättre, speciellt i andra spel?

Andra delen av din mening får man inte säga här förresten

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Har samma problem med ett oklockat 9800pro med en arctic cooling vga silencer på. Får inga artifakter i varken atitool, far cry, 3dmark03 eller något annat spel för den delen.
Så frågan är om det är grafikkortet som blir för varmt eller om det är något specifikt för doom3 som orsakar felet.

Visa signatur

Jag har ett hål i min rygg men det sitter så långt ner så det skiter jag i.

Permalänk

Det är varmt på Mars...