Grafikfel ibland?? Connect 3d Radeon 9600pro

Permalänk

Grafikfel ibland?? Connect 3d Radeon 9600pro

Tjena ..

Har ett lustigt fel på ett Connect 3D Radeon 9600pro 128 mb

När jag startar datorn så kommer det up gröna rader med rektanglar som rullar på datorn..?

Om jag håller handen på graffekortet och trycker "väldigt försiktigt" uppåt så rullar dom uppåt och när jag trycker "återigen försiktigt" neråt så rullar dom nedåt...!?

Ibland funkar det med att bara röra musen så försvinner dom och allt blir som vanligt, men sen kan dator bara stå orörd och rektanglarna kommer huxflux utan att jag rör något???

Byter jag tillbaka till mitt gamla GeForce 440 å funkar allt bra igen, drivisarna jag använt är både medföljande skiva och catalyst 3.6-4.8.

Tacksam för hjälp

/Danne

Visa signatur

C-64 Turbo snabb som satan !

Permalänk
Medlem

Låter som ett liknande fel jag hade på en gammal dator, då det måste blivit nån kortis av nåt slag. Jag lindade eltejp runt "baksidan" av kortet och runt de andra tomma "pci-platserna" på baksidan av datorn. Alltså, ingen metall från grafikkortet kom i kontakt med nån annan metall.

Kan vara värt att testa..

Visa signatur

Winfast K7ncr 18dpro | Sempron 2400+ @ 1800mhz | Geforce 6200 | 512 PC3200 | Soundstorm | Samsung 40gb + Seagate 80gb | NEC 2500A | Benq Dvd-spelare