Permalänk
Medlem

Vilka skrivare klarar CD-skivor??

Hejsan

Jag köpte en Epson Stylus Photo R200 för att jag tyckte det var häftigt att den klarar skriva ut på CD/DVD skivor för ett lite mer proffsigt resultat Skrivren var också relativt billig 1290:- inkl. alla patroner etc.
Problemet är att jag tycker inte alls det blir bra utskrifter på fotopapper bilderna blir väldigt mörka trots att jag testat olika inställningar och tom maximalt med brightness gav bara marginell skillnad. Jag jämför med min snart två år gamla HP Deskjet 5550 och den krossar när det gäller foton, använder givetvis bästa fotopapper Epson Premium Glossy och HP Premium Plus Matt och nya originalpatroner. Jag är så besviken att jag tänkte lämna tillbaka den nya Epson skrivaren så frågan är vad jag bör köpa istället Epson är inte så het kandidat längre och Lexmark tänker jag aldrig mer köpa. Hur är det med Canon har dom någon skrivare som klarar CD-skivor?
Måste ju finna fler än Epson som klarar detta?

Permalänk
Medlem

Re: Vilka skrivare klarar CD-skivor??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herakles
Hejsan

Jag köpte en Epson Stylus Photo R200 för att jag tyckte det var häftigt att den klarar skriva ut på CD/DVD skivor för ett lite mer proffsigt resultat Skrivren var också relativt billig 1290:- inkl. alla patroner etc.
Problemet är att jag tycker inte alls det blir bra utskrifter på fotopapper bilderna blir väldigt mörka trots att jag testat olika inställningar och tom maximalt med brightness gav bara marginell skillnad. Jag jämför med min snart två år gamla HP Deskjet 5550 och den krossar när det gäller foton, använder givetvis bästa fotopapper Epson Premium Glossy och HP Premium Plus Matt och nya originalpatroner. Jag är så besviken att jag tänkte lämna tillbaka den nya Epson skrivaren så frågan är vad jag bör köpa istället Epson är inte så het kandidat längre och Lexmark tänker jag aldrig mer köpa. Hur är det med Canon har dom någon skrivare som klarar CD-skivor?
Måste ju finna fler än Epson som klarar detta?

min epson gör också skit på photopapper.

Permalänk
Medlem

Canon i865.
Har själv införskaffat en sån för ca 6 månader sen och jag kan inte annat än säga att jag är supernöjd med skrivaren.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Den verkar intressant billiga patroner också! Någon som har fler tips?

Permalänk
Medlem

Epson Photo R800.

Den har jag, skriver CD/DVD och ruskigt fina fotoutskrifter, en kille som har foto som största intresse kom hem och såg resultat en gång, han skulle beställa en när han fick pengar.

Det är väl bra betyg?

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt en Canon i865 för 1890:- på Computer City det är väl helt ok pris skulle kostat mer att beställa den från nätet. Ska testa den ikväll se om den fungerar bättre än vad min Epson skrivare gjorde.
Är den lika bra som min gamla HP är jag nöjd, den är ändå två år så jag tycker utvecklingen borde gått framåt rätt mycket på den tiden.
Epson R800 verkar va lite dyr, vill hellst köpa skrivaren i en butik känns lite säkrare om den skulle gå sönder har fått för mig att skrivare har ganska kass kvalitet rent generellt.