Permalänk
Avstängd

Det spelar väl ingen roll om det låter lite grann?
Jag tror inte att funktionen påverkas av det i varje fall.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Med hänvisning till DFI-tipset tidigare i tråden: Abit AN8 kommer, verkar vettigare, frågan är bara när ?

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Jag har ett 8kda3+ och använder inte NICet som är inbyggt.
Jag har inga problem med ngt som tjuter..

Mvh //magnus

Permalänk
Medlem

Har undersökt min kompis 8KDA3J nu och det tjuter det med.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Med hänvisning till DFI-tipset tidigare i tråden: Abit AN8 kommer, verkar vettigare, frågan är bara när ?

Bara S939 eller?

Visa signatur

Athlon64 3000+ Venice, DFI LanParty Ultra-D, 512mb TwinMOS BH-5, Leadtek 6600GT Extreme 128mb, 200gb Maxtor S-ATA, Fortron 350w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velox
.pgl.: MSI-kortet är redan beställt. Får jag det inte stabilt så blir det väl RMA. Har försökt allt, inklusive det i xtreme-tråden. Det är jag som är iskall i den tråden btw.

Saint25: Testade inte med nagellack, men olika typer av lim. Fick inte ens någon förändring av oljudet.

Edit: .pgl.: Du hade RMA:at ditt MSI-kort sa du. Om dom på felsökningen får det att fungera stabilt med andra minnen så åker du på RMA-kostnaden.

Dom skickade till mig och skrev att jag får ett annat moderkort pga att mina minnen inte va kompatible med det MSI K8N NEO jag hade.
Jag behyöver inte betala någon RMA kostnad för det.
Moderkortet fungerar stabilt med andra minnen...

Det kan va för att jag köpte minnerna på samma ställe som moderkortet eller så gilar dom bara mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .pgl.
Dom skickade till mig och skrev att jag får ett annat moderkort pga att mina minnen inte va kompatible med det MSI K8N NEO jag hade.
Jag behyöver inte betala någon RMA kostnad för det.
Moderkortet fungerar stabilt med andra minnen...

Det kan va för att jag köpte minnerna på samma ställe som moderkortet eller så gilar dom bara mig

Fått moderkortet nu, och självklart fungerade det skit. Ska be att få ett 8KDA3+ istället och lägga till mellanskillnaden. Jag hoppas att det inte hade att göra med att du köpte minnena där. Komplett har ju bra service och vill ha nöjda kunder så det ska väl inte vara några problem hoppas jag. Hur lång tid tog returprocessen?

Edit: Man har väl 14 dagars ångerrätt i vilket fall? Eller måste det vara obruten förpackning?

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

Velox, varför inte försöka med ett ASUS K8N-E Deluxe? I och med BIOS 1004 så verkar de ju dessutom fått det stabilt vid större överklockningar.

Jag skulle personligen nog inte våga att ge mig på ett MSI K8N NEO Platinum, navigerar man igenom forumen på MSI och t.ex. PC Perspective så vet jag inte vad man ska tro om kvalitétskontrollerna hos MSI...

Skaffar du ytterligare ett EPOX så är väl chansen ganska stor att du åter får uppleva de små söta pipande och sjungande spolarna, då dessa problem verkar finnas på många av båda deras 8KDA3-kort...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatsW
Velox, varför inte försöka med ett ASUS K8N-E Deluxe? I och med BIOS 1004 så verkar de ju dessutom fått det stabilt vid större överklockningar.

Jag skulle personligen nog inte våga att ge mig på ett MSI K8N NEO Platinum, navigerar man igenom forumen på MSI och t.ex. PC Perspective så vet jag inte vad man ska tro om kontrollerna hos MSI...

Vilka kontroller syftar du på? Kvalitétskontrollerna innan försäljning eller RMA-kontrollerna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kvalitétskontrollen är det jag syftade på.

Min högst personliga åsikt är att det känns som att man numera vräker ut dessa kort på marknaden för att försöka tillfredsställa den stora efterfrågan som finns efter de goda recensionerna när MSI:s nForce3 250-kort var nya och heta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Kvalitétskontrollen är det jag syftade på... Känns nästan som att man vräker ut dessa kort på marknaden.

Ja, kvalitén är ju minst sagt bristfällig. Sen att dom inte ser till att få sin Top-of-the-Line-bräda att vara stabil med några av de bästa minnena som tillverkas idag (3200XL) tycker jag säger mycket om vilka MSI riktar sig emot.

Jag hoppas att det inte ska bli några problem att byta ut det mot ett 8KDA3+.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag hoppas att det inte ska bli några problem att byta ut det mot ett 8KDA3+.

Tänk dig noga för så att du inte råkar ut för samma problem med ytterligare ett EPOX-kort. Det problem du reagerade på verkar ju finnas på båda deras 8KDA3-modeller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänk dig noga för så att du inte råkar ut för samma problem med ytterligare ett EPOX-kort. Det problem du reagerade på verkar ju finnas på båda deras 8KDA3-modeller.

Tyvärr verkar det så, ja. Men jag vill kuna köra den klocken jag hade med mitt 8KDA3J. Alla epox-kortet har ju inte problemet, och har mitt det så får jag väl göra som saint25 säger och måla dom med nagelllack.

Orkar inte vänta på DFI:s s754-kort. Kan ju ta hur lång tid som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

min planka var bara så i början

Permalänk
Medlem

Som jag skrev innan.
Jag har EpoX 8KDA3+ och har aktiverat nätverkskortet..
Har inget pipande r liknande ljud alls.

Dessutom tycker jag du gör rätt i att byta till 8KDA3+ då det är ett kick ass moderkort.

Mvh //Magnus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
Som jag skrev innan.
Jag har EpoX 8KDA3+ och har aktiverat nätverkskortet..
Har inget pipande r liknande ljud alls.

Dessutom tycker jag du gör rätt i att byta till 8KDA3+ då det är ett kick ass moderkort.

Mvh //Magnus

Intressant. Jag får kolla det så fort jag får min 8KDA3+ då.

Edit: Ni andra med 8KDA3J/8KDA3+ som har lust skulle ju kunna testa att disabla det integrerade nätverkskortet och reportera resultatet här.

(För att folk ska slippa vara roliga: Enabla det igen innan ni reporterar resultatet)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Velox
Åkte till komplett.se i GBG förra fredagen 08/20
Dom började testa i torsdags 08/26 (där va dom sega).
Och dom skickade mina nya saker i fredags 08/27.
Antar att jag får dom imon.

Föresten Velox, vdimm och timings @ 260MHz på minnerna?

Permalänk
Medlem

Nån som har fått Cnq att funka på detta kort? Vägrar ställa fläkthastigheten för mig..

Permalänk

DFI nya 754 och 939-kort verkar sjukt bra. Är det något som kan komma att konkurrera med dessa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
DFI nya 754 och 939-kort verkar sjukt bra. Är det något som kan komma att konkurrera med dessa?

hmm, epox har lagt fsb spärren på 8kda3j på runt 300 FSB, duger åt mej iaf. Och med tanke på DFI's kort till Socket A höll kraftigt varierande kvalitét så är det inget jag funderar på iaf

Permalänk
Medlem

Jag hör samma sak från mitt msi platinium, jag har 2st såna som på bilden )!

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArchDeviL
hmm, epox har lagt fsb spärren på 8kda3j på runt 300 FSB, duger åt mej iaf. Och med tanke på DFI's kort till Socket A höll kraftigt varierande kvalitét så är det inget jag funderar på iaf

Så kan man inte riktigt säga. Det finns ingen medvetet satt FSB-gräns. Visst, i orginal-BIOS:et kan du dra upp FSB till 300, men det finns moddade BIOS som går upp till 400. MSI plat neo går också till 300 i BIOS men det kortet hatar hög FSB.

8KDA3J/+ klockar dock ofta bra FSB-mässigt. Därför väntar jag åter på ett sådant nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss mitt 8KDA3+ och det gnisslar som fn. men endast när jag enablar mitt externa NIC som är ett 100Mbit 3Com PCI kort. Eftersom jag inte använder det så ofta så disablade jag det bara från XP och kör endast med den inbyggda NIC:en.

Visa signatur

-- Pang Pang

Permalänk
Medlem
Citat:

Så kan man inte riktigt säga. Det finns ingen medvetet satt FSB-gräns. Visst, i orginal-BIOS:et kan du dra upp FSB till 300, men det finns moddade BIOS som går upp till 400. MSI plat neo går också till 300 i BIOS men det kortet hatar hög FSB.

8KDA3J/+ klockar dock ofta bra FSB-mässigt. Därför väntar jag åter på ett sådant nu.

Visst har du rätt i det. Glömde nämna att FSB spärren är en ren bios fråga.
Det är väl klart att gränsen är medvetet satt

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag tar upp en gammal tråd, men hur högt låter det där tjutet ungefär?
Kortet verkar ju väldigt bra och prisvärt annars (syftar på J versionen).

Vilket minne ska man använda om man bara vill klocka lite och inte lägga ut så mycket cash?
Ska ha 512 eller 1024 Mb.

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem

Om du inte ska klocka så mycket så köp pc4000 ballistixs från deras sida...

Permalänk
Medlem

Är det nån som använder 8kda3j och ballistix för tillfället?

Permalänk

Har inte märkt nått ljud från min planka ännu, hoppas det förblir så.
Låter de typ som en TV som börjar pipa eller?

(Mina Ballistix PC4000 trivs bra ihop med 8kda3+)

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Medlem

Okej, vad kör du för FSB?

Permalänk

9*256=2304
vcpu: 1,6
vdimm: 2,8
2,5-3-3-8 1T 1:1

cpu idle 39
system idle 33

Har inte hunnit memtest och benchmarks för ja satte ihop den igår natt
med ingen bluescreen ännu i win (så den kanske kan klockas lite till?)

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //