Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Half-Life2 för hela slanten..

Tjenare, hej och hallåj!

Jag ska nu köpa mig en bra speldator att ha vid sidan om min arbetsdator. Jag har satt en maxbudget på ca 10.000 för att inte komma till överdrift, men någon tusenlapp över gör ingenting.
Den här datorn ska främst klara Half-Life2 som snart släpps ut.

Jag har i alla fall förstått att det måste bli en AMD64 med ett bra grafikkort samt 1024 i ram. Sedan har jag inte en blekaste. Tex Moderkort?

Har du tid vore jag väldigt tacksam om du kunde försöka få ihop en så bra speldator som möjligt för cirkus 10tusen kronor.

Gärna med alla delar med så att det bara är att beställa om den e bra :)! (Och då tänker jag främst på nätagg, fläkt om det inte tillkommer på moderkort osv blabla)

TACK

Mvh Richard

Hittade den här på forumet, e det något att bygga vidare på? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=95666

Visa signatur

Försöker sluta snusa så mitt humör är inte på topp..

Permalänk
Medlem

Hmm. Typ samma här! Jag ska köpa ny dator för att kunna lira HL2

Visa signatur

AMD 4000+ - Geforce 6800 Ultra - 1024 RAM ses @ bf2server

Permalänk

Grafik kort till till de systemet ?

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem

Jag köper ett grafikkort vid sidan om min budget. Och det är ett Radeon X800XT EE eller vad det heter. Så det är klart! Nu e det bara datorn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör Barton 3000+, 1024 PC400 Dual Channel och ett Radeon 9800 Pro kort. Far Cry och Doom 3 flyter på najs som bara den

Råder dig till att köpa samma sak.

Ta ett Nforce chipset kort bara.

Permalänk
Medlem

ska man köpa AMD är det ju lika bra att dänga till med en 64a

Permalänk
Medlem

Ok tackar! Funderar på att höja mig lite till en AMD Athlon 64 3800+ 2.4 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED! Kan vara värt det om man vill slippa bli omodern på 2 månader! Vad sägs om det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En AMD ATHLON 64 FX-53 2,4GHz 939p BOX vorre inte så fel heller hittade en på acp.nu för endast 9 295:-

Permalänk
Medlem

sant, men då blir priset mkt högre än tänkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

-Moderkort

köp ett moderkort med nForce3 itället mkt bättre än k8t800pro

Permalänk

varför? om man inte ska överklocka och skaffar ex norton så ser jag själv inga fördelar med nforce3..

skulle va trevligt att veta varför alla säger att nforce är så mycket bättre..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Egone
Ok tackar! Funderar på att höja mig lite till en AMD Athlon 64 3800+ 2.4 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED! Kan vara värt det om man vill slippa bli omodern på 2 månader! Vad sägs om det?

Den blir omodern så fort nforce4 med SLI kommer.

onlytobbe nforce3 har en HÅRDVARU-brandvägg. Det är bättre än Norton (ännu bättre med båda). Du kan inte jämföra en mjukvarulösning mot en hårdvarulösning. Sen tycker jag nog att nvidia har betydligt bättre drivrutiner till sitt chipset. De flesta ny drivrutiner är för att höja prestandan medans VIAS mest innehåller buggfixar.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

ok! Tackar. Sant i det du säger.
Jag har ändrar mig hela tiden om vilken processor jag ska använda mig av. För bara några minuter sedan plockade jag ihop detta system (Och JA, det är en Pentium..men tror nog att den ska palla spel den också)! Såhär ser den ut :
**CPU
Intel Pentium 4 550 3.4GHz Boxed (Socket LGA775) med 1MB Cache
**MODERKORT
Abit AG8-3rd Eye Moderkort (För S775) SATA,ATX,GBLAN,DUAL-DDR, PCI-Ex16
**GRAFIK
Saphhire Radeon X800XT 256MB GDDR3 PCI Ex, VGA/VIVO/DVI-I, Retail
**HD
Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB Cache 7200RPM
**CHASSI
Medium Tower ATX Silver Kabinett m/300W Power o USB/LCD i front
**MINNE
Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit

Vad sägs om detta?

Visa signatur