Permalänk

Få Datorn Att Flyta På Bättre

Tjena.
Jag har en 1.5 ghz, 512 sdram, radeon 9600xt 128mb, Xp.
Jag vill veta alla sätt som man kan få datan att bli snabbare på utan klockning.
Typ jag har redan stängt av alla Xp´s effekter. Och bara justerat lite i grafikkortet så att det blir bättre prestanda.
Men snälla hjälp mig att få min data snabare. jag kan inte mycket om datorer, men allting så länge det inte gäller att klocka datorn.
tack på förhand
ha d gött

Permalänk
Medlem

Köp en ny? =P

Nej men lite svårt at säga vad du ska göra, e det så att den segar eller vill du bara ha snabbare? och isf snabbare till vad?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Typ i cs har jag kanske 35 fps som minst , 75 i vanliga fall.
vill typ ha mer.. plz help me

Permalänk

hur mycket kan du tänka dig att lägga ner på nya prylar?

Permalänk

Glömde säga det.. inget. jag menar att få datorn att flyta på bättre med hjälp av inställningar. Inga pengar alls.

Permalänk
Medlem

det du frågar efter går inte, visst så kan man tjäna lite på nya drivrutiner och lite andra tweaks men det blir inte stor skillnad.

köp nytt eller överklocka det är ditt val. fast med tanke på att du är såpass dålig på datorer att du kallar det för data betyder att du antagligen sitter på en märkesdator som är hopplösa vad det jäller överklockning.

Permalänk
Medlem

Frink word ? ^^

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Flytväst kanske?

Fel forum kanske?

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Avstängd

haha löjligaste ja har hört ba för han säger data/dator e man inte bra på datorer. Nu kan man förstå det på det sättet han skriver och förklarar men det har fan inte med att göra om han säger data eller dator haha* d e ba betydelsefullt för en extrem datornörd. ja kan säga data, dator e ja dålig på det då? fan löjligt tycker jag iaf sen va ni tycker d vet ja inte =P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Flytväst kanske?

Fel forum kanske?

Hahahaha

/Nitrox

Visa signatur

DFI Lanparty NF3 - AMD Athlon 64 3200+ NewCastle - Thermalright - Corsair TWINX 2x256mb -

Permalänk

Stäng av alla onödiga tjänster och processer, kör regseeker, cacheman och system mechanic...

Visa signatur

When you are down and out, nobody tries to help you out.
But when you reach the top, everybody wants a lollipop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
haha löjligaste ja har hört ba för han säger data/dator e man inte bra på datorer. Nu kan man förstå det på det sättet han skriver och förklarar men det har fan inte med att göra om han säger data eller dator haha* d e ba betydelsefullt för en extrem datornörd. ja kan säga data, dator e ja dålig på det då? fan löjligt tycker jag iaf sen va ni tycker d vet ja inte =P

jaha som jag skulle fråga om du har en såndär sak på däck tycker du då att jag verkar bil kunnig?

Permalänk

www.tweakxp.com har bra tips på saker att göra för att få mer av vad man önskar ur datorer som kör Windows Xp.

Permalänk
Avstängd

Frink du e ju pinsam du säger en hel mening... ja mena på ett ord ett enda ord inte hur han formulera sin mening d skrev jag innan att man såg på hur han skrev som tydde på det inte hurvida han skrev data eller dator.

Permalänk

Sedan kan ju någon lära sig att använda kommatecken lite mer också.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk

Tjena allesammans.
Nu ska vi inte bråka. Ursäkta att jag skrev Data, jag vet att det betyder information. Jag går alltså en Datatronik/Webbdesign-linje typ. Jag kan mycket om datorer och mycket om programvara, men med programvara menar jag Adobe Photoshop, Fireworks, DreamWeaver... med mera. Jag kan säkert mer än alla er tillsammans gällande Webbdesign. Anledningen till att jag skrev data är att jag skrev fort utan att tänka bara. Döm mig inte efter det är ni snälla =).
Jah_General du verkar vara en av de få som förstod min fråga, kan du vara jättesnäll och ge mig länkar eller fullständiga namn på de programvaror du nämde??? skulle vara schysst.

Ha d gött allesammans, tänk på att inte dömma någon person efter hur den skriver.

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa: Du sitter på en Dell/Compaq/motsvarande med en 1.5GHz Wil och hade förut knapert med fps i cs, och införskaffade dig ett 9600XT i hopp om att det skulle bli bättre? Men det gav föga?

Min spontana tanke är: Gör om, gör rätt. Jag tror med största sannorlikhet att det ligger en hel del skräp igång till ingen nytta. Stäng av alla onödiga processer (nu talar vi inte en eller ett par. Gå igenom samtliga och rensa bort det du inte behöver. Själv har jag 12 processer igång efter boot). Rensa även bort eventuella virus, spyware och andra mindre eftertraktade program med till exempel Spybot S&D och AD-Aware.

Installera vettiga drivrutiner (det vill säga, de drivrutiner till ditt grafikkort som ger bäst prestanda, drivrutiner för chipset och liknande), defragmentera hårddisken och stäng av allt som inte behövs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SierraNevada

Ha d gött allesammans, tänk på att inte dömma någon person efter hur den skriver.

Hur skall man dömma någon här då? Du kan ju knappast göra det efter personens utseende eller gångstil...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SierraNevada
Tjena allesammans.
Nu ska vi inte bråka. Ursäkta att jag skrev Data, jag vet att det betyder information. Jag går alltså en Datatronik/Webbdesign-linje typ. Jag kan mycket om datorer och mycket om programvara, men med programvara menar jag Adobe Photoshop, Fireworks, DreamWeaver... med mera. Jag kan säkert mer än alla er tillsammans gällande Webbdesign. Anledningen till att jag skrev data är att jag skrev fort utan att tänka bara. Döm mig inte efter det är ni snälla =).
Jah_General du verkar vara en av de få som förstod min fråga, kan du vara jättesnäll och ge mig länkar eller fullständiga namn på de programvaror du nämde??? skulle vara schysst.

Ha d gött allesammans, tänk på att inte dömma någon person efter hur den skriver.

Du säger att du kan mer än oss alla tillsammans inom webdesign för du går på en webdesignlinje?? ... troligt grabben...skaffa ett välbetalt jobb inom webdesign och snacka sen

"På tal om att dömma folk på förhand"

Visa signatur

Vattenkylt GF2MX 175/166 @ 263/225

Permalänk

1. Rushdie, tack för hjälpen.
2. Korspo, det var bara ett exempel att jag sa det dära med webbdesign. Jag ville bara förklara att jag kan även kan mycket om datorer. Någon sa att jag antagligen inte kunde eftersom jag skrev "data" istället för "dator"...
Aja, kan vi sluta prata om det här nu och ta tag i frågan ???
Ha det gött
Tack och hej

Permalänk
Medlem

Ok my mistake då, jag tolkade helt enkelt "Jag kan säkert mer än alla er tillsammans gällande Webbdesign" på fel sätt. En som kan mycket om datorer skapar inte en sån här tråd...Förlåt om jag skrev ner din tråd lite men jag blev upprörd...morgonhumör du vet...Iaf tillbaks till topic...

Visa signatur

Vattenkylt GF2MX 175/166 @ 263/225

Permalänk

Haha det är lungt.
Jag vet hur det är på morgonen.
Jag hade också blivit sur om någon försökt malla sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Frink du e ju pinsam du säger en hel mening... ja mena på ett ord ett enda ord inte hur han formulera sin mening d skrev jag innan att man såg på hur han skrev som tydde på det inte hurvida han skrev data eller dator.

okey då, skulle kanske skrivit bara däck, tycker du det låter bättre?
btw. du kanske ska titta till dina egna meningar, vad betyder "d" t.ex.

Permalänk

Frink. skit i det. sök dig inte till problem, hjälp mig istället. du kanske vet något bra jag borde göra för att få datorn flyta på bättre???

Permalänk
Medlem

som jag sa förut det ända sättet du kan få märkbar skillnad är att spendera pengar. dessvärre så måste du nog skaffa nytt moderkort processor och ramminne om du ska uppgradera.
t.ex.

moderkort
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=121703&cks=PRL

minne
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=113518&cks=PRL

processor
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301829&cks=PRL

2069 :-

Permalänk
Medlem

1. Börja med att installera om datorn!

2. Och installera bara det du behöver!

3. Ställ ner allt "klatshig" i WinXp om du nu har det! Start\den här datorn\höger klick\egenskaper\ system egenskaper\fliken avancerat\Prestanda\inställningar\ klicka i justera för bästa prestanda

hoppas det kan hjälpa dig.

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

Formatera datorn och gör allt rätt från början med en sån här guide:

http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_030622_optw2k.php...

Sen kan du börja pilla med de programmen som länkades till här om du vill...

Permalänk

Tusen tack för hjälpen allihopa.
Jag ska nu formatera datorn och följa Sweclockersguiden till en perfekt prestanda. önska mig lycka till

ha d gött

Permalänk

En länk som jag tycker är bra när man skall "trimma" et OS är:

http://www.blackviper.com/Articles/OS/OSguides.htm

du kan ju kolla där och se om du hittar något bra tips.

affebaffe

Visa signatur

DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D, Super LanBoy, Athlon64 X2 4400+, Astek WaterChill KT03-L20, Tangan TG580-U22, 2*512 Twinmos Speed Premium PC3500 BH5