Permalänk
Medlem

130.240.1.1

Snabb, och lätt att komma ihåg. Själv fick jag leta igenom lite loggar så att jag hittade Googles IP, sen var det bara att söka på "bostream dns" och hoppas att IPn låg i beskrivningen. Det funkade iaf

Permalänk
Medlem

Lägg upp Internet i Host filen det fungerar också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Aha.. min Teliauppkoppling strulade i ca 30 minuter.. nu fungerar det felfritt. Precis som alla de andra 18 månaderna som jag haft telia. Felfritt alltså.

lyckliga jäkel. det har fungerat random enda sen jag fick det 2000

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Hur många kör egen dns server ?
Har nu en cachande i freesco men funderar på att slänga upp bind på min bsd burk, nackdelar med att han en dns innanför en nat ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakire
Jag kan svära på att det inte bara var DNSerna som strulade för mig igår.

Nej, t.ex. så låg Telias anslutning mot NorrNod nere under ett par timmar också.

Permalänk
Medlem

Denna tråden skulle jag kollat *innan* Tiscalis DNS tvärdog igår och var borta hela natten... Kunde inte hitta nån DNS, så jag kunde inte göra ett skit. *grr*

Nu har jag några nummer att spara på lämpligt ställe iaf.

Hmm... Om man skulle konfa upp en lokal DNS-server här...

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Hur många kör egen dns server ?
Har nu en cachande i freesco men funderar på att slänga upp bind på min bsd burk, nackdelar med att han en dns innanför en nat ?

bara confa upp en forwarderande dns sedan i listan över forward lägga in alternativa isp:ers dnser utöver ispn, då borde man vara lite mera tolerant mot amatörmässiga isp:er.