Permalänk
Medlem

Spela upp .asx filer

Försöker förgäves spela upp dessa .asx filer, men det går nite. Har xvid codecs och ffdshow samt zoom player men får upp det här meddelandet: 0xC00D1199: Det går inte att spela upp filen.

Snälla kan nån vänlig själ hjälpa mig.

Permalänk
Medlem

Ska man inte ha RealPlayer till det?

Är inte alls säker på detta men det ploppade upp i bakhuvet när jag läste frågan

Permalänk
Medlem

Har försökt att spela upp med Real player också men det funkade tyvärr inte, fler tips är mycket välkommna.

Permalänk

Windows Mediaplayer öppnar .asx filer för mig.

ASX Cheyenne Backup script
ASX Microsoft Advanced Streaming Redirector file
ASX Video file

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Windows Mediaplayer öppnar .asx filer för mig.

ASX Cheyenne Backup script
ASX Microsoft Advanced Streaming Redirector file
ASX Video file

Nu hängde jag inte med riktigt, Mediaplayer öppnar asx för mig med men utan framgång, det står att antingen stöds inte formatet eller så är filen skaadd, vilket den inte är.
Har försökt att både streama och ladda ned filen men det kommer samma jäkla meddelande.

Snart blir jag riktigt förbannad.

edit: kom att tänka på i fall jag behöver nåt plug-in program när jag ska streama från nätet? Kan det vara det som spökar?

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det faktiskt är filen som är skadad?

Antennen

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

Själv använder jag:
Mediaplayer Classic med K-Lite Codec Pack som innehåller quicktime alternative och real alternative

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki