Råd om DVD-brännare

Permalänk

Råd om DVD-brännare

Hej!

Jag funderar på att skaffa en DVD-brännare (har inte haft någon förut). Tyvärr är jag inte 'med i svängen' när det gäller vad som är bra, olika märken, tekniker och dylikt.

Det som jag ska använda den till är väl mest att då och då bränna en (laglig ) film som man kan kika på i en dator eller dvd-spelare.

Med tanke på att DVD-skivorna rymmer mycket mer än CD så kommer de nog användas till backuper också.

Priset ska helst vara gratis.

Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Inaktiv

Re: Råd om DVD-brännare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ticoroman
Hej!

Jag funderar på att skaffa en DVD-brännare (har inte haft någon förut). Tyvärr är jag inte 'med i svängen' när det gäller vad som är bra, olika märken, tekniker och dylikt.

Det som jag ska använda den till är väl mest att då och då bränna en (laglig ) film som man kan kika på i en dator eller dvd-spelare.

Med tanke på att DVD-skivorna rymmer mycket mer än CD så kommer de nog användas till backuper också.

Priset ska helst vara gratis.

Vad rekommenderar ni?

Jag har hört att Nec 3500 ska va riktigt bra!
Själv har jag en Nec 2500 som jag är jäkligt nöjd med!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Nec 3500 kan fås för 695:- på datorbutiken.com så det är väl så gott som gratis?

Instämmer!

Permalänk

Det finns inget att tveka på. Jag är så nöjd med min Nec nd-3500 att jag lätt skulle betalat dubbelt mot vad den kostar nu.

Permalänk

Nec 3500 är alltså bra grejer.

Det här med DVD-brännare... när det gäller CD-brännare så kommer jag ihåg att vissa var mindre bra på att t ex kopiera och bränna kopieringsskyddade CD-skivor och liknande.

Existerar sådana svagheter bland DVD-brännarna (när det gäller bränning och kopiering av DVD alltså)?

Permalänk
Medlem

Har också en NEC 3500, inte brännt en enda skiva fel. Rekkomenderas varmt!

Permalänk
Medlem

Nån som testat nec 3500 med princos vita 1-4 X skivor?