Imponera mig! (Hjälp sökes!)

Permalänk

om du har ps2 så är ratchet & clank 1 å 2 att rekommendera.....inget "seriöst" spel men massor av roliga vapen och sjukt rolig story....

Visa signatur

[MSI KT6V] [AMD 3200+ Barton] [768 DDR TwinMos] [Connect3D Radeon 9600XT]

Permalänk
Medlem

Discworld 2 om du kan hitta det och få igång det på din dator.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Verkar finnas många äldre spel som folk rekommenderar.. Var spelen verkligen bättre förr?

Grim Fandango, hur är spelet? Spelstil, typ av spel etc?

Permalänk
Medlem

jo jag kann holla med. spelan har inte blivit sämre utan att vi har sett alltinen förr bara. det fins inet nyskapande spel länger. jag kan rekomendera tribes serien om du tycker om "scifi-spel", 1 och 2 fins gratis på www.planettribes.com . och "3-an" kommer snart (Tribes:V).

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk

kvalitet har sjunk nått kolosalt den sista tiden, företagen tänker bara på grafiken och inte känslan nu ..tycker jag iaf ..det är väldigt synd ..finns inte allt många bra nya spel som jag fastnar för, det senaste var väl Max Payne 1.

Visa signatur

namida atsumete yozora he kaesou ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSeifer
kvalitet har sjunk nått kolosalt den sista tiden, företagen tänker bara på grafiken och inte känslan nu ..tycker jag iaf ..det är väldigt synd ..finns inte allt många bra nya spel som jag fastnar för, det senaste var väl Max Payne 1.

Max Payne 2 då? Det var i många fall bättre än originalet, storyn är till och med ännu bättre och spelet är helt underbart!

Permalänk
Medlem

snuskigt skön stämning i Mafia, enormt bra story enda jobbiga är att bilarna går så sakta

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Det är kanske inte så konstigt att du är lite less. Många av de spel du nämner är hmm inte så kul egentligen, man spelar dem väl mest för att komma vidare. Doom3, FarCry osv är ju alla relativt lika och vi har ju sett rätt många spel i den genren.

några spel som jag har haft jäkligt kul med:
Never Winter Nights i coop är nog det bästa spelet jag spelat. Är man några stycken så är det grymt kul och enormt djupt spel. Grafiken lär ju kännas lite kantig jämfört med nyare saker dock.

Myst 4 med några kompisar kanske, riktigt kul. Riven också fantastiskt bra och varför inte Schizm, grymt bra spel men inte lätt att få tag på. Ingen som känner till denna höjdare som faktiskt var klart bättre än Myst3.

Rome Total war verkar ju riktigt kul också och tja varför inte Sims2?

Själv har jag spelat Eve:Online mycket och är en av ledarna i ett rätt stort företag på 120 pers. Kan vara irriterande ibland med seghet osv, men finns nog inget spel som har så komplicerad interegation mellan spelarna.

Heroes of Might and magic 3 är också grymt kul och går nästan inte att tröttna på, ska spelas i multiplayer gärna.

Men, tja har du inte kul med spelen kanske du ska göra något "vettigare" istället.

/A

Permalänk
Medlem

Det där är ett naturligt stadium. Ett tydligt tecken på att du börjar växa upp och börjar förlora lekfullheten. Tyvärr finns det inget botemedel mot det. Men det kan hjälpa att byta genre eller liknande för att få lite omväxling om du bara spelar samma typ av spel hela tiden :).

Har varit där jag också spel fångar mig inte lika bra som de gjorde när jag var yngre.

Kvaliteten på spelen har inte sjunkit. Spel du bör ha prövat innan du dör är dock Morrowind, System Shock 2. System shock 2 är abandonware och gratis så ingen ursäkt att pröva på det. Sen ska du ha några moddar som är obligatoriska dock

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det har varit dåligt med bra spel sista tiden=( Wizardry 8 spelar jag nu och gillar det skarpt finns för 99 spenn på webhallen.

prova demot

http://www.wizardry8.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
System shock 2 är abandonware och gratis så ingen ursäkt att pröva på det. Sen ska du ha några moddar som är obligatoriska dock

Say what?? Vart kan man ladda ner det? Vad för moddar????

Permalänk
Medlem

Dom enda spel som numera får mig överhuvudtaget att spel är Natural Selection, som egentligen är en modd till HL. HL självt är något som imponerade på mig på sin tid, svårt att få fram samma känsla idag som HL hade då.

Just nu så väntar jag på HL2 och har höga förhoppningar på det, Rome: Total War sägs vara riktigt bra så jag får ta en titt på det

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Civilization

Permalänk
Medlem

Det spel som berört mig allra mest är Final Fantasy VII. Jag kände rädsla, glädje och sorg när jag följde med Cloud och hans utvalda vänner i kampen att störta Shin Ra och besegra Sephiroth.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem

bra storyline och atmosfär? final fantasy 7, no one lives forever 1 & 2, och silent hill 1-4. bättre story och atmosfär än i de spelen har då inte jag träffat på.

Permalänk
Medlem

Håller med Lappa.
Första gången jag spelade StarCraft fastnade jag direkt för det och det var nog 1 år sedan och jag börjar bara gilla det mer och mer.

Permalänk
Medlem

Det låter som att du skulle uppskatta SoulReaver2, det spelet har en grymt inveklad story och sköön spelkänsla och enormt vackra och mysiga miljöer. Kort sagt är det fängslande och kul. Inte är det kort heller.
Jag känner igen det där fenomenet du snackar om men med SR2 så var man rädd för att det skulle ta slut. Ett av det bättre spelen jag har spelat.

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H