Permalänk
Korsordsguru

Spelen till PicoDrive skall vara .bin. De andra bör vara .sis eller .jar för att man ska installera dem.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squalo
*tar åt mig* Ska försöka bättre mig.

Angående spel. Det är säkert många här som har testat spel på telefonerna nu. Jag får min i eftermiddag och ska då självklart installera något grymmt spel. Då är frågan. Vad ska jag satsa på att installera först? Har inte möjlighet att sitta hela kvällen, så ett tipps på något som installerar bra, och som fungerar bra att spela vore trevligt.

Vad sägs om SCUMMVM? Vilket spel ska jag köra till det? Minns att jag körde BS2 för länge sedan. Men det är väl inte fullverson man can ladda ner på SCUMMVM sidan? Cutscene pack står det.

Vilka emulatorer till spel fungerar bäst? Handhållet som WS-spel och liknande vore ju trevligt.

Vi börjar med spel, och så tar vi det därifrån.

Alla gamla Lucasart spel går att köpa billigt typ 99kr st. Sen är det bara att kopiera till telefonen. Har prövat Sam and Max , Fullthgrottle maniacmansion och Steel Sky och dom funbkar prima. Håller på med Siomon the sorcerer 2 nu.

ICQ och MSN på mobilen
http://www.agilemobile.com/downloads.html

Visa signatur

Fleischer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philp
Ngn som kan säga var man kan hitta nokia multimedia converter? Har googlat och sökt på nokias site men hittar inte det.

vad googlade du på?
http://www.google.com/search?q=nokia+multimedia+converter&sou...

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det är möjligt att använda Motorola A925 som GPS-mottagare för PC? Kan man ansluta A925 till en bärbar PC och använda kartprogram med stöd för GPS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
vad googlade du på?
http://www.google.com/search?q=nokia+multimedia+converter&sou...

Det kan man fråga sig, tror kanske jag hade kryssat i "sök svenska sidor" vid en tidigare sökning. Hur som helst, tack för hjälpen.

Visa signatur

DFI LP UT NF4 Ultra-D // Opteron 144 CABYE 0536 // TT Big Typhoon // 2*512 Twinmos SP BH-5 // Abit RX700 Pro 128-PCIE (AC ATI Silencer 1 rev 2) // Seagate 200 gb SATA // Nec 3520 // Antec Sonata // OCZ Modstream 450W

Permalänk
Medlem

många program, t.ex doom fungerar inte att installera, när den har laddat första gången så blir det bara en tom ruta med ett rött kryss i, kan det ha med p800 grejen att göra? är det bara att lägga .sis filen i d:\system\install?

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem

Doom funkar finfint att installera, [i]installera alltid från telefonen[/b]. Dock måste du ju ha .wad-filer från original-doom.

Fleischer: så ScummVM funkar bra för mig? Det flyter och allt för mig, men jag lyckas inte spara var jag än försöker (har testat med minneskortet och C:, och i olika mappar osv). Vad är fel?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

hur installerar man från telefonen då?

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hittat teman till telefonen?

Visa signatur
Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BountY
hur installerar man från telefonen då?

Lägger filen/filerna var som helst på telefonen. Gå in på "system" (den lilla boxen längst till höger där uppe) och sedan klickar du på Program och sedan Installera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av odd
http://www.symbianphone.com/index.php?l=http://www.symbianpho... <-- Fler gratis spel till telefonen
Finns bland annat Sänka skepp och Pong som båda går att köra multiplayer via blåtand

Edit: Har inte testat något själv, då jag inte fått min telefon än...

Ngn som har testat att installera pong och lyckats? jag installerade det men ända stället jag kan hitta spelet på är där man avinstallerar spelet så jag kan inte starta det.

Visa signatur

DFI LP UT NF4 Ultra-D // Opteron 144 CABYE 0536 // TT Big Typhoon // 2*512 Twinmos SP BH-5 // Abit RX700 Pro 128-PCIE (AC ATI Silencer 1 rev 2) // Seagate 200 gb SATA // Nec 3520 // Antec Sonata // OCZ Modstream 450W

Permalänk
Medlem

Hum....nån som vet vad som slukar allt minne på minneskortet? Har bara typ 15mb ledigt när jag inte lagt in nåt på kortet o_O....

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ändra ringsignal. Jag har tagit "installera" på ringsignalen men det går inte :(.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

Men borde man inte kunna använda Totem som GPS program?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Men borde man inte kunna använda Totem som GPS program?

Bra fråga, men däremot skall Wayfinder funka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Bra fråga, men däremot skall Wayfinder funka.

Ok, angående Wayfinder, visar det ens position på en karta?

Laddar man ner det eller måste man köpa?

Hur mycke utrymme snor det?

Permalänk
Medlem

wayfinder funkar faktiskt mycket bra, installerade 5 dagarsversionen från deras sida och den visar kartor, hittar adresser, ger vägbeskrivning mm. ett mycket trevligt program, som också är hutlöst dyrt. dubbelt så mycket som jag gav för telefonen. Kostar dessutom en del att använda.

Totem? Never heard of it, URL?

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas
wayfinder funkar faktiskt mycket bra, installerade 5 dagarsversionen från deras sida och den visar kartor, hittar adresser, ger vägbeskrivning mm. ett mycket trevligt program, som också är hutlöst dyrt. dubbelt så mycket som jag gav för telefonen. Kostar dessutom en del att använda.

Totem? Never heard of it, URL?

Jag får inte wayfinder att funka, när jag startar det frågar det om det får skicka ett sms för att kunna bestämma min postion, visst får den det men inget svar kommer.

Sen så går jag in i menyn och väljer "koppla in GPS" och gps-ikonen längst ner blir grön. Tyvärr så blir det inte mkt bättre än så här. Programmet frågar gång på gång om att få koppla upp via GPRS men även om jag trycker på Anslut så kommer det upp igen och igen.

Trycker jag på knappen i programmet som heter "GPS" får jag bara upp ett felmeddelande

Hur gick du till väga för att få det att funka?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orma
Jag får inte wayfinder att funka, när jag startar det frågar det om det får skicka ett sms för att kunna bestämma min postion, visst får den det men inget svar kommer.

Sen så går jag in i menyn och väljer "koppla in GPS" och gps-ikonen längst ner blir grön. Tyvärr så blir det inte mkt bättre än så här. Programmet frågar gång på gång om att få koppla upp via GPRS men även om jag trycker på Anslut så kommer det upp igen och igen.

Trycker jag på knappen i programmet som heter "GPS" får jag bara upp ett felmeddelande

Fått samma problem jag med.

Nä tomtom verkar bättre, det kostar några hundringar men då får man kartor med och slipper ladda ner dom vart efter och betala gprs taxa.

Edit: det heter visst TOMTOM inte totem

Permalänk
Medlem

Men tomtom finns ju inte till våra mobiler (än)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Men tomtom finns ju inte till våra mobiler (än)

Men borde inte Pocket PC verisionen fungera?
Den lägger sig ju ändå bara på ett minneskort med sina kartor.

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har aldrig valt att tillåta den att skicka det där smset, nummret den vill skicka till är så likt ett av mina egna nummer att jag trodde jag helt enkelt skrivit fel när jag laddade ner programvaran (strulade till det lite och glömde vilket nummer jag borde skriva). Men det funkade ändå, och således väljer jag 'No' även i fortsättningen

får du GPS mottagning alls? eller är det bara kartorna som krånglar? hur är förhållandena där du provar programmet? mycket träd eller hus omkring dig?

liten bild av hur det ser ut när det funkar.

TomTom finns inte till symbian nej. men jag tror ändå det är en bättre investering än wayfinder (PocketPC + TomTom).

Dr Cain: Finns det planer på att släppa TomTom till symbian?

Visa signatur

Permalänk

fungerar alla java spel till telefonen? hur ligger det till med morphunspel? nån som provat?

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem

http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=23&Language=1

Det skall släppas till Symbian, men frågan är om Symbian UIQ dom menar?

Permalänk
Medlem

Alltså, hur är det med det här gratis gps programet... :S Går det att instalera på A925:an? Eller har man tagit bort Java? Så man måste låsa upp den för att det ska funka?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Alltså, hur är det med det här gratis gps programet... :S Går det att instalera på A925:an? Eller har man tagit bort Java? Så man måste låsa upp den för att det ska funka?

Jag kan installera det men kan inte starta det.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Doom funkar finfint att installera, [i]installera alltid från telefonen. Dock måste du ju ha .wad-filer från original-doom.

Fleischer: så ScummVM funkar bra för mig? Det flyter och allt för mig, men jag lyckas inte spara var jag än försöker (har testat med minneskortet och C:, och i olika mappar osv). Vad är fel? [/B]

Du måste välja en mapp som inte är låst av telefonen. Tex d:\mediafiles\documents\unfiled är ett bra val och borde funka.

Visa signatur

Fleischer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fleischer
http://www.lonelycatgames.com/mobile/smartmovie/smartmovie.ht...
Hittade lite codecs.

Hur installerar man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har aldrig valt att tillåta den att skicka det där smset, nummret den vill skicka till är så likt ett av mina egna nummer att jag trodde jag helt enkelt skrivit fel när jag laddade ner programvaran (strulade till det lite och glömde vilket nummer jag borde skriva). Men det funkade ändå, och således väljer jag 'No' även i fortsättningen

får du GPS mottagning alls? eller är det bara kartorna som krånglar? hur är förhållandena där du provar programmet? mycket träd eller hus omkring dig?

liten bild av hur det ser ut när det funkar.

Jag fick det äntligen att funka nu :). Jag tog bort allting från telefonen och installerade det från början och tackade nej till att skicka sms:et. Den ville hela tiden ansluta till internet men eftersom mitt saldo på 4,39 tydligen inte räcker till för att koppla upp mot internet så fick jag inte ner några kartor. Istället tryckte jag nu hela tiden på avbryt när denna fråga kom upp.

Jag tryckte på ikonen med en satellit på men där var det tomt väldigt länge och när jag tryckte på GPS-ikonen fick jag samma gamla felmeddelande. Jag gick ur programmet men lät det vara på för att kolla en annan sak på telefonen men när jag återvände till programmet så hade jag massa siffror på displaeyen och "kompassen" gav utslag.
Jag antar att den behövde en viss tid för att ansluta sig, tyvärr så kunde jag ju inte ladda ner några kartor men det får bli ett senare projekt.

ps, ska även lägga till att jag installerade en java-midlet som hette GPSforWayfinder via telefonens installationsmeny. Detta är ett separat java-program som inte installeras vid den normala Wayfinderinstallationen men som faktiskt fungerar, om än dock något avskalat. Det tar dock även en viss tid här innan det får kontakt med satelliterna.

Citat:

--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av P37uR
--------------------------------------------------------------------------------

Jag kan installera det men kan inte starta det.

Jag tror det har att göra med att tre har spärrat javaprogram de själva inte "tillåtit".

Permalänk
Citat:

ps, ska även lägga till att jag installerade en java-midlet som hette GPSforWayfinder via telefonens installationsmeny.

Vart hittade du det programmet? sökte på google.com men hittade inget.