Har precis tecknat upp mig hos "Google Adsense". Men efter följade mess så fattar jag noll av vilket "formulär" jag ska fylla som ska in till amerikanska skattemyndigheter ?
............................................................................
Om du markerat rutan "subject to backup withholding" i formulär W-9 eller fyllt i en avdragsprocent skild från noll i W-8 BEN, så är Google ålagda att hålla inne upp till 30 % av utbetalningar som gjorts till dig enligt avtalet för Google AdSense Online. Detta gäller amerikanska inkomstskatter. Du kan även behöva betala ytterligare skatter.
Annars är Google inte ålagda att hålla inne skatter från betalningar gjorda till dig enligt avtalet för programmet Google AdSense Online gällande inskomstskatt i USA. Du kan dock tvingas betala skatt på dessa inbetalningar.
Observera att skatteinformationen som samlats här eller annan skatterelaterad information som getts av Google inte får tolkas som rådgivning, vare sig det gäller rättsliga, skatte- eller investeringsfrågor. Rådfråga alltid en skatterådgivare för att få svar på frågor som rör skattelagarna som gäller för dig och/eller din bransch. Den skattesammanställning vi har gett är av nödvändiga skäl ofullständig, och skatteregler- och lagar förändras. Google garanterar därför inte, och är heller inte ansvarig för, noggrannhet och fullständighet i skatteinformationen som givits, eller något resultat av användandet av denna information. För specifik information om skattekrav inom USA, besök webbplatsen för IRS http://www.irs.gov.
Google använder industristandarden SSL (security socket layer) för att skydda denna och annan personlig information du ger oss. Google lagrar dessutom skattebetalarens id-nummer i krypterat format för ytterligare säkerhet. Vänligen läs igenom Googles sekretesspolicy för mer information om våra åtgärder för att upprätthålla sekretess.
.....................................................................................
Eller så är jag bara övertrött,..för jag fattar nada av det här. =/
Någon mer vaken person som kan hjälpa en, tro ?
Ska skicka in någon blankett till amerikanska skattemyndigheten. Men vilken ska skickas ??? Det är det som är frågan.