Permalänk

Vatten till vattenkylning...

Tja! Ja udnrar om man kan köra med vanligt kranvatten i ett par dagar. har verkligen inga pengar alls att köpa vatten eller tillsatser för nu .

Tackar

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

har du inget glykol i garaget? kostar inte många kronor... kranvatten är fint men på koppar kan det bli fel.. Nej, låna en skvätt av grannen, eller slanga från bilen

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

vattnet som finns i en kylare på en bil borde funka alltså ? utblandat och allt? Men spelar det någon roll hur gammalt vattnet är isf ?

EDIT: Hitta något "Super Glykol"

Anti Freeze är en frostskyddsvätska som rekomenderas till samtliga förekommande motorfordonskylsystem . Produkten iennehåller rostskyddande tillsatser även för lättmetal och bör blandas i kylsystemet till minst 30% för tillfredställande rostskydd. följ alltid motorfabrikens anvisningar vid "bytt?"

;D

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Du kan lugnt köra på kranvatten tills du skrapat ihop pengar.

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

Tycker det är rent idioti att säga att man inte har råd med bra kylvätska efter att ha inhandlat vattenkylning. Bättre att slösa 40 kr på dest. vatten och lite mer på waterwetter eller glykol än att förstöra hela vattenkylningen.

Permalänk

Ja har räknat ut att ja ligger 3500:- back .. vatten kylningen fick jag av farmor för att hon undra vad som va fel med min dator . Men jag ska ju inte köra länge med vanligt vatten. Köper nått bättre så fort ja får pengar.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Tycker det är rent idioti att säga att man inte har råd med bra kylvätska efter att ha inhandlat vattenkylning. Bättre att slösa 40 kr på dest. vatten och lite mer på waterwetter eller glykol än att förstöra hela vattenkylningen.

Han lär ju inte förstöra något om han kör på kranvatten en vecka eller två.

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Ristl
Han lär ju inte förstöra något om han kör på kranvatten en vecka eller två.

Min polare körde t.o.m destillerat vatten utan tillsats i två veckor. Det resulterade i att han fick något silveraktigt pulver i vattnet och att hans cpu-block fick en ful svart beläggning, så jag skulle inte satsa på det kortet precis

Permalänk
Medlem

Jag har kört kranvatten i typ 1år och inget har hänt med mitt system! Men jag har använt Waterwetter...

Men jag har bytat vatten var tredje månad ungefär!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk

Men kranvatten och en skvätt av mitt "super glykol" måste funka?
en vecka eller något. ?

Kan man köra Waterchill Entry pumpen dränkt hela tiden?

Tackar för svar

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

jajemänsan

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk
Medlem

vad ska man ha för vätska om man har "råd" då? som inte behövs bytas

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Hur ofta måste man byta vattnet om man har destilerat vatten och Waterwetter ??

Bra att veta nu när jag får mina saker nästa vecka

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
har du inget glykol i garaget? kostar inte många kronor... kranvatten är fint men på koppar kan det bli fel.. Nej, låna en skvätt av grannen, eller slanga från bilen

Varför kan man inte köra med vanligt kran vappen om man har koppar

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s