Permalänk
Medlem

grafik problem (sp2?)

halloj.

sitter här och funderar på att antingen bränna upp datorn eller ställa in den i diskmaskinen...
om nu ingen kan hjälpa mig det vill säga..

det är nämligen så att inget grafik krävande program fungerar på datorn, dem hänger sig allihopa. har prövat med Cs Source, NFSU och 3dmark.
Det fungerade så sent som igår och jag kom precis på att farsan installerade service pack 2 idag om det nu kan påverka.
drivrutinerna till grafikkortet är uppdaterade.

Är det någon som vet vad problemet kan vara? vore trevligt att kunna köra lite spel och grafik program.

tack på förhand!

Permalänk

Testa att avinstallera sp2! Om det inte hjälper så är det ju bara att installera det igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krasharen
Testa att avinstallera sp2! Om det inte hjälper så är det ju bara att installera det igen.

Jo men det är så att farsan vill köra sp2 så det är ett litet problem.
och kan man avinstallera sp2??

Permalänk
Medlem

bara att ta bort sp2 i lägg till / ta bort program

Permalänk
Medlem

ingen som har någon annan lösning på mitt problem?

Permalänk
Medlem

skriv vad du har för dator och grafikkort istället så blir det lättare

Permalänk

Har grafikkortet en kylfläkt så skulle jag kolla om den har lagt av....
Låter som om kortet blir överhettat tycker jag.

Visa signatur

Acer Predator x34A, FD R5, Intel Core i5 6600K, ASRock z170 Extreme4, Hyper 212evo, EVGA Supernova G2 750w, Crucial DDR4 2x8gb, Windows 10, Samsung 830 SSD 120Gb, WD Green Mekaniska, Palit 1070 Super Jetstream

Permalänk
Medlem

amd 3400+, 1024 mb ddr minne, 2*250 gb hdd.
ati radeon 9800XT 256 mb ddr.
fujiutsi siemens hem pc.

Jag tror inte grafikkorts fläkten har lagt av.. har fungerat väldigt bra hittils.

Permalänk
Medlem

Kan du kontrollera värmen på kortet? Och värmen i chassit?
Det finns en funktion i nvidias drivrutiner där man kan göra det så det finns nog i ati:s också...
Du har alla senaste drivrutinerna installerade? Även till moderkortet? Kan vara värt att uppdatera där också.

Tror inte att det är sp2:s fel och det låter onödigt att avinstallera det, men om inget annat hjälper så blir du väl tvungen att testa.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

ta bort sp2. det sabbar för väldigt många drivrutiner, särskilt grafikkort!

Visa signatur

smaaland

Permalänk
Medlem

själv tycvker jag att sp2 är kanon..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Själv har jag oxå fått endel fel med SP2, FarCry numera hackar. Orkar inte pilla med skiten, väntar tills man uppgraderar sin lilla pc och sedan blåser om allt etc. Tur att CS funkar fortfarande iaf.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anderch
ta bort sp2. det sabbar för väldigt många drivrutiner, särskilt grafikkort!

Eller så kan man ju hänga med lite i utvecklingen och uppdatera sina drivrutiner så minimerar man risken för problem.

Visa signatur

www.crille.se | info@crille.se | "Men får gudsskull.. sluta med uglypeople.. painrichen sprutar inte precis crème bonjour..." -Greken

Permalänk
Medlem

SP2 har drivrutiner med för åtminstone 9800Pro, den kanske även har med drivrutiner för 9800XT. Prova att uppdatera dem igen om du inte har gjort efter uppdateringen till SP2.

Annars tycker jag med att låter som ett överhettningsproblem. Har du provat att klocka ner kortet? Dra ner en 30% och prova. Försvinner felen då så kan du felanmäla kortet till HEM-PC leverantören och få ett nytt kort.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlon_1000
Eller så kan man ju hänga med lite i utvecklingen och uppdatera sina drivrutiner så minimerar man risken för problem.

eller så fattar man att det inte fungerar ens med de senaste drivrutinerna ännu... man gör som man vill.

Visa signatur

smaaland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cipr0x
amd 3400+, 1024 mb ddr minne, 2*250 gb hdd.
ati radeon 9800XT 256 mb ddr.
fujiutsi siemens hem pc.

Jag tror inte grafikkorts fläkten har lagt av.. har fungerat väldigt bra hittils.

Hem pc, då har man väl suport. Ring dom...

Permalänk

Re: grafik problem (sp2?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cipr0x
halloj.

sitter här och funderar på att antingen bränna upp datorn eller ställa in den i diskmaskinen...
om nu ingen kan hjälpa mig det vill säga..

det är nämligen så att inget grafik krävande program fungerar på datorn, dem hänger sig allihopa. har prövat med Cs Source, NFSU och 3dmark.
Det fungerade så sent som igår och jag kom precis på att farsan installerade service pack 2 idag om det nu kan påverka.
drivrutinerna till grafikkortet är uppdaterade.

Är det någon som vet vad problemet kan vara? vore trevligt att kunna köra lite spel och grafik program.

tack på förhand!

Jag tippar på SP2, jag har också problem mjukvara som utnyttjar 3D acceleratorn och det uppstod inte förrän jag installerade SP2. ar inte orkat installtera om än så jag kan inte säkert säga att det är just SP2 men det luktar kraftigt åt det hållet.