Permalänk
Medlem

Djuice prissänkning

Djuice nya priser:
Samtal inom Sverige, dygnet runt: 99 öre/min
SMS: 99 öre/sms
MMS: 2,79 kr/st
WAP via GPRS: 19 kr/MB
WAP via GSM: 99 öre/min
Röstbrevlåda: 99 öre/min
Saldo-kontroll: 99 öre/min
Öppningsavgift (alla samtal utom gratissamtal): 69 öre
Kundtjänst från mobilen: 99 öre/min

Vad säger ni om Djucie ??

Visa signatur

"In total darkness, we are all allike"

Permalänk
Medlem

comviq.net från och med imorgon

Comviq.net abonnemang och kontantkort
Minutavgift: 0.98 kr
Öppningsavgift: 0.65 kr
SMS per styck: 0.65 kr
MMS per styck: 2,75 kr

va sägs om det då finn en tråd till om detta http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=30402...

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Shit va billigt . över 50% sänkning. Jag kommer absolut comviq kontant när mitt 3 abb tar slut om inte 3 kommer med något extremt bra erbjudande

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

tur att man har comviq.net

Permalänk

Någon som vet ifall djuice funkar i en upplåst z1010 (tre).
Har vanligt comviq kontant idag som inte går.....och dom vet inte där d kommer gå.

Permalänk
Medlem

Att ringa blir billigare jämfört med djuice gamla paket men att SMS:a blir dyrare. Och saldokontroll kostar pengar i det nya paketet, medans det är gratis i det gamla... Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska välja eftersom jag SMS:ar mest men prat äter ju mer pengar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Att ringa blir billigare jämfört med djuice gamla paket men att SMS:a blir dyrare. Och saldokontroll kostar pengar i det nya paketet, medans det är gratis i det gamla... Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska välja eftersom jag SMS:ar mest men prat äter ju mer pengar...

kollat comviq.net? de har ju kontantkort, de är fortfarande mycket billiga på sms. 34 öre mindre per sms än djuice

prissänkning från djuice på sms, dock fortfarande dyrare än comviq.net fast inte me lika mycket.

Djuice:
Samtal inom Sverige, dygnet runt: 99 öre/min
SMS: 69 öre/st
MMS: 2,79 kr/st
WAP via GPRS: 19 kr/MB
Öppningsavgift (alla samtal utom gratissamtal): 69 öre/samtal

Comviq.net:
Samtal inom Sverige, dygnet runt: 98 öre/min
SMS: 65 öre/st
MMS: 2,75/st
WAP via GPRS: 15 kr/MB
Öppningsavgift: 65 öre/samtal

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag hade bestämt mig för att skaffa vodafone one efter jag har låst upp min 3 mobil. Men detta går ju nästan inte att motstå.

Permalänk
Medlem

Nån som har Comviq.net i Göteborgstrakten? Jag har Telia idag och vill gärna inte bli av med deras fantastiska täckning i stan och i skärgården. Hur står det till med Comviq på den punkten?

Visa signatur

......................................................
Hmm...

Permalänk
Medlem

Varför använder folk djuice? Använder inte djuice comviqs nät?

Permalänk
Medlem

djuice abbonemang använder Vodafone och kontantkorten använder Comviq.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quDos
Nån som har Comviq.net i Göteborgstrakten? Jag har Telia idag och vill gärna inte bli av med deras fantastiska täckning i stan och i skärgården. Hur står det till med Comviq på den punkten?

Vet inte hur det är med GSM men comviq delar iaf 3G nät med Telia, så du kommer ha samma 3g täckning.

Permalänk
Medlem

djuice hade skrivit fel, sms-priset är fortfarande 69 öre och INTE 99 öre även i fortsättningen. Det står 69 öre överallt på siten utom på min sida som man kommer åt när man är inloggad.
Alltså finns det ingen anledning att inte byta till det nya djuice One Price.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
djuice abbonemang använder Vodafone och kontantkorten använder Comviq.

?? läser man på deras hemsida står det " Vi samarbetar med Tele2 och har därmed samma täckning och kvalitet som dem", då stämmer inte detta näre gäller abonumang. har svårt att förstå varför de skulle köpa tjänsten av 2 företag då de kan köpa det av ett o därmed pressa ner priset eftersom de köper en större förbrukning.

har de vodaphones nät äre ju ännu större anledning att välja comviq.net

sen hade de inte skrivit fel, de sänkte sig när de insåg att comviq.net oxå sänkte sina minut-taxa, men bara höjde sitt sms pris marginellt. skulle de inte sänkt sig igen skulle sms kosta 65% mer hos djuice, vilket skulle missgynna dem

GiiX:Men om han inte vill ha 3G kortet då? då gäller inte det du sa

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Leve priskriget!
Hurra!

Men å andra sidan... Höjda uppkopplingsavgifter och SMS. Gillas INTE.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem

Ska fan ta och bygga mig en satellit som jag kan använda så jag ringer gratis

Permalänk
Medlem

Men finns comviq.net kontantkortet för 3G ? Om abonnemangen står det "Både för 3G och GSM!" Under kontantkorten står det ingenting.. :S ?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Nu kan de ju ha bytt, men när jag hade abbonemang hos djuice så gick det på Vodafones (märktes när kompisens comviq ballade ur men man själv hade 4-5 pluppar).

Permalänk

varför inte sänka comviq kontant kompis till 99öre i minuten till andra nät? vore asbra.

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne_145
varför inte sänka comviq kontant kompis till 99öre i minuten till andra nät? vore asbra.

skulle ju vara kungligt om de gjorde det. eller skapar en kompistjäns på comviq.net, skulle ju sopa banan me de flesta andra abonumangen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

vi håller tummarna!

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem

djuice körde på vodafones nät när dom var nya på marknaden,använder sen ett bra tag tillbaks comviqs nät. bytte till comviq net igår från mitt vanlig comviq kontant.tog ca 2minuter så var det ändrat,snabbt och bra

Permalänk
Medlem

gjorde det precis själv..

hoppas ni inte missat att man får 50 kr extra pott om man reggar via nordichardware...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

att inte folk förstår... nu är comviq extremt beroende av sina kunder då dem har förlorat runt 100 000 kunder som har bytat till olika operatörer jag är en av dem faktist...

men om ni tänker efter, bara kolla på danmark t.ex. dem har löjligt låga priser om man kollar på inkomster i landet också...

detta krig om mobiler och liknande kommer fortsätta ner, jag tippar på att om cirka 1.5 - 2 år så kommer det inte vara så stor prisskillnad mellan hemtelefon priser och mobil... det är en pressad situation hos comviq som dem försöker hålla tyst om..

Visa signatur

amd64 3000+, 1024 mb DDR, 500 GB...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har de vodaphones nät äre ju ännu större anledning att välja comviq.net

Varför?